שני צעירים מכרו רשת חברתית ב-100 מיליון דולר
ארה"ב: קתרין קוק בת ה-21 ואחיה דיוויד בן ה-22 מכרו את הרשת החברתית My Year Book תמורת 100 מיליון דולר. מאז הוקמה הרשת, לפני 6 שנים, הצטרפו אליה 70 מיליון משתמשים. הרוכשת: הרשת החברתית הלטינית Quepasa
אקזיט מרשים לשני צעירים אמריקנים: קתרין קוק בת ה-21, ואחיה דיוויד בן ה-22, מכרו היום את הרשת החברתית My Year Book תמורת 100 מיליון דולר, שש שנים לאחר שהוקמה. הרוכשת היא הרשת החברתית הלטינית Quepasa.
בשנת 2005 גיבשו קוק ואחיה, שהיו אז בני 15 ו-16 בהתאמה, רעיון לסטאראפ – העלאת גירסה דיגיטלית לספר המחזור של בית ספרם. מאז הוקם אתר My Year Book, גייסו השניים השקעות בסך 17 מיליון דולר, משכו 70 מיליון משתמשים, והשיגו שיעורי גלישה של 1.2 מיליארד דפים נצפים בחודש.
באתר "ביזנס אינסיידר" נכתב, כי מרבית הסכום, 82 מיליון דולר, ימומן באמצעות מניות ציבוריות של Quepasa, ויתרת התשלום תהיה במזומן.
מנכ"ל הרשת ואחיהם של השניים, ג'ף קוק, כתב ל-100 עובדי החברה: "אני לא מחשיב את זה כאקזיט, או הסוף. אני מחשיב זאת כסוף ההתחלה, ואני מאמין שיש לנו עוד הרבה מוצרים חדשניים שנוכל ליצור".
בכתבה שפורסמה לפני כשנתיים ב"פורבס" נמסר, כי אקזיט המיליונים התחיל כשקתרין ודייויד דפדפו בספר המחזור שלהם, והצליחו לשכנע את אחיהם הגדול ג'ף - יזם רשת בפני עצמו, להשקיע מזמנו, כמו גם 250 אלף דולר מכספו, כדי לסייע להם בהעלאת אתר MyYearbook.com לאוויר. זמן קצר לאחר מכן, בני המשפחה עלו עם האתר Zenhex.com, בו יכלו המשתמשים להעלות חידונים שיצרו בעצמם.
כשהם רצו להתרחב, משקיעים פוטנציאלים בחברה העלו מספר דרישות: העברת מטה החברה מסקילמן, ניו ג'רסי, לניו יורק, וכן הוספת פרסומות לעמודים האישיים של המשתמשים. בני משפחת קוק התנגדו לדרישות, וטוב עשו: עד שנת 2006 MyYearbook גייס 4.1 מיליון דולר, וחברת הרייטינג נילסן דירגה את האתר כאחד מהאתרים המובילים לילדים בגילאי 12 עד 17.
קתרין קוק, שצוטטה באותה כתבה, נשאלה כיצד הצליח האתר להתמודד עם ענקים כמו פייסבוק או מייספייס, והסבירה כי סוד ההצלחה הוא פנייה לקהל השייך לנישה ייחודית: "האתר שלנו מתמקד בתלמידי תיכון, ואנחנו באמת מקשיבים להצעות של המשתמשים שלנו".