שתף קטע נבחר
 

שטייניץ: "עבודות הרכבת הקלה לא יהיו פיקניק"

הממשלה אישרה היום (א') החלטה לפיה יבוצע פרויקט הרכבת הקלה במימון מלא של המדינה. שרי האוצר והתחבורה הודו: העבודות על קו הרכבת הקלה שיחצה את גוש דן, עומדות לגרום סבל לתושבים המתגוררים לצד החפירות

תושבי תל אביב, היכונו לחפירות. עכשיו זה רשמי - מדינת ישראל תהיה הגוף האחראי להקמת הרכבת הקלה בתל-אביב, זאת לאחר שהממשלה אישרה היום (א') את ביצוע הפרויקט על-ידי חברה ממשלתית, ובמימון מלא של המדינה. זאת, לאחר שבחודש אוגוסט האחרון בוטל הסכם עם חברת MTS הפרטית שזכתה במכרז להקמת הפרויקט. "זה לא יהיה פיקניק", כך אמר היום ל-ynet שר האוצר יובל שטייניץ, בתשובה לשאלה עד כמה עומדים תושבי תל-אביב לסבול. בנוסף אמר כי "מן הסתם, מי שגר ליד הבנייה יסבול, אבל הרווח ייראה בשנים הבאות. צריך להסתכל קדימה".

 

  • הרכבת הקלה בת"א - כרוניקה של פארסה

 

במסגרת הפרויקט המתוכנן, יוקם ראשית "הקו האדום", אשר אמור לחבר את הערים פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. אורך הקו יהיה כ-22 ק"מ, כאשר מחצית מהם מתוכננת לעבור מתחת לקרקע - בין צומת גהה ומנשיה בתל אביב. בתכנון 31 תחנות לאורך הקו, 21 מהן מעל הקרקע, ו-10 מהן מתחת.

 

גם שר התחבורה, ישראל כץ, התייחס בדבריו לסבל שיחוו התושבים לאורך הקו המתוכנן. "ההפרעה לתושבים היא אחד האתגרים הגדולים בפרויקט, וצריך לקחת בחשבון הפרעה מסוימת, אך צריך גם שהיא תהיה מינימאלית. אתגר מרכזי נוסף עבורנו הוא שהפרויקט יהיה ידידותי לסביבה. נוכל לעשות זאת תוך טיפוח הסביבה המיידית והנוף, ושיפוצים מיידיים. התמורה תהיה טובה מאוד, עצומה", הבטיח השר, והוסיף כי "זה יהפוך את העיר והאזור לנורמלים. המצב שלנו היום הוא בושה וחרפה ביחס למקומות שהחלו לדבר על רכבת קלה הרבה אחרינו".

 

שני השרים, אשר הכריזו כי יישאו באופן אישי באחריות לפרויקט הרכבת, הבטיחו כי זו תחל לנוע כבר בשנת 2017, וכי התקציב שיושקע לשם כך הוא 11 מיליארד שקל. "מנהרת הכרמל עלתה מיליארד וחצי, כאן מדובר בסכומים של פי 7 עד 8", אמר שטייניץ. לדבריו, הניסיונות הממשלתיים לקדם את הפרויקט עד כה היו בגדר כישלון, "הפרויקט אינו פשוט, אולי המורכב ביותר איתו התמודדנו. צריך לכרות מנהרות ומסילות בחמש ערים, להתגבר על כמויות עצומות של מי תהום ולעבוד באזור הכי צפוף ומאוכלס בישראל".

 

על אף הקשיים הצפויים, שר התחבורה קבע כי "ההחלטה שנתקבלה היום היא החשובה ביותר בתולדות מדינת ישראל בתחום התחבורה הציבורית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים