שתף קטע נבחר
 

HOT תפצה לקוחות שלא נותקו בזמן ב-4,281 ש'

זוג הצליח להתנתק משירותי החברה רק כעבור זמן רב ופניות רבות. HOT טענה כי לא קיבלה את הפקסים וניסתה "לשמר" אותם כלקוחותיה. ביהמ"ש: HOT אמורה היתה לנתקם תוך 3 ימי עסקים, לכן הפרה את הוראת החוק

לקוחות HOT שלא הצליחו להתנתק במשך זמן רב משירותי החברה, למרות בקשות חוזרות ונשנות, יפוצו ב-3,000 שקל. הלקוחות הם זוג נשוי שהיה מנוי לשירותי האינטרנט והטלוויזיה של חברת HOT. כשניסו להתנתק משירותים אלה בסוף חודש דצמבר, כחודש לפני שהגיעה לסיומה ההתקשרות שלהם עם שירותי הטלוויזיה של החברה, לא הצליחו למרות מאמצים רביםם.

 

 

כשפנו למוקד השירות, אמרו להם כי קיימת בעיה במחשב והם התבקשו להתקשר למחרת. לטענתם, הם שלחו ל-HOT מספר הודעות באמצעות הפקס בהן ביקשו התנתק משירותי הכבלים, ואף הוסיפו כי לאור השירות, הם מבקשים להתנתק גם משירותי האינטרנט, אך ללא הועיל.

 

השניים טענו כי כחודש לאחר פנייתם, משהסתיימה חבילת השירות שלהם, פנה אליהם נציג HOT וביקש להמשיך את ההתקשרות, אך הם שבו והודיעו כי הם מעוניינים דווקא להתנתק מהשירות, ואף פנו בעניין באמצעות האינטרנט ובדואר רשום, אך שוב ללא מענה.

 

לפיכך, ביטלו את אמצעי התשלום והגישו לבית-המשפט לתביעות קטנות בת"א תביעה, בה דרשו מ-HOT להשיב להם 691 שקל עבור חיובים שנעשו לאחר הודעת ההתנתקות, החזר פיקדון של 590 שקל, פיצוי של 10,000 שקל לפי חוק הגנת הצרכן, ופיצוי של 3,000 שקל בגין עגמת נפש וטרטור.

 

HOT טענה כי לא קיבלה את הודעות הפקס ששלחו לה התובעים, וכי לאחר שקיבלה את הודעת האינטרנט שלהם, עמדה עמם בקשר על מנת לנסות "ולשמר" אותם כלקוחותיה, אך פניותיה לא נענו. עוד טענה, כי משקיבלה את הודעת התובעים בדואר רשום, פנתה שוב אל התובעת, אך זו מצידה הפנתה אותה אל התובע שלא ענה כלל, ובסופו של דבר, שני התובעים נותקו מהשירות בחודש מאי.

 

במקום לנתק, HOT ניסתה "לשמר" 

השופטת לימור ביבי-ממן קיבלה את התביעה באופן חלקי, לאחר שקבעה כי HOT הפרה את חובתה הקבוע בחוק, לנתק לקוח המבקש לסיים את ההתקשרות עמו תוך שלושה ימי עסקים כאשר מדובר בעסקה מתמשכת.

 

השופטת קיבלה את גרסת התובעים, לפיה פנו ל-HOT פעמים רבות ובדרכים שונות על מנת להתנתק מהשירות, ודחתה את טענת HOT כי לא קיבלה את הפקסים.

 

"...הנתבעת מודה כי קיבלה הודעה באמצעות האינטרנט ובה ביקשו התובעים לנתקם מן השירות. במקרה זה במקום לנתקם כקבוע בחוק, פעלה הנתבעת על מנת "לשמרם" כלקוחות ובחרה שלא לנתקם עד למועד שבו תוכל לדבר איתם טלפונית" כתבה השופטת, והוסיפה כי גם אם אינטרס החברה בשימור לקוחותיה מובן, הרי שעליה לעשות זאת תוך פרק הזמן הקבוע בחוק.

 

לפיכך נקבע כי HOT הפרה את החוק ומשכך עליה לפצות את התובעים. נקבע, כי HOT תשלם לתובעים 691 שקל בגין חיובים מחלוף שלושה ימי עסקים ממועד הודעת הניתוק, תשיב להם פיקדון של 590 שקל, ותפצה אותם ב 3,000 שקל בגין עגמת הנפש שנגרמה להם.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים