מתיחת פנים ביוטיוב: התוכן במרכז
אתר הווידאו יוטיוב עומד לעבור שינוי מהפכני במראה ובשימושיות שלו, כחלק ממתיחת הפנים של כל מוצרי גוגל. אתם יכולים לקבל הצצה מוקדמת גם בלי לחכות להזמנה
<<קראו על האבסורד של ועדות הכנסת
כחלק ממתיחת הפנים שגוגל ביצעה בשירותים שלה, כמו ג'ימייל ו היומן שלה, הפנתה ענקית החיפוש את מעצבי הממשק שלה גם לאתר הווידאו הפופולרי יוטיוב. בניגוד לשינויים הקוסמטיים הפשוטים שבוצעו בעמוד החיפוש הראשי של גוגל ובג’ימייל, לשינויים ביוטיוב יש השפעה על הדרך שבה תשתמשו ביוטיוב מעכשיו.
הכירו את את הפנדה הקוסמית
פרויקט העיצוב, שקיבל את השם Cosmic Panda, נמצא כרגע בשלבי ניסיון ראשונים. אם תלחצו על הלינק במשפט הקודם, תוכלו לראות את העיצוב החדש. אל חשש, אם תחליטו להשתתף בניסוי תוכלו לחזור אחורה לעיצוב המקורי.
עמודי הערוצים
שינוי בולט אחד בערוצים הוא בדגש ששמו שם על הסטטיסטיקות. המספרים שמופיעים למעלה מימין מציגים את מספר קטעי הווידאו שמוצגים בערוץ, מספר המנויים ומספר הצפיות הכולל. אלו מספרים שהוצגו תמיד בעמוד הראשי אבל לא בצורה בולטת כל כך. המיקום החדש של המידע הזה אמור, כנראה, לדרבן את יצרני התוכן לדחוף את הערוץ ואת הסרטונים שלהם בצורה אגרסיבית יותר.
לצד המספרים ניתן למצוא שלוש לשוניות: Featured, Videos ו-Community. בעיצוב הקודם היה עמוד הכניסה של הערוץ ערבוביה של מידע. הסרטון העדכני הופיע בחלקו העליון של החלון ותחתיו היו הסטטיסטיקות, חלונות תגובה, מי רשום לערוץ והערוצים אליהם מנוי בעל הערוץ. כעת כל המידע הזה מחולק בצורה מסודרת: הלשונית הראשונה, Featured, מציגה את הסרטונים. בהתאם לתבנית שבוחר בעל הערוץ (מיד נרחיב על כך) תוכלו לראות את הסרטונים על פי סדר כרונולוגי, או על פי רשימות (Playlists). הלשונית הזו מציגה גם את המידע על הערוץ ופרטים על הבעלים שלו.
הלשונית הבאה, Videos, נועדה לאפשר ליוצר התוכן להציג את התכנים שלו על פי רשימות ניגון אחרות, ולעזור לו לחשוף בפני הקהל את התכנים שלו. התוספת הקטנה הזו תדרבן יצרני תוכן לעשות שימוש בכלי שעד כה משתמשים מיעטו לנצל: כלי התיוג. העמוד הזה מאפשר לצופים להריץ את כל הסרטונים האחד אחרי השני, לבחור ברשימה אחת ולצפות רק בסרטונים שנמצאים בה, או לבחור בסרטון אחד ולצפות בו.
הלשונית האחרונה, Community, מציגה את כל הפעילות של יוצר התוכן ושל הצופים בערוץ שלו. כפתור בודד מאפשר לעבור בין הפעילויות השונות שביצע יוצר התוכן (לאיזה סרטונים הוא הגיב למשל), ובין תגובות לערוץ וליוצר. בעיצוב הקודם שתי הפעילויות האלו היו מופרדות לשני בלוקים שונים, מה שיצר הרבה רעש ואי בהירות. מצד שני, היו יוצרים שהסירו את האפשרות לראות את הפעילות שלהם, דבר שלא ניתן לבצע כעת. למעשה בשלב הזה חסרות הרבה מאוד אפשרויות.
התאמת העיצוב
העיצוב הישן של יוטיוב אפשר ליוצרי התוכן לשלוט כמעט על כל פרמטר בעיצוב. ניתן היה לבחור את הצבע של הרקע, של הלינקים, הטקסט והתגובות. כעת יש שני כלים לעיצוב: Branding ותבניות. הראשון מאפשר לבחור רק בתמונה או צבע רקע ותמונת האווטר. תבניות הן כלי מורכב יותר עם יותר אפשרויות. התבניות הן:
Creator נועדה למי שיוצר סוגים רבים ושונים של תכנים, כמו אורן אובסטבלום שמכין מדריכי פוטושופ המחולקים לנושאים שונים. העיצוב מאפשר להציג את הסרטון העדכני ביותר בחלקו העליון של העמוד ותחתיו רשימה של רשימות ניגון. כמו שכתבנו, לשונית Videos תאפשר לכם להציג את רשימות הניגון שלכם, אבל חשוב לזכור שמשתמשים הם עצלנים ובתבנית הזו יש ליצרני התוכן הזדמנות לבחור את רשימות הניגון שחשוב להם לדחוף קדימה. בתבנית הזאת, היוצר יכול להציג רק את רשימת הערוצים המומלצים שלו בצד.
Blogger אם אתם מייצרים וידאו-בלוג יומי או שבועי שבו חשוב לשמור על הכרונולוגיה של קטעי הווידאו שלכם, זו התבנית עבורכם. כל וידאו מקבל נוכחות יפה על המסך, יחד עם מספר הצפיות, הכותרת וכמות התגובות שאותו סרטון קיבל. בתבנית זו יכול היוצר להציג את רשימת הערוצים המומלצים וגם לבחור במספר רשימות ניגון כהמלצה. ברירת המחדל לפלייליסט היא Uploads, שהיא רשימה כוללת של כל הסרטונים שהיוצר העלה.
Network היא אפשרות ליוצרים סופר-מתקדמים, שמפעילים רשת של ערוצים שפועלים יחד, כמו קבוצת הערוצים של טובי טרנר, זו התבנית המומלצת. העמוד מציג את הסרטון העדכני ביותר ותחתיו תמונות גדולות של ערוצים מומלצים האחרים. זה הזמן להגיד שאם יש לכם ערוץ כדי שתעדכנו את האווטר שלכם לגודל המומלץ של יוטיוב, אחרת בתבנית כמו זו התמונה תראה רע. בתבנית זו ניתן להציג בצד רק עוד ערוצים. בצורה הזו תוכלו להציג במרכז את קבוצת הערוצים שלכם, ובצד ערוצים מומלצים של יצרני תוכן אחרים.
Everything מתאים למי שלא רוצה לבחור ורוצה גם את הסרטון העדכני, גם פלייליסטים וגם להציג בגדול את כל הערוצים האחרים שלו. למרות שהתבנית כוללת בתוכה הרבה מאוד מידע, יוטיוב שמרו על עיצוב נוח לעין. כמו בתבנית הקודמת, גם פה תוכלו להציג בצד רק ערוצים מומלצים.
עמוד הצפייה בסרטון
כעת צפו באחד הסרטונים ותראו את השינוי הגדול ביותר. העיצוב החדש נראה טוב: הסרטון מוצג על גבי רקע שחור שמדגיש אותו ונותן לתוכן את הכבוד המגיע לו. כמו תמיד, ניתן לבחור את איכות הסרטון, להגיב לו, לבחור לציין את הסרטון לחיוב או לשלילה וגם לשתף את הסרטון ברשתות החברתיות.
מצד שני, לא תמצאו פה אפשרות להרשם לאתר. “השותפים”, קבוצת יצרני התוכן שמתפרנסים מהערוץ שלהם דרך תוכניות הפרסום של יוטיוב, הרימו כבר צעקה על כך בפורומים הפנימיים.
מה אתם חושבים על העיצוב? יוטיוב קשובים למשתמשים שלהם, או לפחות רוצים לתת לכם תחושה שאכפת להם. בכל עמוד בו תהיו תמצאו לחצן Feedback. אבל אתם יכולים לספר לנו מה דעתכם גם בטוקבקים.
קראו את מדריך החברתי שנכתב לגוגל+>>