מנכ"ל כאל: "2 כרטיסי אשראי בכיס זה לא קניבליזם"
לדברי ישראל דוד, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, לשוק כרטיסי האשראי יש עוד הרבה מקום להתפתח. "משק הבית בישראל מאוד לא ממונף בהשוואה לעולם. אנחנו רואים בזה אפשרות לגידול". החברה הרוויחה ברבעון הראשון של השנה 68 מיליון שקל
כמות כרטיסי האשראי בישראל הולכת וגדלה בקצב מסחרר וכך גם היקפי הקניות שמבצעים הלקוחות, אולם מתברר כי מבחינת מנהלי חברות האשראי, השוק רחוק ממיצוי.
לדברי ישראל דוד, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, מרכיב משמעותי בצמיחה הטבעית של חברות כרטיסי האשראי זה האשראי החוץ בנקאי. "אנחנו מדברים על שוק אשראי צרכני בסדר גודל של מעל 100 מיליארד שקלים בישראל, מתוכם כ- 4 מיליארד זה מחברות האשראי עצמם", אומר דוד בשיחה עם ynet, "אנחנו מעוניינים לקחת נתח שוק יותר משמעותי בשוק האשראי הצרכני. משק הבית בישראל מאוד לא ממונף בהשוואה לעולם. אנחנו רואים בזה אפשרות לגידול".
120 רעיונות ביום
תחום נוסף שלדברי דוד יכול להתפתח בצורה משמעותית הוא הנפקת הכרטיסים שכבר כיום מספרם נושק ל-6 מיליון. "לכאל יש את כמות המועדונים הגדולה ביותר (היא שותפה במועדון you של קבוצת אלון וכן מקיימת עם הקבוצה שותפות גם ב"דיינרס" – א.ר.) ויש עוד לאן לצמוח".
לאחרונה החייתם מחדש את כרטיס הדיינרס, אתה לא חושש מקניבליזם?
"דיינרס יבוא על חשבון כאל, אך זה יצמח גם על חשבון אחרים. כשיש 2 כרטיסים בכיס זה בדרך כלל לא אחד על חשבון השני. יש גדילה במחזורי האשראי".
כרטיס ה"פיקס" שהשקתם לפני מספר חודשים לא התברר כהצלחה מסחררת
"כרטיס הפיקס מתפתח יפה הוא משווק בכמה פלטפורמות בכמה מועדוינים. נכון הוא מתפתח פחות מהציפיות. הקצב היה איטי יותר ממה שחשבנו, אבל בחודשיים האחרנים הוא מתפתח יפה ואנחנו נשב על 40 אלף כרטיסים בסוף השנה כפי שתכננו".
בשבועות האחרונים יצאתם בקמפיין למיזם בו הזמנתם את הלקוחות להציע רעיונות בתחום האשראי. יש כאן משהו מעבר לגימיק השיווקי?
"כאל סיימה עבודת מטה בעיצוב האסטרטגיה ה -5 שנתי אנחנו רוצים להמשיך בהובלה ולהיות חברת אמצעי התשלום והאשראי המובילה בישראל גם בעסקי וגם בפרטי. חשבנו על חממה רעיונית - שיתוף לקוחות והעברת רעיונות מתוך בית מדרשו של הלקוח. זה נושא מאוד חשוב. יש לנו כ 120 רעיונות ליום רק חלק קטן אנחנו מעבירים למעבדה הרעיונית. אני מלא ציפיות גם לשמוע את הלקוח ולראות אולי אנחנו יכולים להקים משהו. הלכנו על זה ברצינות".
על פי דווחי החברה מהיום (א'), הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם ב 68 מיליון שקל לעומת 66 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות עמדו על 278 מיליון שקל מתוכם 207 מיליון בגין עסקאות בכרטיסים – ירידה של 4.3% בהשוואה לשנה שעברה. מספר הכרטיסים של החברה עומד על 1.8 מיליון מתוכם כ- 450 אלף כרטיסים חוץ בנקאיים. סך העמלות שגבתה החברה מלקוחות ברבעון הראשון, עמד על 106 מיליון שקל.