שתף קטע נבחר

ב.מ.וו 1 M-קופה - ספורטיבית, בקטנה

המכונית הקטנה ביותר בארסנל הדגמים של ב.מ.וו זוכה סוף סוף בגרסה כוחנית, הנושאת את האות המחייבת "M". לארץ היא לא צפויה להגיע בשנה הקרובה. עם זאת, חברת קמור היבואנית, מבטיחה לסייע לכל המעוניין בה

אחרי שנים ארוכות של שמועות וציפייה, חשפה ב.מ.וו בסוף השבוע תמונות רשמיות ופרטים מלאים אודות גרסת ה-M הספורטיבית של סדרה 1. הנתונים אינם מאכזבים: הנעה אחורית, מנוע שישה צילינדרים בטור, 340 כ"ס, 4.9 שניות מאפס ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. מעניין לציין כי ב.מ.וו נמנעת מלקרוא למכונית החדשה M1, "לזכרה" של ה-M1 המקורית מסוף שנות ה-70, שהייתה מכונית העל הראשונה - והיחידה עד כה - של היצרנית.


ה-M החדשה: 3.0 ליטר טורבו-בנזין, 340 כ"ס, 45.9 קג"מ

 

ה-M החדשה נחשבת לדעת רבים ליורשת של ה-M3 המקורית, שהוצגה ב-1986, שכן היא אמורה לשחזר את הנוסחה המקורית של מכונית ה-M האולטימטיבית: הרבה כוח, משקל קל והמון הנאה. אולם, שלא כמו אותה M3 מיתולוגית, המכונית החדשה - "גרסת M של סדרה 1 קופה" בשמה המלא - מצוידת במנוע טורבו-בנזין, ולא מנוע אטמוספרי. בב.מ.וו אומרים כי מנוע ה-3.0 ליטר שלה מצויד בשני מגדשי-טורבו קטנים, המאפשרים השגת מומנט מרבי של 45.9 קג"מ כבר ב-1,500 סל"ד. עוד אומרים שם כי קיימת אפשרות לגדישת-יתר, המעלה את המומנט המרבי ל-51 קג"מ.

 

ההספק המרבי של ה-M החדשה מושג ב-5,900 סל"ד - נתון שיפתיע את מי שרגיל למנועי ה-M "המסורתיים", שמשיגים את שיא ההספק בסל"ד גבוה משמעותי. כך למשל, ה-M3 הנוכחית מפיקה 420 כ"ס ב-8,300 סל"ד. יש לציין כי המומנט המרבי של ה-M3 נמוך משמעותית מזה של האחות הקטנה: 40.7 קג"מ, המושגים ב-3,900 סל"ד.


מאחור: ארבעת המפלטים המסורתיים של מכוניות חטיבת M

 

ה-M החדשה מצוידת בדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, ותוצע בתחילה עם תיבה ידנית בלבד בעלת שישה הילוכים. בב.מ.וו מציינים כי גרסת ה-M רחבה מה-135i עליה היא מבוססת ב-55 מ"מ, המנוצלים להרחבת מפשקי הגלגלים - ובכך לשיפור היכולת הדינמית. משקלה של ה-M אינו נמוך: 1,495 ק"ג - רק 85 ק"ג מתחת למשקלה של ה-M3, ו-10 ק"ג יותר מה-135i.

 

כמו כל מכוניות החטיבה הספורטיבית של ב.מ.וו, ה-M הקטנה מובדלת מאחיותיה "הפשוטות" בשיפורים אווירודינמיים ושלל עזרים קוסמטיים. כך למשל, הפגוש הקדמי כולל שלושה כונסי אוויר, שמשמשים בין-השאר להפחתת מערבולות האוויר הנוצרות סביב לגלגלים הקדמיים. תא הנוסעים עבר גם הוא שדרוג, ולטענת ב.מ.וו "הצבעים הכהים בפנים אופיינים למכוניות ספורט, שכן הם מגבירים את התמקדות הנהג בכביש".


גרסת ה-M של סדרה 1 והאמא הרוחנית, ה-M3 הראשונה

 

ה-M החדשה תיחשף פומבית בתערוכת דטרויט בינואר 2011, וכחודשיים מאוחר יותר יחל שיווקה באירופה. מיבואנית ב.מ.וו, חברת קמור, נמסר כי בשלב זה אין תוכניות לשווק את המכונית בישראל בשנה הקרובה. עם זאת, היבואנית תבחן דרכים לסייע ללקוחות שייפנו אליה בבקשה לייבא את המכונית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תא הנוסעים: הרבה עור, כרגיל
למען יראו: בתי הגלגלים "נופחו"
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים