יונדאי i25 - מחליפה את השם, בערך
יבואנית המותג הקוריאני השיקה היום את ה-i25, מחליפת האקסנט הפופולרית. עם זאת הוחלט להמנע מחיסול שמה של המוחלפת. תג המחיר: החל מ-107 אלף שקל
יונדאי i25 הגיעה ארצה. חברת כלמוביל יבואנית יונדאי בארץ, השיקה היום את i25 החדשה, מחליפתה המודרנית של האקסנט הוותיקה. בארץ היא תקרא i25-אקסנט, ותשווק לצדה של המכונית המוחלפת במהלך השנה הקרובה. תג המחיר הצפוי לסופר-מיני המודנית עומד על 107 אלף שקל לגרסה הבסיסית, ועד 110 אלף שקלים לגרסה המאובזרת יותר. האקסנט המוחלפת תמכר עד 2013 ותעלה 109 אלף שקלים.
ה-i25 (כך תכונה מעתה) תשווק בארץ בשתי גרסאות בנזין - האחת בנפח 1.4 ליטר, השניה 1.6, שתיהן עם תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית. הדגם החדש ישווק בשתי רמות אבזור. הבסיסית נקראת "Inspire" ותשווק רק עם מנוע ה-1.4, ואילו הפרימיום - שנמכרת גם עם גרסת המנוע הבכירה - כוללת גם חישוקי סגסוגת, גג שמש ופנסי ערפל. שני הדגמים ישווקו עם 6 כריות אוויר.
מנוע ה-1.4 מייצר 109 כ"ס, עם צריכת דלק של 15.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, ופליטת CO2 של 146 גרם לק"מ. מנוע ה-1.6 מייצר 124 כ"ס, צורך 15.6 ק"מ לליטר ופולט 148 גרם CO2 לק"מ. אורכה של ה-i25 עומד על 437 ס"מ (ארוכה ב-11 ס"מ ממאזדה 2 למשל), רוחבה על 170 ס"מ וגובהה על 146 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 257 ס"מ, ארוך בשמונה ס"מ מזה של מאזדה 2. תא המטען מציע 465 ליטרים של אחסון.
מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, דן אורנשטיין, אמר כי "אנו מעריכים כי סגמנט זה נותן מענה לצרכים העדכניים והמשתנים של הקהל הישראלי, בקטגוריה שצפויה לגדול השנה. מעולם לא היה בישראל רכב בקטגוריית הסאב-קומפקט, קרוב כל-כך לסגמנט המשפחתיות".