שתף קטע נבחר
 

פגיעת הצונאמי - גם מאזדה סובלת

יצרנית הרכב היפנית תאלץ להסתדר השנה עם ירידה ניכרת ברווחים בתפעוליים, כתוצאה מפגיעת גלי הצונאמי בתעשיית הרכב המקומית. טויוטה והונדה דיווחו על הפסדים גדולים יותר

רעידת האדמה ביפן ממשיכה לגבות מחיר כלכלי מתעשיית הרכב המקומית. מאזדה פרסמה בסוף השבוע את תחזית המכירות לשנה הפיננסית הקרובה, ומעריכה כי הרווח התפעולי שלה ירד ב-16% לעומת השנה שעברה. על-פי התחזית, תסיים היצרנית את השנה עם רווח תפעולי של כ-20 מיליארד ין (כ-248 מיליון דולר), לעומת 23.8 מיליארד ין אשתקד.

 

למרות זאת, במאזדה מעריכים כעת כי יסיימו את השנה ברווח נקי של מיליארד ין (כ-12.5 מיליון דולר), לעומת הפסד של כ-60 מיליארד ין בשנה שעברה. יש לציין כי בשונה מהמקובל במרבית המדינות, "שנה פיננסית" ביפן מתחילה ב-1 באפריל ומסתיימת ב-31 במרץ.

 

בהודעה לעיתונות שפרסמה בסוף השבוע, ציינה היצרנית כי נמנעה עד כה מפרסום תחזית לשנה הפיננסית הקרובה בגלל אסון הטבע שפקד את צפון-מזרח יפן במרץ 2011. ראוי להזכיר כי בשבועות האחרונים פרסמו יצרניות יפניות אחרות תחזיות קודרות לשנה הקרובה: טויוטה העריכה כי רווחיה יקטנו ב-35%, ובהונדה צופים כי רווחיהם יצנחו ב-65%.

 

במקביל לפרסום תחזית המכירות, הודיעה מאזדה על כוונתה להקים מפעל חדש במקסיקו. במפעל החדש, שיוקם בסלמנקה - כ-250 ק"מ צפון-מערבית למקסיקו-סיטי - ייוצרו דגמי ה-2 וה-3. תחילת הייצור צפויה בין אפריל 2013 ומרץ 2014, והיקף הייצור המתוכנן הוא כ-140 אלף מכוניות בשנה.

 

במאזדה מציינים כי המפעל החדש ישרת בעיקר את השווקים של מרכז ודרום אמריקה - שווקים שחשיבותם לתעשיית הרכב הולכת וגדלה, הודות לשיעור צמיחה גבוה משמעותית מזו הנרשמת בשווקים הרוויים של מדינות המערב. יש לציין כי להקמת המפעל במקסיקו יש חשיבות כלכלית רבה ליצרנית הקטנה, שכמו רבות מהיצרניות היפניות מחפשת דרכים לצמצם את חשיפת ליין היפני - שהתחזקותו המתמשכת פוגעת קשות בתוצאותיהן הכלכליות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה 3: בקרוב תיוצר גם במקסיקו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים