שתף קטע נבחר

 

אל על: נפסיק לספק אבטחה לטיסות מאפריל

מנכ"ל חברת התעופה פנה לשר התחבורה והודיע לו כי בהתאם לתוכניתו להעביר את האחריות לאבטחת טיסות חברות התעופה הישראליות לידי רשות חדשה, יפסיקו אנשיו לספק שירותים אלה בתוך כמה חודשים

התוכנית להקמת רשות אבטחת תעופה ממלכתית קורמת עור וגידים, ובינתיים אל על מנסה לקבוע עובדות בשטח. מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, פנה היום (ב') לשר התחבורה, ישראל כץ, והודיע לו כי בהתאם לחזון שהציג לפני כשבועיים - תפסיק החברה לספק שירותי אבטחה לחברות התעופה הישראליות האחרות החל מחודש אפריל הקרוב, לקראת העברת הנושא לטיפול רשות ממשלתית חדשה

 

פנייתו של שקדי נועדה, בין היתר, לקבע את המצב בהתאם לתוכנית ולהביא את השר לממש את התחייבויותיו בנושא אבטחת התעופה, בשל הנטל הארגוני שגורמת הסוגיה אך בעיקר במישור התקציבי - שמסתכם מדי שנה בהוצאה של עשרות מיליוני דולרים.

 

בחברות ישראייר וארקיע, המקבלות כיום שירותי אבטחה מאל על מתוקף חוק שנקבע עוד טרם הפרטתה, נערכים ליום שאחרי המהלך ומקווים כי מימוש תוכניתו של כץ יביא את המדינה לערוב לאבטחת הטיסות של שתי החברות. נוסף על כך, דרש שקדי לקבל החזר כספי מלא עבור אבטחת הטיסות מישראל שיעוגן בתקציב המדינה שיעלה לאישור הכנסת בשבועות הקרובים.

 

התוכנית שבקש כץ להנהיג באה אחרי שנים של תלונות מצד חברות התעופה, שמחו על כך שנאלצו לשאת בכיסוי 40 אחוזים מהוצאות שירותי האבטחה. אותו מצב פגע בעיקר בישראייר ובארקיע, שכן אלו נאלצו לתאם עם אל על את קבלת שירותי האבטחה חודשים מראש, עובדה שחשפה את אל על, כמתחרה של השתיים, למידע עסקי רגיש על פעילותן.

 

בהצהרתו של כץ מלפני שבועיים, אמר השר כי יביא את הצעתו המגובשת להקמת הרשות החדשה לאישור הממשלה כבר בחודש הבא. במרס אמור להיקבע המבנה הארגוני שלה, כשתחילת עבודתה מתוכננת לספטמבר 2011.

עלות הפרויקט מסתכמת במיליוני דולרים לשנה.

 

השר אמר כי הוא מודע להתנגדות שצפוי המהלך לגרור במשרד האוצר, אך עם זאת ציין כי "זה מחייב יציאה מהקופסה. זה לא יעלה יותר כסף, וחברה פרטית, כמה שתרצה, לא תוכל לשקף את מגוון האינטרסים של המדינה".

 

מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, מסר בתגובה כי החברה שבראשה הוא עומד "מברכת על הודעתו של שר התחבורה בדבר הקמת רשות אבטחה ממלכתית לתעופה, ובטוחה שמדינת ישראל - כאחראית על ביטחון התעופה - לא תפקיר נושא כה חשוב ומהותי". מישראייר טרם נמסרה תגובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ישראל כץ. צעד ראשון בתוכנית
צילום: ירון ברנר
צילום: גילטק
מטוס אל-על. לא עוד אבטחה מטעם החברה
צילום: גילטק
מומלצים