שתף קטע נבחר

שיעור בקיצוץ מבית GM: פחות מהכל

קונצרן הרכב האמריקני שממשיך להתאושש מהשפל בו מצא עצמו לפני שנתיים, מתכנן קיצוצים נוספים בשנים הקרובות. עד 2018 יקוצץ מספר הפלטפורמות למחצית, וכנראה שגם מספר המנועים

תוכנית חיסכון מקיפה בג'נרל מוטורס. ענקית הרכב האמריקנית, היצרנית הגדולה בעולם עד לפני שנתיים (תואר אותו תקטוף גם השנה כנראה), מודיעה כי עד 2018 תקץ בכמעט מחצית את מספר הפלטפורמות הגלובליות עליהן מבוססים כלי רכב שונים מתוצרתה. כיום משתמש הקונצרן ב-30 פלטפורמות שונות, והתכנית היא לרדת למספר של לא יותר מ-14. יש להניח שהחלטה מעין זו כוללת גם קיצוץ במספר יחידות המנוע בהן יעשה הקונצרן שימוש בעתיד.

 

 

הקיצוץ המדווח מהווה ללא ספק חלק מתהליך גורף של חסכון בעלויות, העובר כעת על האמריקנים. יש לזכור כי פיתוח כלי רכב חדשים, מהווה מרכיב מרכזי בהוצאות של יצרניות רכב. מנהלת הייצור העולמית בג'נרל מוטורס, מארי ברה, אמרה כי קיצוץ מספר הפלטפורמות "יקצץ במחירים ויגביר את איכות כלי הרכב של החברה".

 

דיאנה טרמבליי, בכירה נוספת בחברה, הוסיפה כי 80% מפסי הייצור שייתווספו לחברה עד לשנת 2015, יהיה בארצות מתפתחות כגון הודו, סין ורוסיה. עם זאת הוסיפה ואמרה כי ג'נרל מוטורס "אינה מתעלמת" מהייצור בארצות מפותחות כמו ארה"ב ואוסטרליה. לראיה ציינה כי בשנתיים הקרובות יושקעו 5.5 מיליארד דולרים בשדרוג מפעלי הייצור בדרום אמריקה. טרמבליי אומרת כי באמצעות קיצוץ כוח העבודה ומפעלי הייצור בארה"ב, חסכה החברה 11 מיליארד דולרים משנת 2005.

 

ג'נרל מוטורס אשר נסמכת כיום על 30 פלטפורמות, מייצרת 31% מכלי הרכב שלה בהתבסס על פלטפורמות "הליבה" – לא מצוין כמה פלטפורמות מדובר. לדבריהם, בשנת 2018, כאשר מספר הפלטפורמות ירד ל-14, 90% מכלי הרכב יתבססו על פלטפורמות ה"ליבה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'נרל מוטורס מקצצת
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים