שתף קטע נבחר

קו 51 לא עבר שינוי. וזמן הנסיעה הוכפל

רפורמה בתחבורה הציבורית או לא, קו האוטובוס בין פתח תקוה לתל אביב נותר כשהיה. למעט עיכובים מתסכלים יותר, מחנק גדול יותר, וזמן נסיעה כמעט כפול. ירון דרוקמן חזר עם מסקנה - יום א' באוטובוס נותר ללא שינוי, רק קצת יותר גרוע

מחיר הנסיעה לתושבי פתח תקוה הנוסעים לתל אביב ירד במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית, אך השירות רחוק מלהיות משביע רצון. ביום הראשון לרפורמה, האוטובוסים בקווי 51 ו-66 היו עמוסים, חלקם לא עצרו בתחנות בפתח תקוה ובאוטובוסים היה דוחק רב.

 

 

7:08 רחוב ז'בוטינסקי בפתח תקוה, ובינתיים די רגיל. הנוסעים ממתינים כמדי יום לקו 51, והאוטובוס, כמעט כמדי יום, אינו מגיע בזמן. כעבור מספר דקות מאבדת אחת מהם את סבלנותה, ומסבירה לחבריה: "הורידו את המחיר, בטח הורידו גם נסיעות". כעבור 10 דקות נוספות, באיחור אופנתי, מגיע אוטובוס ראשון. וכן, הוא כמובן מלא עד אפס מקום. ואיך לא, הוא ממשיך בנסיעה ואינו עוצר כלל. האוטובוס שיגיע אחריו כן יעצור, ויאפשר לנו לטפס מעלה, להדחק כאחרוני הסרדינים בקופסת השימורים. 

 

הנסיעה עד צומת גהה היתה שגרתית. גם סידורי התנועה בצומת הראשי לא השתנו במאום, והוכיחו שרפורמה או לא רפורמה, בתחבורה הציבורית ממשיכים לזלזל. בעוד שכלי הרכב אותם מבקשת המדינה להשאיר בבית נוסעים ללא כל בעיות בנתיב הרגיל, הרמזור הקצר מאפשר רק לשניים או שלושה אוטובוסים לעבור בכל פעם. לא עוזרת גם העובדה שאיש לא מתכוון לאכוף כאן את החוק, כך שכלי הרכב הנדחקים לצומת וחוסמים אותו, הופכים את חיי נהגי האוטובוס לבלתי אפשריים. נתיב התחבורה הציבורית בבני ברק? סיפור דומה. הנתיב חסום, המכוניות נהנות מההפקר. משטרה? אל תצחיקו את נהגי האוטובוס.

 

בבני ברק אנחנו כבר לא עוצרים יותר לנוסעים. האוטובוס מלא עד אפס מקום, ואנחנו מביטים דרך החלונות בנוסעים מתוסכלים שצופים בנו בעיניים כלות. בתחנת מכון מור ממתינים עשרות נוסעים, והנהג עוצר בכל זאת. דרך הדלת האחורית נדחקים כמה מהם, שמוכנים להצמד לנוסעים אחרים עד כדי מחנק. בהמשך הוא כבר לא יעצור לאחרים.

 

ועוד עניין קטן, לידיעת אנשי הרפורמה. הנסיעה עד כה מפתח תקוה לתחנת רכבת השלום בתל אביב נמשכה עד הרפורמה בין 29 ל-34 דקות. הבוקר הנסיעה התמשכה לא פחות מ-46 דקות. למה? הנהג התעכב בתחנות בבני ברק וברמת גן, כדי להעלות עוד ועוד נוסעים. חלקם ניסו להידחק בכל דרך לאוטובוס העמוס, דבר שלא איפשר את סגירת הדלתות ונסיעת האוטובוס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בן קלמר
הלחץ לא פוחת
צילום: בן קלמר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים