אבד לכם כרטיס הרב-קו? היכונו למסע יסורים
חשבתם שבמקרה של אובדן כרטיס הרב-קו המודרני והאישי, אתם זכאים לכרטיס חדש באופן מיידי? טעיתם. לפניכם שלושה עד חמישה ימי המתנה לכרטיס חדש. אבל יש בכל זאת מה לעשות, והכל הודות לטלי סוויסה
אבד לכם כרטיס הרב-קו, המשמש לנסיעות בתחבורה ציבורית? לא נורא, שכן ודאי הנחתם שתוכלו לחדשו בקלות בתחנת שירות קרובה של חברת דן. שהרי במסע ההחדרה של הכרטיס, סיפרו לכם שאחד מיתרונותיו הגדולים על כרטיסיית נייר "רגילה", היא העובדה שבמקרה של אובדן או גניבה, לא איבדתם גם את כל הכסף שהשקעתם בו. שכן תמונתכם תמנע שימוש לא רצוי, ותעניק לכם אפשרות להוציא מייד ובקלות כרטיס חדש. כך אגב, חשבה גם טלי סוויסה, לדבריה "משתמשת כבדה" בכרטיס.
- נפתח מוקד "כל קו" - מידע מלא על תח"צ
לכן, מיד לאחר שגילתה כי הכרטיס אבד לה, גלשה באינטרנט כדי לאתר את תחנת השירות הקרובה, וגילתה שזו ממוקמת במסוף ארלוזרוב בתל אביב. כשהגיעה טלי למקום, גילתה כי משתרך בו תור של 25 אנשים. כאשר הגיעה לאחר כשעה אל הפקיד בדלפק, הניחה כי מיד יונפק עבורה כרטיס חדש. טעות.
הפקיד שלף פתק, רשם עליו את מספר הטלפון של מודיעין דן, והציע לה - "תתקשרי אליהם, הם ידריכו אותך מה לעשות". מחאותיה של טלי אשר טענה כי השירות הנדרש אמור להיות חלק מפעילות תחנת שרות, לא עזרו. גם לא העובדה שהמתינה כבר כשעה בתור, או העובדה שמדובר ב-30 ביוני, ולכן היא זקוקה לכרטיס מיידית על-מנת שתוכל לטעון אותו לפני האחד בחודש, כדי שתוכל לנצלו במשך חודש מלא. הפקיד נותר בשלו, והסביר כי הוא מוסמך רק להנפיק כרטיסים חדשים, וכי על אובדן צריך לדווח למוקד, ולהמתין שלושה ימי עסקים עד שהכרטיס החדש ישלח לתחנת שירות.
את טלי זה לא ממש שכנע. ראשית טענה כי אילו היה שילוט שמסביר את התהליך בתחנת השירות, לא הייתה ממתינה שעה בתור רק כדי לשמוע שעליה להתקשר למודיעין. עוד טענה כי היא אינה מבינה מדוע עליה להפסיד שלושה או יותר ימי נסיעות, רק משום שתהליך פשוט של הנפקת כרטיס, אורך שלושה ימים תמימים. בתשובה זכתה לדבריה לנזיפה על היותה חסרת אחריות. "עליך לבוא בטענות רק לעצמך", אמר לה לדבריה הפקיד.
טלי אכן באה בטענות לעצמה, התקשרה, המתינה זמן רב ולבסוף זכתה לקבל את הכרטיס. כמובן, לאחר שהמתינה שלושה ימי עבודה (חמישה בסך הכל), עמדה שוב בתור במשך שעה ארוכה ושילמה עוד 10 שקלים. חשוב מכל, טלי נאלצה לממן כמובן את כל הנסיעות שערכה, ולמעשה לא נהנתה בדיוק מהיתרון הגדול שאמור הרב-קו לייצג על-פני כרטיסיית נייר.
ומה אומר על כך דובר חברת דן? לדבריו, מרגע ההודעה על אובן כרטיס הרב-קו עד להגעת הכרטיס החדש לעמדת השרות, חולפים אכן בין שלושה לחמישה ימים. זאת מכיוון שיש לעדכן את מכשירי הכרטוס באוטובוס בכך שמדובר בכרטיס שלא ניתן להשתמש בו, ורק פעולה זו אורכת 24 שעות. גם פעולת איסוף הנתונים מהחברות הנוספות, הפקתו והעברתו לעמדת השירות, אורכת 24 עד 48 שעות. דובר דן גם מסביר כי הפעולות והזמן שהן אורכות, מאושרים על-ידי משרד התחבורה.
דובר דן גם הסביר כי "במהלך הימים בהם המתין הנוסע להנפקת כרטיס חדש, הוא יכול ליהנות מהנחה בהטענת כרטיס אנונימי שניתן לרכוש בעמדה ואף אצל הנהג, ובכרטיס זה יזכה לכל הנסיעות בכרטיס שאבד לו. ויש עוד חדשות טובות. הדובר הסביר כי בעקבות פנייתנו, הועברה הוראה להציב מיידית שלטי הסבר והכוונה בתחנות ההנפקה והשרות. ואתם מוזמים להודות על כך לטלי סוויסה.