שתף קטע נבחר
 

בנק מזרחי-טפחות: הפועלים מעתיק מאיתנו

הבנק מאשים את בנק הפועלים בכך שהוא עומד להשיק בקרוב קונספט שירותי זהה לזה הקיים במזרחי-טפחות, עליו הוגשה בקשה לרישום פטנט לפני שנתיים. בנוסף טוען הבנק כי הפועלים מעתיק ממנו רעיונות באופן שיטתי. הפועלים בתגובה: "נסיון לפרסום עצמי"

מתקפה יוצאת דופן בעולם הבנקאות: בנק מזרחי-טפחות מאשים את בנק הפועלים בהעתקת קונספט שירות בתחום הבנקאות הישירה שלטענתו הינו פטנט ייחודי של מזרחי-טפחות.

 

בדצמבר 2008 השיק הבנק את "מזרחי-טפחות LIVE", קונספט בנקאות חדשני המשלב שירות בנקאי אישי, בזמינות גבוהה, המוענק באמצעות ערוצים ישירים.

 

 ניו פארם וסופר פארם: "הרשת השניה העתיקה"

 

למעשה מדובר בסניף לכל דבר, הכולל צוות שלם אך ההתקשרות עמו נעשית באמצעים הישירים (אינטרנט טלפון וכו'). עד כה צירף הבנק כ-16 אלף לקוחות לשירות.

 

במכתב שפרסם הבנק היום (ג') הוא טוען כי בחודשים הקרובים צפוי בנק הפועלים להשיק שירות דומה ולהקים מספר סניפים וירטואליים, בדומה לקונספט של מזרחי-טפחות.

 

 

"למרבה הצער, בימים האחרונים עלה החשש שבנק הפועלים החליט ליטול מן המוכן ולהעתיק, את הקונספט הבלעדי שלנו, ולרכב על ההצלחה של "מזרחי-טפחות LIVE" כותבים במכתב.

 

הבנק מדגיש כי על מנת להגן על הקונספט, הוגשה בסמוך למועד ההשקה לרשם הפטנטים הישראלי, בקשה לרישום פטנט. 

 

פועלים מעתיק מאיתנו באופן שיטתי

במזרחי- טפחות לא מסתפקים בכך ומאשימים את בנק הפועלים ב"גניבה שיטתית" של שירותים שונים שהשיק הבנק.

 

"רק בשנה האחרונה היו שני אירועים שבהם "השיק" בנק הפועלים מוצרים שכל כולם מבית מדרשו של בנק מזרחי-טפחות. עוד ב-1999 השקנו את "אוברדראפט בלי ריבית" - והנה, לפני מספר חודשים הודיע בנק הפועלים על שירות "חדשני", המאפשר ללקוחותיו ליהנות מקיזוז בין יתרות הזכות והחובה בחשבונם.

 

כך, ניסה בנק הפועלים לנכס לעצמו קניין שאיננו שלו ולזכות באהדת לקוחותיו באמצעות מוצר שפותח ויוצר בבנק אחר" נכתב.

 

עוד ממשיך הבנק לפרט את ההעתקות שעשה הפועלים, לטענתו, וכותב: "במשך שנים ארוכות שיווק בנק הפועלים ללקוחותיו כרטיסי אשראי של חברת ישראכרט ומעולם לא מיתג אותם תחת שמו. וראה זה פלא: חודשים ספורים לאחר שהשקנו, באמצעות אותה חברה, את "הכרטיס" – כרטיס האשראי הנושא את שמו של מזרחי-טפחות ועליו סמלו המסחרי, "נזכר" פתאום בנק הפועלים כי מדובר ברעיון טוב, והחל לשווק כרטיסי אשראי עם מיתוג של הבנק עליהם, בלי להזכיר כמובן ממי העתיק".

 

במזרחי-טפחות מאשימים "כי לא מדובר במקריות אלא בהתנהלות מתוכננת בקפידה שבמסגרתה ההעתקה הופכת לשיטה. מדוע לטרוח על מוצרים ושירותים ייחודיים משלך אם אפשר, בלי שום בעיה, להעתיק את המוצרים של הבנק השכן, ולשווק אותם לציבור הלקוחות כמוצרים "חדשניים" כביכול".

 

הבנק פנה אל עורך הפטנטים ד"ר גל ארליך, בדרישה שיפעל אל מול רשם הפטנטים על מנת למנוע פגיעה בזכויות הקניין.

  

יש לציין כי למרות הטענות הקשות, במזרחי טפחות מבינים שהם לא יוכלו למנוע מפועלים את המהלך. מדובר בהליך מסובך בתחום הקניין הרוחני ויהיה קשה להוכיח באופן חד משמעי כי מדובר בהעתקה. 

 

דוברת בנק הפועלים מסרה בתגובה: "מדובר בנסיון לפרסום עצמי שאין מאחוריו ולא כלום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"למה לפתח אם אפשר להעתיק"
צילום: אבי שאולי
צילום: ירון ברנר
"נסיון לפרסום עצמי"
צילום: ירון ברנר
מומלצים