דאבל קבינה עם קומבינה
קאדילאק ממציאה זן חדש של כלי רכב. דומה לדאבל קבינה, רק קצת יותר מפואר
לציניות כנראה אין גבול, כמו-גם לשיגעונות התוקפים את האמריקנים מדי פעם, אלה שיצרני הרכב בארצות הברית כל-כך אוהבים לנצל. זו למשל הסיבה שקאדילק חושפת בתערוכת לוס אנג'לס גרסה חדשה של האסקלייד המכונה EXT. העניין הוא, שבסופו של דבר, מאחורי כל המילים המפוצצות על זן חדש של כלי רכב, מתגלה משהו שאינו הרבה יותר מטנדר - מעין דאבל-קבינה מהודר.
אין למרות זאת ספק בנוגע לעובדה אחת - זהו ללא ספק הפיק-אפ המפואר והיוקרתי ביותר בעולם. נכון, אתם יכולים לשאול עצמכם מי צריך את זה בכלל. אבל במקרה שאכן תרימו גבה נענה לכם כי שאלה זו ממש אינה רלוונטית לשוק האמריקני. שם, בארץ האפשרויות המוטוריות הכמעט לא-מוגבלות, הפיק-אפ הוא קודם כל כלי הרכב הנמכר ביותר. חוץ מזה, אנחנו לא צריכים לספר לכם שוב על תאוות האבזור והפאר של הלקוח בארה"ב.
אז מה זה בעצם?
למעשה, אפילו התפיסה אינה חדשה במיוחד. שכן ה-EXT החדש, מעין גרסת טנדר כפול-קבינה לאסקלייד, מתבסס למעשה על השברולט אוואלאנש הגדול שהוצג עוד אשתקד. עבור מי שאינו בקי ברזי השוק האמריקני נסביר שהאסקלייד הוא רכב השטח של קאדילאק, חטיבת היוקרה של ג'נרל מוטורס, שהחליטה אף היא - כמו כולם, איך אפשר לוותר -לרדת לשטח. בקאדילק אוהבים לכנות את השילוב בין SUV לטנדר מהודר בתואר SUT)SPORT UTILITY TRUCK) ומספרים רבות בנפלאותיו. למשל, האפשרות לתא מטען סגור ונעול כמו במכונית משפחתית או פתוח כמו בטנדר.
אורך סיפון הטעינה יכול לגדול מ-1.6 מטר ל-2.5 מטר עם קיפול דלת מיוחדת, המהווה למעשה את קצה תא הנוסעים. לאותם צרכים, או סתם למטרות אוורור, ניתן גם להסיר את השמשה האחורית. ל-EXT מנוע V8 גדול בנפח (6.0 ליטר) אשר מפתח הספק מרבי של 345 כ"ס. אותם סוסים שבזכותם טענה קאדילק, בצדק מבחינתם, שהאסקלייד הרגיל הוא רכב השטח החזק בעולם. היא שכחה, מה לעשות, את המרצדס ML55 AMG עם 347 כ"ס. חוץ מזה, המנוע האמריקני בעל המבנה המיושן משודך כמובן לתיבה אוטומטית וקאדילק מסתפקת בארבעה הילוכים. בכל מקרה הוא יזנק ל-96 קמ"ש ב-7.5 ש'.
בקרת אחיזה, בולמי זעזועים מתכווננים אוטומטית, ואפילו חיישן לסיוע בחניה (חובה ברכב הענק) הם חלק מהעסקה, כמו כמובן שלל יריעות עור ופינוקים אחרים. אולי UMI יחליטו ליבא אותו בשביל החבר'ה?