שתף קטע נבחר
 

יונדאי i35 - נוסחה חדשה, ומנצחת

כאילו שתפיסת ההובלה בשוק הרכב הישראלי לא הספיקה לה, שולפת יונדאי הקוריאנית את הנשק האולטימטיבי במלחמה על כיסם של ציי הרכב המקומיים - סדאן עם ארבע דלתות ותא מטען, מנוע בנפח 1.6 ליטר, תיבת הילוכים אוטומטית, אבזור נדיב ותג-מחיר אטרקטיבי. למתחרים יש סיבה טובה לחשוש

תפורה על-פי מידה. זה לא סוד שבמהלך עשרות השנים האחרונות התמכר שוק הרכב הישראלי לנוסחה מוטורית פשוטה - מכונית סדאן 1.6 ליטר אוטומטית. סובארו, מיצובישי ומאזדה הפכו למובילות השוק תודות לדגמים שפגעו בדיוק במרכז המטרה. יונדאי, כמו קוריאניות (ואף יפניות) אחרות, לא הצליחה לייצר להיט מכירות אמיתי בסגמנט. למרות זאת, כבש הקונצרן הענק את שוק הרכב הישראלי, תוך שהוא מנשל בחודשים האחרונים את מאזדה הבלתי מובסת זה יותר מעשור. איך? בעזרת דגמים מוצלחים אחרים, התפתחות טבעית של שוק הרכב המקומי ואפילו שערי מטבע מאד ידידותיים ליבואנית, חברת כלמוביל.

 

וכעת, למרות שלטענת בכיריה היא יכולה למכור עוד הרבה יותר אילו רק תקבל הקצאה הולמת, מציגה החברה את נשק-יום-הדין - מכונית חדשה תחת השם i35, המתאימה כמו כפפה לידו של נהג ישראלי ממוצע. ניחשתם נכון, עם מרכב סדאן, מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית.

 

במסיבת עיתונאים שערכה אמש כלמוביל יבואנית המותג, העדיף דן אורנשטיין מנכ"ל החברה להתייחס בכלליות

לשאלה כמה יחידות i35 הם עומדים למכור השנה. לטענתו לעת עתה לא ברור כמה יחידות של המכונית יוענקו על ידי היצרן לשוק המקומי, אך "כל כמות שנקבל תימכר" ומדובר בכמה אלפי יחידות לשנה. אורנשטיין מודע לעובדה כי בעתיד יבואו מכירות ה- i35 על חשבון דגמים קיימים של החברה, אך הוא אינו נראה מודאג בשל עניין זה. ככה זה כנראה שיש לך מוצר שמתאים בול אל השוק הישראלי. 


יונדאי i35 אלנטרה עושה פוזות ישראליות (צילום: רונן טופלברג)

 

שפת העיצוב

ה-i35 עושה שימוש במאפייני עיצוב דומים (עד זהים) לאלה בהם נעשה שימוש באח ההרפתקני יותר במשפחה, ה-ix35 שהחליף אצלנו את הטוסון הפופולרי. עבודת עיצוב מוקפדת, מצליחה להעלים את בליטת הסדאן האופיינית למרבית חברות הקטגוריה, מבלי לוותר על נפח מרשים של 485 ליטר, אלא שנוחות ההטענה לוקה בחסר בשל פתח צר יחסית.

 

המשפחתית של יונדאי עושה שימוש בפלטפורמה חדשה, עם בסיס גלגלים נדיב יחסית של 270 ס"מ, המבטיחים - על הנייר ובמציאות - מרווח פנים מרשים. לעומת זאת, מרווח הראש אינו מרשים במיוחד, פועל יוצא של דרישות עיצוביות כנראה.


הנדסת אנוש טובה (צילום: רונן טופלברג) 

 

מושב הנהג נוח, וקל למצוא בו תנוחת נהיגה הולמת. סביב הנהג בולטת הנדסת אנוש יוצאת מהכלל, עם גישה מעולה ומיקום מצוין לכל מתג ומערכת הפעלה. איכות ההרכבה טובה, אם כי היינו מוותרים על שימוש בלא פחות משלושה סוגי פלסטיק שונים בקונסולה המרכזית. מיותר. המכונית בה נהגנו צויידה ברמת האבזור הבסיסית, אך עדיין הציעה שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בקרת שיוט, מחשב דרך וחיבור לנגנים שונים. הרמה הגבוהה יותר כוללת גם בקרת אקלים מפוצלת, מושבי עור (חלקית), גג שמש וחישוקים קלים.

 

הי דרומה

ה-i35 מגיעה ארצה עם יחידת 1.6 ליטר והספק מרבי מאד מרשים ויוצא דופן בקטגוריה, 132 כ"ס. אלה משודכים לתיבת שישה הילוכים אוטומטית, ומייצרים גם 16.1 קג"מ של מומנט. בפועל לא הרגיש המנוע חזק כל-כך, אם כי יש להזכיר כי מדובר ביחידה שצברה לפני 20 ק"מ בלבד. כדי לקבוע בוודאות את כוחו, נהיה חייבים לנהוג בו שוב לאחר שיצבור מעט וותק. בסל"ד גבוה הוא רועש מעט מהרגיל, אך צריכת הדלק - לפי המחשב - הביאה לתוצאה מפתיעה לטובה בעת נהיגה חזקה במיוחד ולא אופיינית, - פחות מ-10 ק"מ לליטר ולתוצאה לא פחות טובה בתנאי מבחן רגילים, כמעט 13 ק"מ לליטר.


באקלים המדברי (צילום: רונן טופלברג)  

 

איך היא מתנהגת? בהתרשמות הקצרה יחסית שערכנו, מציגה ה-i35 מאפייני ניהוג מאד נינוחים. ובמילים פחות עדינות, מערכת הגה חסרת תחושה ותיבת הילוכים מעט מהוססת. נהיגה רגועה מאד, תבליט את תכונותיה היותר טובות. למשל איכות נסיעה ללא דופי על כבישים מהירים וסלולים היטב, ורמה גבוהה גם על כבישים פחות טובים. תא הנוסעים שומר על שקט יחסי בנהיגה רגועה, למעט רעש רוח במהירות תלת-ספרתית ורעש צמיגים על אספלט משובש.

 

i35 והארץ הקטנה

יונדאי i35 תהיה ללא ספק להיט מכירות, ולאיש אין ספק בכך, בעיקר תודות לתג-מחיר של 120 עד 124 אלף שקל, המיישר קו עם גרסאות הבסיס של המתחרות. האם תמכור יותר ממאזדה 3, טויוטה קורולה ושברולט קרוז? ממש לא בטוח. האם תשפר עוד יותר את מעמדה הבכיר ממילא של יונדאי בישראל? אין ספק.


יונדאי i35 אלנטרה

יונדאי i35 אלנטרה
מנוע ארבעה צילינדרים
נפח / סוג דלק 1,591 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 132 כ"ס ב-6,300 סל"ד
מומנט מרבי 16.1 קג"מ ב-4,850 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב ארבע דלתות, סדאן
אורך 453 ס"מ
רוחב 177 ס"מ
גובה 144 ס"מ
בסיס גלגלים 270 ס"מ
משקל 1,220 ק"ג
נפח תא מטען 485 ליטר
100-0 קמ"ש 11.6 שניות
מהירות מרבית 195 קמ"ש
פליטת מזהמים 162 גרם CO2 לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק ישראלי 4
צריכת דלק (יצרן, משולבת) 14.3 ק"מ לליטר
מחיר

120,000 שקלים (124,000 שקלים)

כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחנה

 

הכותב היה אורח חברת יונדאי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי i35 , חזות מוכרת מלפנים
צילום: רונן טופלברג
גם מהצד, פחות מאחור
צילום: רונן טופלברג
שלושה סוגים שונים של פלסטיקה
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים