מנכ"ל הרכבת: האש פרצה כנראה מקצר חשמלי
"אני לא מצפה שאנשים שלא מכירים את ידיות החירום ימצאו אותם", אמר יצחק (חקי) הראל שהגיע לזירת השריפה. הדליקה פרצה במנוע האחורי של הרכבת
העת להסברים: זמן קצר לאחר השריפה בקו נהריה-באר שבע, אמר מנכ"ל הרכבת, יצחק (חקי) הראל, שככל הנראה מה שגרם להתלקחות האש היה קצר חשמלי. הראל שהגיע לזירת האירוע שיבח את צוות הרכבת וסיפר כי מי שבלם את הרכבת היה אחד המאבטחים. "מאבטח הרכבת עצר את הרכבת, וצוות הרכבת פינה את הנוסעים".
רכבת בלהבות - כל העדכונים האחרונים ב-ynet:
השריפה פרצה במנוע האחורי של הרכבת. באשר לעובדה כי לא ניתן היה לפתוח את הדלתות ולכן הנוסעים שברו את החלונות, אמר המנכ"ל: "עובדתית, את הדלתות צריך לפתוח בידית החירום. במקום היו אנשי הצוות והם פתחו את הדלתות. במקומות אחרים החלונות נפרצו וכך יצאו האנשים".
המנכ"ל הוסיף כי "אני לא מצפה שאנשים שלא מכירים את ידיות החירום ימצאו אותן. הסוגיה של פתיחה בחירום היא ידע מקצועי. אני לא מצפה ממישהו בלחץ של שריפה שיקרא את השלט, אלא שמי שיתפעל את הסיוע יהיה אנשי הצוות".
לדבריו, "מכיוון שצוות הרכבת תפקד כהלכה לא נפצע ולו נוסע אחד מכוויות. ברגע שמתרחש אירוע כזה יש על הרכבת שלושה אנשי צוות: נהג, מאבטח, ופקח. נהג הרכבת נמצא בקצה האחר של הרכבת. מהרגע שהוא קיבל דיווח על האירוע הוא פעל על-פי התרגולת, עצר את הרכבת ושחרר את הדלתות".
הראל הוסיף שכעת הפעולות מתמקדות בפינוי הרכבת על מנת לחדש את הנסיעה בקו תל אביב-חיפה. "אני מקווה שבזמן הקרוב יהיה אפשר להוציא את הרכבת שנשרפה", אמר, "הקרון נשרף כליל, ולכן לוקח זמן לפנות את הקרון.
אנחנו פועלים כולנו כדי שיהיה אפשר לפתוח את הקו מוקדם ככל האפשר".
סמוך לשעה 09:20 פרצה האש במנוע ובקרונות האחוריים של הרכבת במהלך נסיעה מנהריה לכיוון באר שבע. כתוצאה מכך כ-120 נוסעים נפגעו. בין הפצועים חמישה במצב בינוני וכל היתר קל. חלקם נפגע משאיפת עשן ואחרים מנפילה, בעת שניסו לחלץ את עצמם דרך החלונות.
בשיחה עם ynet סיפר אחד הנוסעים כי "פתאום נשמע פיצוץ עז, היה ריח חריף בכל הרכבת. הדלתות נפתחו וכולנו ברחנו משם בהיסטריה". ארבעה צוותי כיבוי אש וצוותים רבים של מד"א ירקון הגיעו למקום ופינו את כל הנוסעים והפצועים מהרכבת לבתי חולים מאיר, לניאדו, איכילוב ובילניסון.