לקוח בישראכרט: קיבלתי חשבון של צרכן אחר
הלקוחות הופתעו לגלות בפירוט החודשי שנשלח להם בדוא"ל, פרטים של מישהו אחר. אחד המתלוננים: "החברה בילבלה בין נתונים של לקוחות". ישראכרט: "בעקבות שדרוג ספציפי במערכת המחשבים בקבוצה אירעה תקלה נקודתית אליה נחשפו לקוחות ספורים. התקלה אותרה מיד ותוקנה"
לאן נשלחים חשבונות כרטיסי האשראי שלכם? חברות כרטיסי האשראי מנסות לעודד את הלקוחות לקבל את חשבונותיהם באמצעות הדוא"ל כדי לחסוך את הניירת הנשלחת בדואר הביתי וכן למנוע מהניירת האישית להיות נגישה לגורמים זרים. אולם מסתבר כי "טעות בניווט" יכולה לחשוף את הפרטים האישיים גם במקרה של דיוור אלקטרוני ישיר.
ב', לקוח חברת ישראכרט, מקבל מדי חודש את פירוט הרכישות בכרטיס האשראי, לתיבת הדוא"ל. בעזרת שם משתמש וסיסמא הוא יכול לצפות בפירוט הרכישות שביצע.
בחודש האחרון קיבל הלקוח את החשבון במועד הרגיל , אולם יומיים לאחר מכן שוב הופיעה הודעת דוא"ל המבשרת לו כי מצורף החשבון החודשי. הלקוח פתח את ההודעה הנוספת אך גילה לתדהמתו פירוט חשבון של לקוח אחר, הכולל את פרטיו האישיים, פירוט הרכישות שביצע וכו'.
בנוסף, 3 מבני משפחתו של ב', המחזיקים בכרטיס ישראכרט קיבלו גם הם פירוט רכישות של לקוחות אחרים.
"הופתעתי לראות ששלחו לי יומיים אחרי, שוב פעם הודעה חדשה שמצורף פירוט החשבון שלי", סיפר ב' ל-ynet. כשלחצתי על ההודעה והכנסתי את שם המשתמש והסיסמה זוהתי בשמי, אך כשפתחתי את המסמך שצורף הופיע פירוט של מישהו אחר, שאיני מכיר".
ב' טוען כי מיד לאחר מכן יצר קשר עם מוקד חברת כרטיסי האשראי ושם נאמר לו כי אותרו עוד מספר תקלות בודדות כאלו אולם החברה טיפלה בהן באופן מיידי.
"לא הבינו על מה אני מדבר"
ב. אינו היחיד, גם ע. הופתע לגלות במייל פירוט חשבון שאינו שלו. הוא הזדרז להתקשר למוקד ישראכרט, אולם לדבריו, במוקד לא הבינו כלל מה הוא רוצה. "בהתחלה הם לא הבינו על מה אני מדבר. הם חשבו שיש אצלי בעיה. לאחר מכן הם חקרו אותי בצורה כזו כאילו הם מאשימים אותי שאני פרצתי לנתונים, והתייחסו אלי מאוד לא יפה. הם אמרו שיחזרו אלי, אך עד עכשיו לא חזרו".
ע. יצר קשר עם חבר המקורב לתחום בישראכרט ולאחר בירור הוא טוען כי מדובר בתקלה נרחבת שהקיפה אלפי לקוחות. "ישראכרט האשימה בהתחלה את חברת ההצפנה שאחראית על החסיון של המידע, אך התברר שהתקלה בכלל לא היתה אצלם אלא ב"דטה בייס" של ישראכרט עצמה, היא בילבלה בין נתונים של לקוחות".
דובר ישראכרט מסר בתגובה: "בעקבות שדרוג ספציפי במערכת המחשבים בקבוצה, אירעה תקלה נקודתית אליה נחשפו לקוחות ספורים. התקלה אותרה מיד ותוקנה עוד בשבוע שעבר".