התשלום לחברות הדלק יופחת בכ-20 אג' לליטר
ועדה שהקים משרד התשתיות תמליץ על הורדה משמעותית במרווח השיווק של חברות הדלק ברווחים. אם תאושר בשימוע שייערך לחברות, ייכנס המחיר החדש לתוקף ב-1 בספטמבר
הישג נוסף למחאה הציבורית: ועדה שהקים משרד התשתיות לבדיקת מרווח השיווק - הכסף שלחברות הדלק מותר להרוויח על כל ליטר של בנזין 95 אוקטן - עומדת להמליץ שהמרווח, העומד כיום על כ-73 אגורות לליטר, יקטן ב-1 בספטמבר באופן קבוע בכ-20 אגורות לליטר. המלצות הוועדה אושרו גם בוועדה הציבורית לבדיקת המחירים במשק. עם זאת, ההמלצות עדיין מותנות בשימוע שייערך לחברות הדלק עצמן.
מחיר בנזין 95 אוקטן נמצא בפיקוח ומתעדכן בידי פקידי משרד התשתיות לפי נוסחה קבועה המבוססת על מחירי הדלק בשוק החופשי בדרום אירופה, אשר מושפעים בתורם ממחירי הנפט בשווקים העולמיים. הנוסחה כוללת את המחיר הסיטונאי שבו בתי הזיקוק מוכרים את הדלק לחברות ("שער בז"ן), את מס הבלו ואת מרווח השיווק.
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, החליט משרד התשתיות לבדוק מחדש את מרווח השיווק, על רקע מחירי הדלק המאמירים והמחאה הציבורית הגוברת, וזאת, עוד לפני מחאת האוהלים. ניתן להעריך שהמחאה הקלה על הפקידים להחליט להוריד את מרווח השיווק. משמעות ההמלצה היא שמחיר הדלק בתחנות יעלה ב-20 אגורות פחות - או ירד ב-20 אגורות יותר - מהמחיר שייקבע אם מרווח השיווק לא ירד, תלוי בשינוי במחירי הדלק באירופה במהלך אוגוסט.
שר התשתיות, עוזי לנדאו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, הסכימו אתמול על רקע המחאה "לצאת במבצע" לחודש אחד, שבו יופחתו גם מס הבלו בכ-31 אגורות, באופן שהתקזז עם ההתייקרות לפי הנוסחה ומנע מהדלק להתייקר הלילה. פקיד ממשלתי אמר ל-ynet כי הוא אינו זוכר שינוי במיסוי בישראל שנקבע מראש למשך חודש אחד, וכינה את ההקלה "הזויה". מארגני מחאת הדלק כינו אותה "לעג לרש".