למען השם: מדוע אסטון מרטין רוצה עירונית?
סיגנט, המכונית העירונית הקטנה של אסטון מרטין, תגיע בכל זאת לייצור סדרתי, כבר בתחילת השנה. ואם גם אתם תוהים מדוע צריכה יצרנית מכוניות הספורט היוקרתיות צעצוע שכזה, הנה ההסבר המלומד
קבלו את האסטון מרטין הקטנה ביותר מעולם, וללא ספק גם הזולה מכולן. יצרנית הרכב אסטון מרטין, המתמחה במכוניות ספורט אקסקלוסיביות, מודיעה כי תחל בייצור הסיגנט הקטנה, מכונית תצוגה אותה חשפה בעבר, מבלי שרבים האמינו כי יש לה סיכוי להפוך לסדרתית. הסיגנט תהיה המכונית הקטנה ביותר של בהיסטוריה של אסטון מרטין, עם ממד אורך של כשלושה מטרים בלבד. את הבסיס למכונית (והרבה יותר מכך) העניקה טויוטה IQ העירונית הזעירה.
על השאלות האם אכן מדובר באסטון מרטין אמיתית או סתם "מכונית מדבקה", כמו גם על מידת הנחיצות של הדגם הזעיר, מוכנים אנשי אסטון מרטין לענות בפירוט.
"כל דבר שנעשה, יהיה נכון ואיכותי", כך אומר (בתרגום חופשי) יו"ר אסטון מרטין, אולריך בז, אשר הבהיר לתקשורת כי כמו כל המכוניות אותן מייצרת החברה, גם הסיגנט היא "מכונית ללא פשרות". בז מסביר כי לקוחות המותג זקוקים (גם) למכונית עירונית קטנה, וכי "הם זקוקים לכלים מתאימים לעבודה נכונה". אל דבריו של בז הצטרף ראש מחלקת העיצוב בחברה, שאמר כי "יוקרה אינה מחויבת בגודל". לדברי אנשי אסטון, לקוחות שירכשו את הסיגנט יהנו מאינספור אפשרויות להתאמה אישית, כמו בכל המכוניות האחרות של החברה.
למרות ההסבר המפורט בדבר הצורך לייצר מכונית כזו, עבור לקוחות החברה הנוהגים במפלצות מתכת גדולות וחזקות במיוחד, כדאי לקחת בחשבון כי יש סיבה טובה מאד נוספת לייצור הקטנה עם תג אסטון. יצרניות הרכב נדרשות להפחית את נתוני פליטת המזהמים הממוצעת של צי כלי הרכב מתוצרתם. הסיגנט הצנועה תציג ללא ספק נתונים טובים יותר מאלה של מנועי ה-V12 העצומים החזקים והמזהמים של הדגמים הבכירים.
אסטון מרטין מדווחים כי הסיגנט תכנס לייצור סדרתי כבר בשנה הבאה, אך לא משחררים מידע רב על המכונית או מחירה. יש עם זאת להניח כי כדי לצפות במידע המלא, לפחות זה הטכני, אפשר פשוט לעיין במפרט של הטויוטה IQ, כולל מנועי 1.0 ו-1.3 ליטרים.