עתירה: לבטל חובת סימון חלפים בחו"ל
יבואנים של חלקי חילוף הגישו עתירה לבג"ץ, ובה הם מבקשים לבטל הוראה של משרד התחבורה, המחייבת אותם לסמן בחו"ל חלפים המיובאים לישראל. לטענתם, ההוראה תביא לחיסול הענף, ולפגיעה חמורה בבעלי המכוניות
יבואני חלקי חילוף, המאוגדים בחטיבת החלפים לרכב בלשכת המסחר, עתרו השבוע לבג"ץ בבקשה לבטל הוראת נוהל של משרד התחבורה, המחייבת אותם לסמן בחו"ל חלקי חילוף המיובאים לישראל. על-פי הנוהל של משרד התחבורה, הסימון על כל חלק חייב לכלול את ארץ הייצור, שם היצרן וכתובתו.
- הוקם צוות מעקב לאיכות חלקי חילוף לרכב
- המחיר יוזל? תחרות בשוק חלקי החילוף
- 2010: עוד השנה אתר עם רשימת חלקי רכב פסולים
יבואני החלפים, המיוצגים על-ידי עורכי-הדין אורן גלעדי ועופר חן, מציינים בעתירה כי הם אינם מתנגדים לחובת הסימון, אך לטענתם אין צורך לעשות זאת בחו"ל, ואפשר לסמן את החלפים לפני אספקתם למשווקים בישראל. ההחלטה לעתור לבג"ץ התקבלה לאחר שהיבואנים לא הצליחו להגיע לפשרה בנושא עם משרד התחבורה מאז נכנסה הדרישה לתוקף, ב-2008.
בעתירה טוענים היבואנים כי משמעותה הכלכלית של הוראת הנוהל היא חיסול הענף, ולכך יש השלכות מרחיקות לכת על הצרכנים - בעלי המכוניות בישראל, שיידרשו לשלם מחירים יקרים עבור חלקי חילוף. עוד נטען בעתירה כי חברות הביטוח צפויות להעלות באופן משמעותי את מחיר פוליסות הביטוח לכלי רכב.
היבואנים גם מציינים בעתירתם כי הדרישה של משרד התחבורה מפלה בין חלקי חילוף חדשים, לגביהם נדרש סימון בחו"ל, לעומת חלקים משומשים - אשר לגביהם אין דרישה שכזו. היבואנים מוסיפים כי דרישת משרד התחבורה לסמן בחו"ל את החלפים תיתקל בסירוב היצרנים, וזאת מאחר שהדבר אינו מקובל בחו"ל.