שתף קטע נבחר

 

"היתה תקופה שהרגשתי כלוא בתוך ז'אנר האימה"

הבמאי ווס קרייבן חוזר עם "צעקה 4" כדי לתת לכם פרספקטיבה רחבה יותר בנוגע לפחדים הקולנועיים שלכם. בראיון ל-ynet הוא מספר על חיבתו לז'אנר. "נכנסתי לאימה במקרה, ומאז אף אחד לא ביקש ממני לעשות קומדיה רומנטית", הוא אומר

חובבי ז'אנר סרטי האימה מצטרפים להתרגשות של חובבי מדורי הרכילות באמריקה, לרגל צאת הסרט החדש והרביעי במספר בסדרת 'הצעקה'. כמו קודמיו, גם 'הצעקה 4' מעמיד במרכז הבמה את השחקנית נב קמפבל, ואת הזוג שנפגש במהלך צילומי הסרט הראשון בסדרה ונפרד במהלך צילומי הסרט הזה, קורטני קוקס ודיוויד ארקט.

 

  • חדשות קולנוע גם בפייסבוק של ynet תרבות ובידור    

    צפו בטריילר של הסרט "צעקה 4"

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    "אף אחד מאיתנו לא ידע מה קרה במהלך הצילומים", אומר ווס קרייבן, במאי הסרט ומספר שאם היה מתח בין השניים, הוא לא הורגש על הסט. "אין לי מושג מה הבעיות שלהם, אבל זה בטח לא שהם שונאים אחד את השני".

     

    קרייבן הוא הגורו של ז'אנר האימה בקולנוע העכשווי. מעבר לסרטי אימה שהוא מפיק, מביים וכותב הוא היה זה שפיתח את סדרת סרטי "צעקה" וגם היה אחראי להקמתו לתחיה של פרדי קרוגר בסדרת סרטי "הסיוט מרחוב אלם". עכשיו הוא חוזר עם "צעקה 4", שכבר זוכה לאהדת קהל הז'אנר, בעיקר בזכות העובדה שהסרט גם סוג של קומדיה שצוחקת על עצמה.

     

    "באופן אישי חשבתי שהיינו צריכים להעלות את הרף עם הסרט הרביעי" הוא אומר בראיון מיוחד ל-Ynet, "הסרט השלישי היה יותר מידי מבודח - קצת 'סקובי דו' כזה. הדמות של נב היתה יותר ברקע מאשר בדרך כלל. אני חושב שחלק מהסיבה שרצינו לחזור עם סרט נוסף, שיהיה ממש טוב, הוא שפשוט מגיע לקהל עוד סרט טוב בסדרה".


    קוקס וארקט. לא הורגשו בעיות על הסט

     

    איך הבאת לידי ביטוי את העובדה שחלף קצת יותר מעשור מאז 'צעקה 3'?

     

    "אני חושב שהתאמנו מאד את ההתנהגות של הדור הצעיר של הכוכבים בסרט לרוח התקופה. ציוצים בטוויטר וטלפונים חכמים ומצלמות וידאו וכל הדברים האלו נהיו מאד עיקריים בחיים שלנו בעשור האחרון. הדור הצעיר, שאולי היה צעיר מידי כש'צעקה 3' יצא, מתחבר לניו-מדיה הזאת עכשיו אפילו יותר. זה בא לידי ביטוי גדול יותר ב'צעקה 4', כשאחד הילדים רואה וידאו בטלפון שלו, או מצלם בעצמו קטע וידאו ומעלה ליוטיוב".

     

    יש יתרון בלחכות זמן רב כל כך בין הסיקוולים?

     

    "ב'צעקה 4 ' הילדים מדברים בין היתר על החוקים של סרטי אימה. אני חושב שזה חלק מהיתרון בעובדה שחיכינו כל כך הרבה זמן מאז הסרט הקודם בסדרה. כשניגשנו לעבודה על הסרט הנוכחי יכולנו להסתכל אחורה על העשור האחרון ולקבל תמונה מעודכנת של מה זה סרטי אימה, לפי הסרטים שנעשו במקביל לסדרת 'צעקה'. צחקנו על כל הסרטים האלה, כולל על הסרטים של עצמנו".

     

    אימה - דור 4

    כשהוא מדבר על "הדור הצעיר", הוא מתכוון לשורת הכוכבים החדשה והלא מבוטלת ש"צעקה 4" מביא מעבר לקאסט הקבוע של הסדרה: אמה רוברטס (האחיינית של ג'וליה) היידן פאניטייר ("גיבורים"), רורי קאלקין (אח של מקולי), מריאל ג'אפה ('שקרניות קטנות') ואחרים. "אני חושב שהשילוב בין כל מה שהדמויות האלו עברו והמפגש שלהם כאנשים מבוגרים עם 'הדור הבא' הוא מה שהופך את 'צעקה 4' לייחודי", הוא אומר.


    ברוכות הבאות: רוברטס ופאניטייר ב"צעקה 4"

     

    "זה מרגיש שבין הסרט השלישי לרביעי, לדמויות ממש היה חיים מעבר לסרט. למשל, העובדה שגייל (קוקס) החליטה להתחתן עם דיואי (ארקט) ולקחת את הסיכון לחיות בעיר קטנה, זה בהחלט מדהים. וכך גם עצם העובדה שאנחנו נותנים לשחקנים צעירים לפרוח, משהו שהוא יותר עכשווי, אני לא חושב שזה מאד אופייני לסרטי אימה. אני מתייחס לסרט הזה כאל דרמה, שהיא קצת יותר מורכבת, כי הקטע של הדמויות בה זה שהם כל הזמן משתנות".

     

    מרוב דמויות - ותיקות וחדשות - והסיפורים שכל אחת מביאה איתה לסרט, היה קשה לשמור על המרכזיות של סידני פרסקוט, דמותה של קמפבל בעלילה הכללית, אולם קרייבן רואה בה ציר משמעותי. "נב הכניסה הרבה מתכונות האופי האישיות שלה לתוך הדמות של סידני: אינטיליגנציה, רגישות, כנות, חוסר יומרנות, באותו זמן יש לה אשליות לגבי מי שהיא ומאיפה היא באה.

     

    "זו דמות מעניינת, וגם לנב עצמה יש לה ביצים. לא יודע אם הרבה יודעים אבל היא אתלטית אמיתית, היא טובה באקשן, היא קשוחה, והיא הביאה גם את זה בתוך הדמות שלה, ולכן הדמות הזאת מרתקת וממגנטת את הצופה, לפחות בעיניי".


    הרוצח במסכה. הבייבי של קרייבן

     

    יש במאים שמובכים מלשבת בהקרנות ולצפות ביצירה של עצמם. אתה אחד מהם?

     

    "אין לי בעיה עם זה, בעיקר בשלבים הראשונים, כשהחומר פוגש את הקהל הראשון ואז אתה מבין מה עובד באמת ומה לא עובד. היו לנו כמה הקרנות נסיון, שהייתי נוכח בהן, וזה מאד עוזר לי להחליט החלטות לגבי העריכה הסופית של הסרט".

     

    קרייבינג לדם

    קרייבן בן ה-72, הוא בכלל פילוסוף במקור, עם תארים באנגלית, פסיכולוגיה ופילוסופיה, ולתקופה קצרה הוא גם לימד אנגלית ופילוסופיה בקולג'ים בפנסילבניה וניו יורק. את הקריירה שלו בעולם הקולנוע הוא התחיל דווקא כעורך סאונד.

     

    הנסיון הראשון שלו בבימוי היה בשנת 1972, בסרט האימה "הבית האחרון משמאל" (שבשנה שעברה הפיק לו רימייק). "בהתחלה ראיתי הרבה סרטי אימה אחרים. רק כדי שאבין יותר את הז'אנר", הוא נזכר "כי לפני שהתחלתי לעשות סרטים כאלה, ראיתי אולי סרט אחד כזה".

     

    מפריע לך שיש אנשים שמזלזלים בז'אנר האימה?

     

    "היתה תקופה שבה הרגשתי שאני כלוא בתוך הז'אנר. אבל אחר כך אמרתי לעצמי 'אתה עובד, אתה מביים' ובסופו של דבר, במקום להיות מובך מזה, הבנתי שאני צריך לעשות את המיטב כדי להוציא את הסרטים הכי טובים של הז'אנר כיום.


    קרייבן כיום. לא מציץ מחוץ לז'אנר

     

    "כשמתחילים לשחק עם התסריט של סרטים כאלה ולבנות שכבות של סיפורים, לעשות מעברים בזמנים וכאלה, זה מתחיל להיות מעניין.

    חוץ מזה, הקהל של הסרטים האלה חכם ואינטליגנטי ובעיקר יודע להתמודד עם הפחדים שלו, מה שרוב האנשים מתקשים בו. זה הופך את הקהל הזה ליותר מאתגר, ככה גם אני התחלתי להתמודד עם זה יותר ויותר".

     

    תרצה לעשות פעם סרט בז'אנר אחר?

     

    "אני יכול לעשות כל סוג של סרט. פשוט במקרה יצא שבפעם הראשונה, שנתנו לי לעשות סרט, זה היה סרט אימה. ככה בעצם נכנסתי לזה ומאז אף אחד לא ביקש ממני לעשות קומדיה רומנטית".


  •  

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    קרייבן. במאי סדרתי
    צילום: AP
    לאתר ההטבות
    מומלצים