בדרך לייצור: פורשה 918 ספיידר
יצרנית מכוניות הספורט נתנה אור ירוק ל-918 ספיידר ההיברידית. על פי הערכות, מכונית הספורט ההיברידית הראשונה של פורשה תהיה גם היקרה ביותר בתולדותיה
ברוח הזמן: מכונית הדגל של פורשה תהיה היברידית. יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית הודיעה אתמול (ד') כי תייצר את ה-918 ספיידר ההיברידית - מכונית תצוגה מרהיבה, שנחשפה בתערוכת ז'נבה האחרונה. ה-918 צוידה במנוע בנזין מרכזי, בעל 500 כ"ס, ושלושה מנועים חשמליים, בעלי הספק משולב של 218 כ"ס. על פי הערכות, המחיר של ה-918 עשוי לעמוד על כחצי מיליון יורו, מה שיהפוך אותה לפורשה היקרה ביותר אי-פעם.
פורשה 918 ספיידר מוצגת בתערוכת ז'נבה (צילום: AP)
בפורשה מסבירים כי ההחלטה לייצר את הספיידר ההבירידית התקבלה בגלל העניין הרב שהיא עוררה. "ייצור ה-918 ספיידר בסדרה מוגבלת, מוכיח שהתפיסה שלנו נכונה, ומשלבת בין ביצועים מעולים ופתרונות הנעה יעילים", מסביר מיכאל מאכט, יו"ר היצרנית.
על-פי נתונים שפרסמה פורשה בתערוכת ז'נבה, מכונית התצוגה - עליה תתבסס גרסת הייצור של ה-918 - מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות, ומגיעה למהירות מרבית של 320 קמ"ש. למרות זאת, כך טוענים בפורשה, ה-918 פולטת רק 70 גרם פחמן דו-חמצני (CO2) לק"מ. צריכת הדלק המדווחת - ליטר בנזין לכל 33.3 ק"מ.
מנועים חשמליים אחראים על הנעת החלק הקדמי (צילום: AP)
יש לציין כי במירוץ סיבולת שנערך במאי האחרון - 24 השעות בנורבורגרינג, גרמניה - השתתפה גרסה היברידית של ה-911GT3. המכונית, שפותחה במיוחד על-ידי פורשה, הובילה במשך חלק גדול מהמירוץ, אך נאלצה לפרוש בעקבות תקלה - שלטענת פורשה לא הייתה קשורה במערכת ההנעה ההיברידית.