ברבר-צדיק: "רמת היועצים בבינלאומי - הטובה ביותר"
לקראת כנס היועצים ת"א־100 המשותף ל"כלכליסט" ולאקסלנס אומרת מנכ"ל הבינלאומי כי "היחס בין מספר היועצים למספר הלקוחות הוא הגבוה ביותר". מסכמת: "המשק נמצא במצב טוב, השווקים למעלה וישנה ציפייה להעלאת הריבית. אבל צריך לזכור שהמשק הישראלי מושפע ממה שקורה בעולם"
לקראת כנס היועצים ת"א־100 המשותף ל"כלכליסט" ולבית ההשקעות אקסלנס ומתקיים זו השנה השנייה ברציפות, שאלנו את מנכ"ל הבנק הבינלאומי סמדר ברבר-צדיק איזו שנה צפויה לעבור על המשק הישראלי.
"המשק נמצא במצב טוב, השווקים למעלה וישנה ציפייה להעלאת הריבית. אבל צריך לזכור שהמשק הישראלי מושפע ממה שקורה בעולם. אם הדולר ימשיך לרדת והביקושים בעולם יישארו נוכים - זה ישפיע מאוד על היצוא הישראלי שיש לו חשיבות קריטית לכלכלה", מסכמת ברבר-צדיק.
"לאחר שבשנים האחרונות רכשנו את בנק אוצר החייל, בנק מסד ויובנק, הפכנו לקבוצה בנקאית הכוללת 170 סניפים. הקבוצה עומדת כיום בפני תהליך של שיפור היעילות התפעולית, בין השאר באמצעות איחוד מערכות המחשוב והפונקציות שממלאים המטות. אתגר נוסף שעומד בפנינו הוא המשך ביסוס המעמד של הבנק בתחום ייעוץ ההשקעות. הלקוחות שלנו יודעים שרמת היועצים בבינלאומי היא הטובה ביותר; אצלנו היחס בין מספר היועצים למספר הלקוחות הוא הגבוה ביותר", אמרה.
ב־2010 התבצע איחוד הון בבינלאומי. מתי את צופה שהמניה המאוחדת תיכנס למדד ת"א 25?
"איחוד ההון תרם לכך שהסחירות במניה גדלה. כעת אנחנו צריכים להגדיל את כמות המניות הנסחרות, והדבר יתבצע עם המכירה ההדרגתית של מניות הבינלאומי המוחזקות על ידי דיסקונט (26%). לפי ההסכם שאליו הגענו, המכירה תיעשה בשנים הקרובות. ברגע שזה יקרה, ברור שהמניה תהיה בסחירות גבוהה ותוכל להיכנס למדד ת"א 25".
אם אני מעוניין להשקיע במניות של בנק, מדוע שאבחר במניית הבינלאומי?
"קודם כל אתה משקיע בבנק שעבר את כל התהליכים של יצירת הליבה הבנקאית והגדלת פלח השוק, ושכעת נמצא בשלב של התייעלות. הבינלאומי הוא גם בנק עם חשיבה לטווח ארוך שלנגד עיניו עומדים יעדים של יציבות ואיתנות לאורך זמן. השקעה במניית הבינלאומי יוצרת למשקיע תשואה נאותה של מניה עם רמת סיכון נמוכה. ברור שזו השקעה טובה".
חיזקתם את המיתוג של הבנק כמתמחה בהשקעות בסדרה של פרסומות. את זוכרת איך הגבת כשראית את הפרסומת הזכורה עם אסי כהן ל"חשבון להשקעות בלבד"?
"קודם כל, צחקתי כי הפרסומת מצחיקה. אבל היא גם מקורית: לבוא בתור בנק ולהציג מוצר חשוב כמו חשבון להשקעות בלבד באופן קליל, שתפס בצורה בלתי רגילה, היה בזה משהו מיוחד מאוד - שמתקשר ליצירתיות של הבינלאומי. כשראיתי את הפרסומת, אמרתי שהיא הולכת להצליח, וכך קרה. היא משלבת בין המקוריות והחשיבה של אסי כהן, יכולת המשחק שלו והיכולת היצירתית להציג מוצר מעניין באופן הומוריסטי".