מחוברות? יותר "ממוחזרות"
בעונה החדשה של "מחוברות", נדמה שחמש הנשים הנחשפות למדו היטב לקח מהעונה הראשונה והחליטו להפוך את חומרי חייהן לתוכן שיווקי. בנסיון לדגמן את הסיפורים שתפרה להם ההפקה, הן התמסרו לתיעוד מבוקר, ולא תמיד אמין, של עצמן
מחוברות? תוארי הפועל המתבקשים אחרי צפייה בשני הפרקים הראשונים קצת שונים: משוחזרות, ממוחזרות, ממוסחרות. אפשר לנסות גם "משתדרגות", ונתחיל דווקא בזה.
ארבע מבין חמש הנשים שלוהקו לעונה הזאת צפויות לחוות שינוי חיובי בתזרים המזומנים שלהן. הבר-מסעדה של ננה שרייר אינו שונה לעניין זה מהחומוסיה של אכרם ופותנה, או מהצימרים-ארוחת ערב-הופעה זוגית של מיקה קרני ומיקי שביב.
דינה אברמסון ושיר נוסצקי יודעות שנוכחות טלוויזיונית מאסיבית של עיתונאי - ולא משנה מה טיבה של הנוכחות ועד כמה היא רחוקה מן העיסוק המקצועי - תמיד מועילה לתלוש המשכורת ולהצעת העבודה הבאה. לעניין זה אינן שונות במאומה ממנחם בן.
לארבע הנשים יש סחורה למכור וכולן חכמות די הצורך ללהטט בחומרי החיים שלהן ולהפוך אותם לתוכן שיווקי. הן גם ראו מה אירע לחלק מן המחוברות הקודמות ולגיבורות-לרגע במיזמי ריאליטי, וחזקה עליהן שהיטיבו לעשות את שיקולי העלות-תועלת בטרם התמסרו לתיעוד מאוד מבוקר של אספקטים מחייהן כדי להצליח במשימה.
כך שאשליית ה"הן יצאו להרפתקה/לסערה הגדולה של חייהן" שמנסה ההפקה למכור לנו, כאילו היו הארבע האלה (תיכף נגיע גם להילי עמנואל) טייסות קאמיקזי בשירות הכנות, האותנטיות והצורך בחשיפה, צריכה להתפוגג אצל כל צופה בר דעת כבר לפני הפרק הראשון. אם לא התפוגגה עדיין, זה מפני שהמוח עודנו שבוי בעונה הראשונה ובחדשנות ובנועזות שאפיינו את הפרויקט דרך המשתתפות בו.
והפעם, בהתאם לחוקים הנוקשים של הטלוויזיה המסחרית על ענפיה השונים, כדי שהאשליה תחזיק מעמד, צריך להקצין. דנה ספקטור הצטיינה בדיבור פרובוקטיבי על מיניות? קבלו את שיר נוסצקי, שמצטיינת יותר ומראה לנו פלח עכוז על ההתחלה, כדי להדגים שדרוג. חנה רטינוב הביאה אל המסך בלבול-נעורים נוגע ללב? קבלו את בכיה, קללותיה, רטינותיה ומצוקותיה של הילי עמנואל, אמנם כבר בת 23 אבל בהחלט מתנהגת ומהגגת כטינאייג'רית.
קולבים נוחים
ברור גם שעוד מעט ייחשפו פרקים מסיפורי חייהן של המחוברות, שלכאורה ייצרו שם עומק והזדמנויות לאמפתיה, יציגו מורכבות, אולי אפילו מופרעות, קונפליקטים ודילמות –אבל מה שנחשף עד כה לא מבשר טובות.כי קשה מאוד להאמין למסע החזרה בתשובה של מיקה קרני, שמדברת על חשיבותו של לבוש צנוע אך מקפידה להימנע ממנו בפרומואים וגם עובדת בשבתות; קשה להאמין לדינה אברמסון, כשהיא אומרת שאבא שלה, דתי ומתנחל, היה מתאבד לו ידע שיש לה בן זוג בעודה רווקה, בעוד שהיא עצמה יודעת שעכשיו הוא יודע; וקצת קשה להתחבר לננה שרייר, אחרי סצינה של צילומי השלמה בה היא מחלקת וודקות חינם לבאי הבר שלה כי המחשב נפל, ואחר כך מספרת לנו בדיוק מה הן ההוצאות שלה לחודש אבל לא מה הן ההכנסות.
ננה שרייר. הבר שלה לא שונה מהחומוס של פותנה
וקשה עוד יותר למצוא את הכנות המבולבלת במופע של הילי: עלמה שיש לה משאבים אינטלקטואליים מספיקים כדי להשיג לעצמה סוכן שמייצג אותה (על פי הקרדיטים) יכולה גם למצוא מורה פרטי למתמטיקה ולנסות לעבור בעזרתו את בחינת הבגרות. רק מה, מצוקה מצטלמת טוב יותר מתושיה, ולכן ראיתם כיצד היא מתקשרת לאבא שלה ושואלת אם הוא יודע מה זה פונקציות ובוכה עוד קצת ומקללת, כי צריך ניבולי פה גם ב"מחוברות", לא רק ב"מחוברים".
לטעמי, כל החמש דיגמנו בפרקים האלה. הן היו קולבים נוחים לסיפורים שההפקה והבימוי יתפרו במיומנות גדולה עד סוף העונה. אני, בכל מקרה, לא מאמינה שתהיה לי הסבלנות הדרושה לצפות בה.
בינתיים, הרשו לי לעשות מעשה טוקבקי נפוץ ולהעיר למתמודדות כמה הערות אישיות, כמנהג שהתקבע בעונה הראשונה והן וודאי מודעות גם לו. מיקה קרני: בחייאת, לא מושיבים פעוטה על הברכיים בזמן נהיגה, אפילו לא במשעולי הגליל השלווים. יש איזשהו חוק נגד זה. ננה שרייר: אפשר לקבל את הפרטים לרופא שרשם לך "ריטלין אקסטרה לחירום"? דינה אברמסון: עזבי, מגיע לך מישהו יותר טוב. שיר נוסצקי: מזמן לא היה לנו לייט נייט על זוגיות ומיניות ומה שביניהם, לכי על זה. הילי עמנואל: אם אין מורה פרטי, תעשי גוגל. יש המון הסברים טובים מה זה פונקציות ומין מזדמן עם מישהו מפייסבוק באמת כבר לא מזעזע איש, חוץ מאת אבא שלך, אולי.
מיקה קרני והילדים. נא לא לנהוג איתם על הברכיים
צילום: אבי חי
מומלצים