שתף קטע נבחר
 

הואשם לשווא בהריגת אשתו. רחמים כהן זכאי

רחמים כהן בן ה-80 איבד את אשתו רינה בתאונת דרכים בצומת הכפר הירוק. הוא הואשם בגרימת מותה ברשלנות. דו"ח משטרתי שהטיל את האחריות על מע"צ הוביל לביטול האישום: "נעשה לי עוול". הכירו את האנשים שהואשמו על לא עוול בכפם. כתבה ראשונה בסדרה לקראת יום כיפור

האור ברמזור במחלף הכפר הירוק עבר לירוק. רחמים כהן, בן 80 מרמת-גן, החל לנסוע, ואז התנגש בו רכב בעוצמה. התוצאה היתה טראגית: אשתו רינה נהרגה והוא נפצע באורח בינוני. בנוסף לכאב על האובדן הוגש נגדו כתב אישום על גרימת מות אשתו ברשלנות. בעקבות דו"ח שהפנה אצבע מאשימה לחברה הלאומית לדרכים (מע"צ), בוטל כתב האישום. "נעשה לי עוול גדול, ומי יודע בעוד כמה צמתים בארץ יש את הבעיות האלו", אמר.

 

רחמים כהן משחזר את התאונה והחיים שאחרי

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מאז התאונה באפריל אשתקד, מתמודד רחמים כהן עם הזכרונות ועם הכאב. את חדר השינה בביתו הקדיש להנצחת אשתו. בעקבות כתב האישום שבוטל והמקרה הקשה שלו, הוא מקווה שמישהו יתעורר ויתחזק כראוי את הצמתים והדרכים בישראל. כהן ובני משפחתו, המסתייעים ביועץ התקשורת ליאור בועז, גם שוקלים להגיש תביעת פיצויים נגד המדינה על הנזקים הנפשיים והפיזיים שנגרמו למשפחה. 

 

לאחר התאונה, הוצבו בסופו של דבר עוד רמזורים בצומת. עבור כהן, שעבד כנהג אוטובוס במשך 40 שנה, זה מאוחר מדי. "נעשה לי עוול", אמר בעת שעמד עם צוות ynet במקום התאונה שאירעה באפריל 2009.

 

מאז התאונה, התעקש כהן וטען כי לא היה יכול לראות את הרמזורים האחרים בצומת ולכן סבר כי הרמזור שהתחלף מתיר לו לנסוע. מאוחר יותר התברר כי המשטרה כבר התריעה בפני מע"צ על הבעייתיות בצומת ועל הרימזור - אך איש לא פעל בנושא. הפרקליטות השתכנעה וכתב האישום נגד כהן בוטל בבית המשפט לתעבורה בתל-אביב.

 

חומרי החקירה שהועברו לבית המשפט העלו תמונה קשה ומתברר שכהן לא היה הנהג היחיד שטעה ברמזורים וגם שהוא לא היה מעורב בתאונה הראשונה באותו צומת. במשטרת התנועה במחוז תל-אביב המליצו למע"צ - ארבעה חודשים לפני התאונה הקטלנית - לעבות את מערך הרמזורים בצומת, בשל ריבוי התאונות במקום. אך מע"צ לא עשתה דבר.

 

עוד טענו במשטרה כי גורמי המקצוע במע"צ התעלמו מהנחיות משרד התחבורה להציב רמזור נוסף, בדיוק במקום בו עמד כהן והתנגש ברכב חולף. בחקירת התאונה הסביר מנהל אגף המחקר במע"צ, אדריאן קוטרוש, כי לחברה יש "שיקול דעת מקצועי בנושא הנחיות משרד התחבורה", וכי "לא תמיד המשטרה צודקת, כי זה עולם של מהנדסים". אבל במע"צ לא ידעו כי מי שהמליצה לעבות את מערך הרמזורים היא מהנדסת שעובדת עם משטרת התנועה.

  

"רמזור נוסף לא היה מונע התאונה"  

בדוברות משטרת מחוז תל-אביב אישרו את הפרטים, וציינו כי ממצאי החקירה הועברו לפרקליטות, שם הוחלט בסופו של דבר לבקש מבית המשפט למחוק את כתב האישום נגד כהן.

 

בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ), עדיין טוענים כי לא היה צורך להציב עוד רמזורים בצומת: "באשר לטענה כי מערכת הרמזורים אינה תואמת את ההחניות של משרד התחבורה, נבהיר כי משרד התחבורה הוא הגורם שאישר את מערכת הרמזורים בצומת ובמחלף כולו. בנוגע לתאונה המצערת, נדגיש כי הוספת רמזור נוסף סמוך לנתיב השמאלי לא היה מונע את התאונה. הנהג המתין לאור ירוק בקו העצירה בצומת, ממילא לא היה יכול לראות את הרמזור המוצב מעליו, גם אם היה מותקן כזה. רמזור כזה נועד לשרת את התנועה המתקרבת לצומת ולא את הנהגים העומדים בו".

 

ממע"צ הסבירו, כי "בעקבות מספר תאונות שאירעו באזור נשלח מהנדס מומחה מטעם החברה הלאומית לדרכים. החברה אימצה את חוות דעתו ותגברה את מערך הרמזורים במקום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רחמים כהן
צילום: דלית שחם ויואב זיתון
מומלצים