עוד אונית קרוזים שקעה: כונס נכסים ל"ריו"
צו כינוס נכסים הוצא לאוניה שמעוכבת כבר שבוע בנמל אשדוד. הבעלים לא עמדו בהחזרי הלוואה, ולא שילמו שכר לעובדים
בפעם השניה בתוך חודשיים נקלעת מפעילה של ספינת קרוזים ישראלית לצרות, עד כדי שיתוק הפעילות. בית המשפט לימאות בחיפה מינה הערב (יום ג') את עורכי הדין ערן שלח ואילן אורלי ככונסי נכסים של אונית הנוסעים "ריו" שעוגנת כבר שבועיים בנמל אשדוד. כפי שפורסם ב-ynet, האוניה קיבלה צו עיכוב הפלגה מטעם רשות הנמלים והספנות, ונאסר על מפעיליה למכור כרטיסים להפלגות נוספות.
>> הכל אני יכול: טיולים, בילויים ואטרקציות בחופש הגדול
הבקשה לכינוס נכסים של האוניה נעשתה לדרישתה של חברת זרה שנתנה משכנתא לבעלי האוניה בעת שאלה רכשו אותה. בבקשה שהוגשה לבית המשפט לימאות נאמר, בין השאר, כי בעלי האוניה החדשים הפרו את תנאי המשכנתא שלקחו וחברת הניהול של האוניה הותירה אותה בלי כל אמצעים, בלי דלק, בלי אוכל ובלי תנאי מחיה לצוות האוניה שמונה 340 עובדים, רובם הגדול עובדים זרים.
כמה שעות קודם למתן צו כינוס הנכסים פרסמנו כאן כי אזל הדלק במיכלי האוניה, וכי אפילו אנשי האבטחה שהיו על סיפונה עזבו אותה לאחרונה, בשל אי תשלום לחברת האבטחה. ה"ריו" עוגנת בנמל אשדוד מאז ה-19 ביוני, והוצא נגדה צו עיכוב לאחר שפג תוקפו של הסיווג הבטיחותי שלה, וכן התברר כי יש לה בעיות רישוי.
עו"ד שלח מסר כי הצורך בכינוס נכסים של האוניה נובע בעיקר מתוך דאגה לאנשי הצוות שעל האוניה. "באוניה נגמר הדלק והמזון, הבעלים שלה התעלמו מדרישות למלא אותה בדלק ובאספקה וכן לא שילמו שכר לעובדים. בעל המשכנתא פנה לבית המשפט וביקש מינוי של כונס נכסים כדי לדאוג לצוות שעל האוניה", אמר.
לדבריו, בעקבות קבלת הצו פנו כונסי הנכסים לחברות דלק ובקשו שיסופק דלק לאוניה כדי שניתן יהיה להפעיל את כל מערכות החשמל,
הקירור והמיזוג, וכן הועברה אספקת מזון לעובדים. אם בתוך מספר ימים הבעלים של האוניה לא ישלמו שכר לעובדים, יעשו זאת כונסי הנכסים והם גם ידאגו להטיס את כל העובדים חזרה לארצותיהם.
זהו המקרה השני בחודשים האחרונים שבו קורסת פעילותה של אונית קרוזים בישראל. ראשונה לשקוע היתה ה"מג'יק 1", שנעצרה גם היא בנמל בשל שורה ארוכה של תקלות. שרשרת הארועים אף הביאה להפסקת פעילותה של החברה שהפעילה אותה, בצל חובות של מיליונים.