שתף קטע נבחר
 

לקסוס LF-A - תראו מה שאקשן יכול לעשות

אם חשבתם שלקסוס מסוגלת לייצר רק מכוניות יוקרה מפנקות ומענגות, עם מושבי ביזנס-קלאס אחוריים שמעניקים עיסוי לפי דרישה, תחשבו שנית. שחר הזלקורן קיבל את המפתחות למכונית הכי ספורטיבית שלקסוס תייצר כנראה אי פעם, ושחרר את הרסן על מסלול מירוץ באנגליה. היה מהיר במיוחד

ארבעה קמ"ש. זו המהירות הטבעית של אדם, אם להאמין למה שאומרים ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. ארבעה קמ"ש - שהם קצב התקדמות איטי ונינוח, שישאיר לכם הרבה זמן לחשוב על תירוצים יצירתיים, כאלה שאולי יסבירו מדוע אתם מאחרים לכל מקום. ברשות גם אומרים שמי שחורג ממהירותו הטבעית, מסתכן בפגיעה ביכולת הראייה: שדה הראייה שלו יצטמצם מ-180 מעלות בארבעה קמ"ש, לפחות מ-30 מעלות ב-130.

 

לאור עובדות מדעיות שכאלה, קצת קשה להבין למה לא מוציאים מחוץ לחוק מכוניות כמו לקסוס LF-A. מכונית העל הראשונה של היצרנית היפנית מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות, ומגיעה למהירות מרבית של יותר מ-320 קמ"ש. וזה קצת בעייתי עבור מישהו שהמהירות הטבעית שלו היא ארבעה קמ"ש, ומשדה הראייה שלו לא נותר זכר במהירות שמגרדת בקושי את ההילוך השני מתוך שישה. 


 

המסקנה ברורה: מזל שברשות לבטיחות לא מייצרים מכוניות, אחרת כולנו היינו נוהגים בריקשות משוריינות, שמצוידות במנועי חשמל זעירים. זה יכול היה לשפר פלאים את מצב הבטיחות בכבישים, אבל זה הרבה פחות מהנה מנהיגה ב-LF-A ב-250 קמ"ש. ולמען ההגינות כדאי להבהיר כבר עכשיו שאין ב-LF-A שום דבר תקין-פוליטית, ואם זה מה שאתם מחפשים בחיים - תזמינו מונית או סעו באוטובוס.

 

פצצת נפל"ם בפאטיו של השכנים

כמעט 10 שנים לקח ללקסוס להעביר את ה-LF-A משלב הרעיון לפס הייצור, ונדמה כי חלק ניכר מהזמן עבר על המהנדסים בשתיית סאקה. אחרת קשה להבין איך יצרנית שחרתה על דגלה ערכים כמו "אמינות" ו"דאגה לאיכות הסביבה", מייצרת מכונית כזו. הרי חטיבת היוקרה של טויוטה אמורה לייצר מכוניות סולידיות, שמצוידות בהנעה היברידית חרישית. מכוניות שייגרמו לבעליהן שביעות רצון אינסופית, ולא ינקרו חלילה את עיני השכנים.

 

ה-LF-A היא בדיוק ההפך. עם מנוע V10 בנפח 4.8 ליטר, שצווח כל הדרך ל-9,000 סל"ד, המכונית הזו ידידותית לסביבה כמו פצצת נפל"ם. וגם אין לכם כל סיבה לחשוש ממה שהשכנים יגידו כשייראו אתכם נוהגים בה, כי הם יזמינו את המשטרה הרבה לפני-כן, כשצליל ה-V10 ינפץ כמה שמשות בפאטיו שלהם. 


 

למרבה הצער, העיצוב של ה-LF-A קצת פחות מרעיש מהמנוע. בלקסוס מסבירים שהם אימצו גישה פונקציונלית לפיה עיצוב אמור לשרת שימושיות. שזו דרך אחרת לומר "באמת שניסינו, אבל הסאקה קצת עלה לנו לראש". אבל זה לא באמת חשוב. מאחורי ההגה ממילא לא רואים איך המכונית נראית, ושתיים-שלוש לחיצות על דוושת המצערת משכיחות את כל ההרהורים אודות העיצוב.

 

בשבחם של המהנדסים היפנים

20 הקפות של מסלול המירוצים המיתולוגי גודווד בדרום אנגליה, אינן מספיקות לבחינה מדוקדקת ומעמיקה של מכונית-על. בטח לא כזו עם 552 כ"ס בגלגלים האחוריים. אבל אסור להתלונן. במיוחד כשהמסלול פנוי לגמרי, והדבר היחיד שמגביל את המהירות הוא האומץ והמיומנות (לא באותו סדר כמובן) של הנהג. ולא דרושות יותר משתיים-שלוש הקפות כדי להבין כמה דברים לגבי המכונית הזו: 1. זו מכונית מאוד, מאוד מהירה; 2. הסאונד המטורף של ה-V10 רק הולך ומשתפר ככל שעולה המהירות; 3. גם כשבקרת היציבות פועלת, כדאי להתייחס אל דוושת המצערת בזהירות, כי כל-כך הרבה כוח שמגיע לגלגלים האחוריים דורש כבוד.

 

ולא רק הכוח של ה-LF-A מעורר כבוד. אי אפשר שלא להעריץ את המהנדסים היפנים על יכולתם לדחוס כל-כך הרבה טכנולוגיה במכונית אחת, די קטנה. סיבי-פחם מחוזקים הופכים אותה לקלה אך קשיחה במיוחד, תיבה רובוטית בעלת מצמד יחיד מאפשרת למנוע להגיע ל-9,000 סל"ד במהירות עצומה, ובלמים קרמיים שומרים על יכולת בלימה מרשימה לאורך זמן. על המסלול, כל הטכנולוגיה הזו הופכת את ה-LF-A למכונית מאוד מרשימה וחדה, ובעיקר - מאוד מהירה ומהנה. 


 

אלא שלא הכל מושלם. ההגה החשמלי מעט מאכזב: הוא מהיר ומדויק מאוד, אבל הוא מעט מנותק, וודאי שאינו שופע תחושות. גם הבלמים, למרות שאינם מאבדים מכוחם, אינם חסרי-דופי - בלימות ממהירות גבוהה חושפות בעיה קלה של איזון. אמנם זה לא משהו שמפריע לנהג לשמור על קו הפנייה, אבל זה לא משהו שהייתם מצפים לו במכונית כל-כך מרשימה וטכנולוגית. גם התיבה הרובוטית - המופעלת באמצעות צמד מנופים מאחורי ההגה - זוכה למנת ביקורת, בעיקר בגלל העברת הילוכים כמעט-אלימה במצב ההפעלה הספורטיבי.

 

כמה עולה "הארד-קור"?

אחרי 20 הקפות, מתחוורת עובדה אחת בנוגע ל-LF-A: מכונית העל הראשונה של לקסוס היא יצירת "הארד-קור" אמיתית וכנה. זו לא מכונית שמנסה להצטדק בפני שוחרי איכות סביבה, והיא גם לא מנסה ללטף את המצפון של פעילים חברתיים. ועבור כל חובב רכב, יש בכך משהו מאוד מעודד לגבי עתיד התעשיה: אם יצרנית רכב כל-כך סולידית מייצרת מכונית כל-כך קיצונית, אולי עוד לא תם עידן מכוניות העל המלהיבות.

 

למרבה הצער, את ה-LF-A לא נזכה לראות בישראל. למען האמת, גם במדינות רבות אחרות תהיה מכונית העל של לקסוס חזיון נדיר בלבד. רק 500 יחידות ייוצרו, ולטענת היצרנית, כולן הוזמנו מראש. ויש עוד עניין קטן שמפריד בין מרבית הישראלים וה-LF-A: מחירה באנגליה הוא 340 אלף ליש"ט, ואם הייתה מגיעה לארץ - הייתם נדרשים לשלם עבורה כ-3.5 מיליון שקל.

 

ואתם חייבים להודות שזה מחיר גבוה למדי עבור מכונית ספורט שממילא אינה מתאימה למי שמהירותם הטבעית היא 4 קמ"ש.

 
לקסוס LF-A

לקסוס LF-A
מנוע V10 בנזין
נפח 4,805 סמ"ק
הספק מרבי 560 כ"ס ב-8,700 סל"ד
מומנט מרבי 48.9 קג"מ ב-6,800 סל"ד
יחס כוח לנפח 115 כ"ס / 10 קג"מ לליטר
אורך 450.5 ס"מ
רוחב 189.5 ס"מ
גובה 122 ס"מ
בסיס גלגלים 260.5 ס"מ
משקל עצמי 1,480 ק"ג
מהירות מרבית 325 קמ"ש
100-0 קמ"ש 3.7 שניות
מחיר 3.7 מיליון שקל

 

הכתב היה אורח חברת לקסוס

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לקסוס הארד-קור?
על המסלול זה ברור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים