בית שאן: רכבת התיירים, המחיר, וחרם מורי הדרך
בגן הלאומי בבית שאן הופעלו קרוניות להסעת המבקרים, ובשל כך זינקו מחירי הכניסה. אגודת מורי הדרך: "נמליץ לתיירים לא להגיע". רשות הטבע והגנים: "נבחן את הסוגייה מחדש"
אגודת מורי הדרך בישראל ממליצה לחבריה לדלג על ביקור בגן הלאומי בית שאן. זאת בעקבות זינוק של כ-50% במחירי הכניסה לאתר, שנובעים מהפעלת רכבת-קרוניות שמיועדת להכניס את המבקרים לשטח הגן. לאור זעמם של מורי הדרך הבטיחו ברשות הטבע והגנים לבחון את הסוגייה מחדש.
- מחפשים מסלול טיול אחר בצפון? היכנסו לכאן
במכתב ששלח יו"ר האגודה, יוסי וייס, לשר התיירות ולמנכ"ל משרד התיירות,
כמו גם לגורמי תיירות נוספים, הוא טוען כי לאחרונה החליטה רשות הטבע והגנים לשנות את מיקום הכניסה הראשית המוסדרת לאתר הגן הלאומי בין שאן, ולהעבירו לנקודה המרוחקת כחצי קילומטר מחוץ לאתר. זאת על מנת לאפשר את הכנסת המבקרים לאתר באמצעות מיזם הרכבת הפתוחה, שאינה מוגנת משמש או גשם.
לדברי וייס מדובר במיזם מיותר ומסורבל שגוזל זמן באופן שמאריך את משך הביקור לקבוצות ביותר משעה, שלא לצורך, וגורם סבל מיותר לתיירים.
יתרה מכך, בשל השירות החדש, כדבריו, חל זינוק במחירי הכניסה לאתר. עד כה המחיר היה 22 שקלים לאדם בקבוצה של עד 30 איש ו-27 שקלים לבודדים. מאז פתיחת המיזם המחיר זינק ל-34 ו-38 שקלים, בהתאמה. כלומר תוספת של 14-12 שקלים, שמהווה זינוק של כ-50 אחוזים במחירי הכניסה לאתר.
הגן הלאומי. עכשיו יקר יותר (צילום: זיו ריינשטיין)
שינוע המבקרים בין מתחם הסראיה המשופץ בעיר והגן הלאומי נעשה בעת האחרונה בידי יזם שנבחר על ידי עיריית בית שאן. גורמים ברשות הטבע והגנים הסבירו כי זו משתתפת במימון השינוע באמצעות חלק מדמי הכניסה המועברים לעירייה.
וייס טוען כי בנוסף לעלות הגבוהה, השינוי גורם לכך שביקור באתר מתארך
בשעה נוספת, וכי הדבר וגרם לכך שהמבקרים נאלצים לוותר על ביקורים באתרים אחרים.
"אנחנו מתריעים על כך ששינוי זה עלול להדיר את רגלי התיירים", כותב וייס ומציין כי השינוי פוגע בתיירים וכי "מורי הדרך ימליצו לתיירים, עד להודעה חדשה, לא להגיע לגן הלאומי בין שאן".
כאמור, רשות הטבע והגנים מסרה כי הסוגייה נבחנת כעת מחדש.