שיחת חינם ל-yes - לא מסלולרי
מי שינסה להתקשר למספר 1-800 של חברת הלוויין מטלפון סלולרי, יקבל הודעה שהחברה חסמה את שירות החינם מרשת סלולרית. מועצת הכבלים והלוויין: "רישיון החברה קובע שכל הפניות למוקד השירות יעשו באמצעות התקשרות חינם"
למה אי אפשר להתקשר למספר החינם של חברת yes מטלפון סלולרי? חברות הכבלים והלוויין מחויבות על פי רשיונן לספק מספר טלפון חינם למוקד הפניות שלהן. שתיהן עושות זאת, אבל מי שינסה להתקשר למספר החינם של yes מטלפון סלולרי יגלה כי אין לו אפשרות לעשות כן.
משום מה, כשמתקשרים מטלפון סלולרי (של סלקום ואורנג' לפי בדיקתנו), למספר החינם של החברה (1-800-20-80-00), מתקבלת הודעה כי, "לבקשת מנוי בזק, נחסמה הגישה ליעד המבוקש מרשת זו". כלומר, חברת הלוויין לא מאפשרת זאת.
משמעות החסימה הזאת היא שלקוח yes המעוניין לפנות לשירות הלקוחות באמצעות הטלפון הסלולרי שלו, לא יכול לעשות זאת בחינם, ויהא עליו להתקשר למספר המקוצר ש-yes מספקת, שיחה שתעלה לו כסף. בניגוד ל-yes, אל מספרי החינם של HOT אפשר לחייג מכל טלפון.
יתכן שחסימת מספר החינם של yes לשיחות מטלפונים סלולריים היא שריד מהעבר, אז השיחות הללו עלו כסף, אבל המצב בתחום השתנה השנה. בעבר, למרות שהמספרים הללו כונו מספרי חינם, עלות ההתקשרות עמם היתה אפס שקלים רק בשיחה מטלפון קווי. שיחה מטלפון סלולרי למספר 1-800 עלתה 22 אגורות לדקה (לא כולל מע"מ).
במשרד התקשורת שמו השנה קץ להטעיה הזאת, וב-28 במרס נכנסו לתוקפן תקנות, לפיהן מתקשר מרשת סלולרית לשירות שיחת חינם 1-800 או 1-801 - לא יחוייב בתשלום. עקב כך, נראה לכאורה, שחברת הלוויין אמורה לספק גישה אל מספר החינם שלה, גם מסלולרי.
מ-yes נמסר בתגובה: "חברת yes פועלת בהתאם לחוק ולרישיון שניתן לה ומקצה מספר 1-800 מטלפון נייח".
במועצת הכבלים והלוויין מסרו: "רישיון חברת yes קובע שכל הפניות הטלפוניות למוקד השירות יעשו באמצעות התקשרות חינם (1800) לאור הפנייה נבדוק אם חברת yes פועלת לפי הוראות רישיונה".
המידע לידיעה הגיע בדואר האדום