שתף קטע נבחר
 

פייסבוק מקלקלת שוב פעם את הפיד

העדכונים בפייסבוק ישונו כדי לעזור לחברות לעשות חשיפה וכסף מפייסבוק. הנפגעים הם, כרגיל, המשתמשים

פייסבוק הודיעה שהיא שינתה, שוב, את מבנה הפיד (כלומר, החלק העיקרי בדף, בו מופיעים העדכונים של החברים שלכם). פוסטים שמכילים התייחסות לנושא שיש לו דף "רשמי" בוויקיפדיה - כמו iTunes, קוקה-קולה, הארי פוטר, וכן הלאה - יאוגדו תחת עדכון אחד. כך תוכלו לגלות ששלושה מחבריכם דיברו על אפל היום - או החליפו רשמים לגבי הסרט החדש של הארי פוטר. למי זה שימושי? למפרסמים, כמובן.

 


 

פייסבוק שינתה את הממשק שלה פעמים רבות בשנים האחרונות, ובדרך כלל הצעד לא פופולרי במיוחד בקרב משתמשים, אבל עד כה לא העזו בפייסבוק לעשות שינוי שהועיל כל כך מעט - אם בכלל - למשתמש. למי שלא מתעניין בטרנדים המתחוללים בדיונים בין החברים שלו ("היום שלושה מחברי דנו במיקסרים!"), אין תועלת בשינוי החדש. לעומת זאת, איגוד העדכונים מחברים תחת גג אחד מוציא אותם ממקומם ויגרום למשתמש "לאבד" אותם. זה חלק מהמגמה שמשתמשים מדווחים עליה כבר שנתיים, של הפיכת הפיד הפייסבוקי למשעמם יותר ויותר - בעוד פייסבוק מחפשת דרכים להפוך אותו לרווחי.

 

באופן לא מפתיע, התגובות להודעה של פייסבוק לא חיוביות במיוחד: רוב התגובות (בשעת כתיבת שורות אלו יש שם 6,685) נעות בין "אני שונא את זה", "רעיון רע" ובין "תחליפו את זה בחזרה". המשתמש Matthew White כותב, "אנחנו צריכים כפתור דיסלייק". המשתמש Kaz Barfield כותב, "למה לעזאזל אתם ממשיכים לעשות שינויים שכולנו שונאים?" ומזכיר גם את שינוי הפיצ'ר האחרון: "ואם כבר אז תחזירו את הצ'ט הישן!"

 

יש גם תומכים בצעד.

 


 

בישראלים, דרך אגב, יפגע המהלך פחות: רוב דפי המוצר הרשמיים של פייסבוק כתובים, מן הסתם, אנגלית - וכך דיון באיכויותיהם השונות של מוצרי אפל לא יקפיצו את הדף הרשמי של Apple. סוף סוף ניצחון לדוברי העברית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שינוי הפיד - לא לטובת המשתמש
מומלצים