מירוץ הדקאר - סוף הדרך עבור הישראלים
התקלות החוזרות ונשנות הפכו קשות מדי. הצוות הישראלי בדקאר נאלץ לפרוש מהמירוץ שלושה ימים לפני סיומו, לאחר שלא הצליח לתקן את הרכב במועד. נאסר אל עטייה בדרך לניצחון עם הטוארג
למרות האופטימיות והתוצאות הטובות בימים האחרונים, הישראלים אביב קדשאי ויזהר ערמוני, פרשו ממירוץ הדקאר סופית. בעיות קשות מנעו מהם לזנק כהלכה לקטע ה-11 של המירוץ, ולאחר שלא עמדו במכסת הזמנים הקבועה בתקנון, דיווחו להם המארגנים כי הם פסולים מהמשך השתתפות באירוע. בכך מסתיים עבור הנהג והנווט הישראלים, שניהם בעלי ניסיון בדקאר, מירוץ רב תהפוכות ומתסכל.
אביב קדשאי ויזהר ערמוני, לפני כשבועיים בעת הזינוק (תצלום: AFP)
ואלה דברי אביב, למשפחה האוהבת בארץ לאחר שגילה כי סיים את המירוץ: "היי, אז זהו, אנחנו בחוץ! בבוקר התגלו בעיות שלקח זמן לפתור, ואיחרנו לזינוק. חסרו לנו שעה וחצי. ניסינו לסיים עד שעצרו אותנו. ניסינו לשכנע (את המארגנים, ynet), ללא הצלחה. החוקים החדשים נוקשים. זהו נגמר המרוץ. היינו קרובים, קרובים מאוד. עכשיו נראה איך מנצלים את הימים הקרובים".
קדשאי גם תיאר מעט מהבעיות עמן נתקלו. "היום כשיצאנו לדרך, הרכב החליט שהוא לא סוחב ו-50 קמ"ש זה המקסימום. חזרנו למחנה והתחלנו באיתור התקלות, ובמשך ארבע שעות עבדו על הרכב והחליפו חלקים". קדשאי מסיים ואומר כי "אספנו המון חויות, ראינו נופים התמודדנו עם שטחים קשים ובלתי מוכרים. למעט האכזבה שלא סיימנו, בסך הכול לא נורא".
בקטגוריית הנהגים הפך נאסר אל-עטייה לפייבוריט בולט. הקטארי המוכשר ניצח את הקטע הקשה בפער זעום מהדולק אחריו, אך זה לא היה קרלוס סיינז, אלוף הדקאר המכהן. הנהג הספרדי סבל שוב מתקלה, הפעם מתלה קדמי שקרס כ-400 ק"מ בתוך הקטע המיוחד. עיכוב של כשעה, מנע ממנו לסיים אפילו בין עשרת הראשונים, ואף הוריד אותו בדירוג הכללי למקום השלישי, אחרי ז'יניאל דה-וילייה, אף הוא חלק מקבוצת הטוארג המרשימה.
אל עטייה מוביל כעת בפער של כמעט 52 דקות על-פני דה-וילייה, בעוד סיינז מפגר אחר המוביל בכמעט שעה וחצי. במקום הרביעי ובפיגור של רבע שעה מסיינז, ממוקם סטפן פטרהאנסל עם הב.מ.וו, לאחר שסיים שני את הקטע המיוחד ה-11, מעט אחרי אל-עטייה.
בקטגוריית האופנועים העסק מסובך יותר, הרבה יותר. מארק קומה וסיריל דפרה מנהלים קרב איתנים עם הק.ט.מ מתחילת המירוץ, ונראה כי הקרב הזה ימשך עד סיומו. דפרה שסיים את הקטע ה-10 כשהוא מפגר ביותר מ-18 דקות, ידע כי עליו לתקוף. אלא שבניגוד לסיינז במכוניות, הוא גם הצליח. ניצחון בפער של יותר משתי דקות אפשר לו להקטין את הפער בדירוג הכללי לכ-16 דקות, כשנותרו עוד יומיים למירוץ.