גם הקמפיינים מתעדכנים אופנתית
עולם האופנה הישראלי מתחיל לעשות לייק. קמפיינים עם דוגמניות מורעבות? אאוט. בלוגרים ואושיות אופנה צבעוניות ורבגוניות - אין. על הקמפיינים היותר יצירתיים העונה
לשמחתנו נדמה שלאחרונה כמה מהחברות החזקות במשק גילו את המדיות החברתיות, אופנת הרחוב ותיעודן על ידי הבלוגריות ואת הצורך לפנות לקהל לקוחות שכל הזמן מתעדכן ממאות ואלפי מקורות שונים ובהתאם משנה את הסטייל שלו על בסיס יומי.
"השינוי בתפיסה הוא עצום ומחייב את כל העוסקים בתחום" מסביר עידו לביא, מנהל ההדרכה של חברת אינדולה בישראל. אם פעם עולם האופנה היה עומד בצורת פרמידה, כלומר האומן או המעצב יוצר תדמית מסוימת או תספורת מסוימת ואז מלמד אותה באקדמיות הגדולות כמו טוני וגיא או וידאל ששון ומשם זה זורם לרחוב ומשתרש שם, היום הפרמידה הזו כבר לא קיימת. ההשראות מגיעות בעיקר מהרחוב, מהאינטרנט ומאנשים שמתעדים אותן ללא הרף, כמו הבלוגרים והבלוגריות".
בלוגרים ושמם תשוקה
"מספיק להסתכל על מה שעשו בארץ בלוגרי האוכל שהפכו למשפיעים על דעת הקבל ממש כמו מבקרי מסעדות, ומשרדי הפרסום והיח"צ מעניקים להם המון תשומת לב. באינדולה העולמית זיהו שבלוגרים הם אנשים עם תשוקה, כמיהה ואהבה אמיתית למקצוע. שהם חוקרים ומתעמקים באופנה ברמות גבוהות ומצליחים לייצג תמונה אמינה ומהימנה של מה שקורה עכשיו ברחוב, בגלל זה ייסדנו את שיתוף הפעולה איתם".
לביא מדבר על קמפיין קיץ 2011 של החברה שפנתה לחמישה בלוגרים סופר אופנתיים מפריס, לונדון, נורבגיה, ניו יורק ולונדון וביקשה לשמוע מהם תחזית מעודכנת על אופנת הקיץ הקרוב בהתבסס על מראות, טרנדים ותחושותיהם האישיות תוך כדי התייחסות מפורשת לכוחם כמובילי דעה ונגישותם למאות אלפי קוראים ומרטווטים על בסיס יומי. "הבלוגרים הללו יצרו עבורנו את תפיסת עולם וריכזו את כל ההשפעות והתמונות שהם אספו בחודשים האחרונים כדי להגיד לנו מה הם חושבים. בהשראתם יצר לאונרדו ריצו שמחזיק בתואר השגריר הבינלאומי של אינדולה מראה קיצי כשמסייעים לו אמני האיפור והסטיילינג הכי טובים בעולם כדי ליצור לוק שלם".
מה היתרונות של קמפיין כזה?
"אנחנו הכי מעודכנים, עם אצבע על הדופק ונגישות מלאה לרחוב. בעצם יצרנו מעגל של אופנה שמזין את עצמו. לקחת את ההשפעות של הרחוב ואז לתרגם את זה למשהו נגיש לכל העולם אבל עם הייחודיות והידע של אינדולה. ככה יש לך אופציה ללוק למסיבה, לחופשה או לאירוע חגיגי. ניסינו לתת מענה על הכל".
מירי בוהדנה לייק
חברה נוספת שהלכה על לוקים אופציונאליים לכל מקום היא חברת טו גו שלצד קטלוג "רשמי" עם הפרזנטורית מירי בוהדנה יצרה לוק בוק מרשים לעונה. בלוק בוק מקצועי המחולק לשמונה קטגוריות (חוף, שורטס, בית ספר, חצאית, מסיבה, עבודה,ג'ינס ושמלה) מציגה הרשת את המגוון העשיר של זוגות הנעליים שלה בעשרות מראות שונים אפשריים, ממש כמו בלוגרית מהשורה היוצרת מראה שונה כל פעם עם אותם פריטים בארון.
"החלטנו לפתוח את צ'אקרת הסטיילינג העונה" מודה פרדריק בלסן ממשרד הפרסום האחראי על הקמפיין. "שלוש דוגמניות, 98 לוקים שונים, זה משהו שלא נעשה עוד בישראל והוא לדעתי מאד מקצועי אבל גם מאוד מתכתב עם רוח התקופה. העלנו גם קטלוג דיגיטלי לאתר וזה ההיענות היא מדהימה. זמן השהייה הממוצע באתר הוא שבע דקות שזה מדהים ומבחינתי יצרנו שפה חדשה. הקטלוג נמצא בכל חנות של טו גו והזבניות עברו הכשרה עם דורין אטיאס כדי לדעת להתאים ללקוחה את הנעל לאירוע"
אתה לא חושש שאתם זולגים לתחום ההלבשה? אתם מוכרים בעיקר אקססוריז ולא בגדים?
"להיפך. בקטלוג צילמנו בגדים של כולם ופרגנו לכל המותגים מ-h&m ופוקס ועד בוטיקים ובגדי יוקרה כדי לתת מבט של סטיילינג מלא ופחות רשת טו גו ובסופו של דבר זה משרת את המטרה שלנו. זה מתכתב עם הארון שלך, שגם לך יש בו בגדים מרשתות, בוטיקים ויוקרה וגם מציג את המגוון והמבחר של הרשת שמתאים להכל. מבחינתי זו רק ההתחלה וזה קונספט שילווה עכשיו את טו גו. לא משנה מי תהיה הפרזטורית ואיפה נצלם, ייצא גם לוק בוק".
חברת קסטרו, יש לציין, הייתה מהראשונות שגילתה את שיתופי הפעולה עם אנשים שנושמים את הסצנה האורבנית וקמפיין הקיץ האחרון שלה אפילו קורא בריש גלי "צאו לרחוב". קסטרו משקיעה בקבוצת 'יועצים' אשר חיים ונושמים את תל אביב בתפקידי די.ג'איים, סטייליסטים, מעצבים גרפיים, יחצ"נים ועוד אשר מתכנסים מספר פעמים בשנה ומסייעים הן לאסטרטגיה השיווקית והעיצובית והן למסיבות הצהרים-ערב המוצלחות בסניף הדגל בדיזינגוף סנטר.
עובדי החברה מדגמנים בקמפיין משקפי השמש של קסטרו (צילום: אורית פניני)
בקמפיין משקפי השמש החליטו לדלג על דוגמנים מקצועיים ולהשתמש בחומר האנושי של הרשת כמו המעצבים, תדמיתניות, אנשי מחלקת השיווק והויז'ואל שהצטלמו עם משקפי השמש של החברה בפוזות משוחררות.
גם שושי ברבי, מעצבת המותג פלסטיק דול החליטה לשלב בקטלוג הנוכחי חברים ולקוחות קבועים ששמחו להצטלם עם הפריטים הרוקנרולים ללא שכר ולמען האמנות "חשוב לי שהלקוחה שתיכנס לחנות תראה את הבגדים על אדם אמיתי, בגובה העיניים. שתבין שהבגדים הם נגישים" מסבירה המעצבת "הלקוחות שהצטלמו הם מבחינתי חלק מהמותג ואני שמחה לשים אותם בפרונט וגם לתת לסטיילינג האישי שלהם ביטוי אישי. את התמונות העלנו אחר כך לפייסבוק של פלסטיק דול וקיבלנו תגובות מדהימות. אנשים רוצים להרגיש שהם חלק ממשהו ולא לקבל הפקה מנוכרת ומלוטשת שלא אומרת להם כלום".
ללא שכר ולמען האמנות, הקמפיין של פלסטיק דול (צילום: אוהב רומנו)
עוד כתבות באתר לאשה