שתף קטע נבחר
 

רווח נקי של 981 מיליון ד' לטבע ברבעון השני

טבע ניפצה את התחזיות האנליסטים, שהעריכו כי החברה תרשום רווח נקי מתואם של 966 מיליון דולר. מכירות הקופקסון הסתכמו ב-773 מיליון דולר. שלמה ינאי: "הרבעון השני של 2010 היה רבעון שיא של צמיחה אורגנית בכל הפרמטרים"

אחרי הסערה סביב הקופקסון בסוף השבוע האחרון הציגה היום (ג') טבע רווח נקי מתואם של 981 מיליון דולר ברבעון השני, או 1.08 דולר למניה, עלייה של 32% ו-30% בהתאמה, בהשוואה לרבעון המקביל. התוצאות של טבע היו גבוהות מממוצע תחזיות האנליסטים של בלומברג - רווח נקי מתואם של 966 מיליון דולר, או 1.03 דולר למניה.

 

 

הרווח הנקי והרווח למניה שרשמה חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם על פי U.S. GAAP, ברבעון השני הסתכם ב-797 מיליון ו-88 סנט בהתאמה, המשקפים עלייה של 53% ו-52% בהתאמה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

 

המכירות ברבעון השני עלו ב-12% ל-3.8 מיליארד דולר, בהשוואה ל-3.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

מכירות הקופקסון הסתכמו ב-773 מיליון דולר, עלייה של 13% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הקופקסון המשיכה להיות התרופה המובילה בעולם לטיפול בטרשת נפוצה.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לרבעון הסתכם ב-954 מיליון דולר, ומשקף עלייה של 45% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2009. תזרים המזומנים החופשי הסתכם ב-700 מיליון דולר, ומשקף עלייה של 86% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2009.

 

ינאי: "הרבעון היה טוב במיוחד בצפון אמריקה"

"הרבעון השני של 2010 היה רבעון שיא של צמיחה אורגנית בכל הפרמטרים," אמר שלמה ינאי, נשיא ומנכ"ל טבע. "הרבעון היה טוב במיוחד בצפון אמריקה, שם השקנו 9 מוצרים גנריים חדשים, ובאירופה, שבה הושגה צמיחה חזקה למרות תנאי השוק המאתגרים", הוסיף.

 

ינאי התייחס גם לאסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה ואמר: "שנת 2010, מסתמנת כשנה נוספת של צמיחה רווחית לטבע וצעד חשוב נוסף בדרך להשגת היעדים האסטרטגים שלנו".

 

אין הפרשה על תביעת הפרוטוניקס

בדו"חות הרבעון השני של טבע עדיין לא נכללת הפרשה לפיצויים בגין תרופת הפרוטוניקס, מאחר ובית המשפט המחוזי בארה"ב טרם נתן את פסיקתו הסופית לגבי פיצויים - בפרשת התביעה של פייזר.

 

השיפור החד ברווחיות הנובעת מתרופת הקופקסון, נובע מסיום הסכם התגמולים של טבע עם חברת סנופי-אוונטיס בתחילת הרבעון. הסכם התגמולים חייב את טבע בעבר לשלם לסנופי 25% מההכנסות של הקופקסון בארה"ב. "סיום ההסכם חוסך לחברה כ-140 מיליון דולר מסעיף הוצאות המכירה", אומרים בהראל פיננסים.

 

"בצירוף עם שיעור מס נמוך על רווחי הקופקסון, החיסכון בהוצאות המכירה צפוי להשתקף כמעט במלואו ברווח נקי", כך העריך סטיבן טפר, אנליסט הפארמה של הראל פיננסים טרם פרסום התוצאות הרשמיות של טבע.

 

התנודות במטבע גרעו מהמכירות

כפי שרמז אייל דשא בכנס אנליסטים במהלך הרבעון - מכירותיה של טבע הושפעו משערי החליפין. שינויים בשערי חליפין גרעו מן המכירות של טבע כ-52 מיליון דולר ברבעון השני של 2010 בהשוואה לרבעון השני של 2009, עם השפעה חיובית זניחה על הרווח התפעולי.

 

 

ההשפעה על המכירות נבעה בעיקר כתוצאה מהיחלשות מטבעות מסוימים כנגד הדולר (בעיקר היורו, הלירה שטרלינג והפורינט ההונגרי), שקוזזה חלקית על ידי התחזקות מטבעות אחרים בהשוואה לדולר (בעיקר הדולר הקנדי, השקל והרובל הרוסי) ברבעון השני של 2010 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

 

 

הרבעון החולף: שינויים בהנהלה וגיוס חוב

הרבעון השני של טבע ייזכר כרבעון שבו החלה החברה לממש את תוכניתה לרכישת רציופארם דרך גיוס אג"ח של 2.5 מיליארד דולר בארה"ב - כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט".

 

אירוע נוסף ומהותי במהלך הרבעון היה פרישתו הבלתי צפויה של אלי הורביץ מתפקידו כיו"ר ובחירתו של ד"ר פיליפ פרוסט לתפקיד. מאז בוצעו שינויים מהותיים בדירקטוריון ובהנהלת טבע.

 

 

206 בקשות ממתינות בצנרת

נכון ל-16 ביולי, 2010, יש לטבע 206 בקשות הממתינות לאישור סופי של רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA), כולל 44 אישורים מותנים.

 

סך המכירות השנתיות בארה"ב של המוצרים המקוריים אליהם מתייחסות הבקשות האמורות הינו מעל ל-107 מיליארד דולר.

 

מתוך בקשות אלה, 134 היו בקשות בהליך הידוע כ-"Paragraph IV" הנוגעות לתקיפת פטנט המוצר המקורי. טבע מאמינה כי הינה הראשונה להגיש בקשה לאישור עבור 82 מוצרים מתוך בקשות אלה, המשקפים מכירות שנתיות, במונחי מכירות של המוצרים המקוריים בארה"ב, של למעלה מ-48 מיליארד דולר.

 

טבע לא מעדכנת בדו"חותיה על קבלת אישור מהרגולטורים באירופה למיזוג רציופארם לתוכה וכן תוצאותיה לרבעון הנוכחי לא כוללות עדיין את תוצאותיה של רציופארם. המכירות באירופה הסתכמו ב-811 מיליון דולר ברבעון השני, והיוו 21% מסך המכירות, גידול של 4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

 

במונחי המטבעות המקומיים, המכירות באירופה ברבעון השני צמחו ב-10% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות הרבעוניות נבע בעיקר ממכירות גנריות חזקות באיטליה, ספרד וצרפת, ומגידול במכירות קופקסון ואזילקט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים