ככה קונים היום החסכנים
הרוח המהפכנית הנושבת בעורפנו לא נולדה סתם, המחיה בארץ נהייתה יקרה ומחייבת אותנו לנקוט בצעדים יצירתיים, אבל עוד לפני המחאות היו אנשים שמצאו את הדרכים להוריד עלויות. נשתף אתכם בכמה שיטות וכמו המערבון שאנו חיים בו היום גם אנחנו בחרנו להתמקד בטוב, הרע והמכוער
בא לי קופון
אתרי הקופונים צצים כפטריות אחרי הגשם. לכל אתר יש את הנישה שלו וגם כמה אתרים שמרכזים את הקופונים של כולם. אז איך זה עובד? נרשמים לאתר שבוחרים או לכולם, מקבלים למייל את ההנחות שמוצעות באותו היום. לרוב ההנחות מפורסמות בין 24 שעות עד 48 שעות. לכל הנחה יש מינימום קונים שצריכים לפתוח את המכירה.
המטרה היא שאם אתה מעוניין בשובר שטרם הגיע למינימום שלו אתה תפרסם אותו בין חבריך ברשתות החברתיות מה שייצור חשיפה לאותו המוצר. ברגע שיש מינימום קונים ניתן לרכוש את ההנחה בתנאים המוצגים באתר.
- למה זה טוב? זה נהדר לבדוק האם קיים קופון למשהו שאנחנו יודעים מראש שאנחנו הולכים להשתמש. מסעדה קבועה, חופשה קרובה או אפילו מתנה לחבר/ה טובה. החיסכון דרך הקופונים האלה יכול להגיע לחיסכון של למעלה מ 50%.
- למה זה רע? כי הפיתוי לפעמים עולה על הצורך, לרב הקופונים מוגבלים בזמן יחסית קצר והפיתוי הוא לקנות גם אם לא ממש צריך אבל "שיהיה". דבר שגורם לנו לבזבז כסף שלא הינו אמורים ולפעמים גם שוכחים מהשוברים עד שפג להם התוקף.
- למה זה מכוער? כי אם נרשמתם ליותר מאתר אחד המייל שלכם יתפוצץ תוך יומיים. אז צריך לבחור בקפידה את האתר אליו נרשמים. תעיינו בו לפני זה או שתעשו ביקור יזום מידי יום עד אשר אתם מוצאים את מבוקשכם.
קבוצות הרכישה
קבוצות רכישה מוכרות יותר בתחום הנדל"ן, אבל היום קבוצות הרכישה התחילו להתפשט למקומות נוספים החל ממכשירים אלקטרוניים שמקבלים מחירי סיטונאות לקבוצה גדולה וכלה בחברות שרוכשות זמן אוויר מחברות הסלולר במחירים מוזלים וסוגרות דילים לקבוצות גדולות.
- למה זה טוב? כי זה הכוח הצרכני האמיתי שגורם להוזלה משמעותית במחיר.
- למה זה רע? כי צריך שתדעו על מי לסמוך ושלא תיכנסו לעסקאות מפוקפקות.
- למה זה מכוער? כי זה מגיע גם למקומות הקטנים שבשבוע הספר שלושה אנשים מתאגדים לקנות ספר + 2 מתנה.
הלקוח הסיטונאי
היום יותר ויותר אנשים לא מוכנים יותר לשלם את המחירים שדורשות החברות המסחריות ורוצות לצמצם עלויות תיווך. לכן, אם יש מוצר שהם יודעים שהם רוכשים ממנו בכמויות גדולות ושיש לו חיי מדף ארוכים כמו דאודורנט, שמפו, סבון וכו', הם פונים באופן אישי למשווק ועושים הזמנה באופן אישי ומסחרי.
או שהם ניגשים לחנויות המפעל (אלו שהם באמת חנות המפעל ולא סתם קוראים לעצמם חנות מפעל), ורוכשים כמויות גדולות. השיטה הזו מתאימה בעיקר למשפחות גדולות שמתאחדות לרכישות יחד. שופרסל שגילתה את הפוטנציאל הקימה סניפים שנותנים מענה דומה לכל אותן המשפחות שרוצות לקנות בכמויות.
- למה זה טוב? כי במוצרים מסויימים קניה שכזו יכולה להוזיל עלויות באופן משמעותי על ידי צימצום עלויות התיווך והשיווק.
- למה זה רע? כי זה גורם לנו לקנות מוצר שבמידה ונמאס לנו ממנו באמצע הדרך – אנחנו תקועים איתו ואנחנו גם מסתכנים להיתקע עם מוצרים שפג להם התוקף וכמובן העובדה שהכסף משולם על הכל מראש דבר שיוצר הוצאה חד פעמית גדולה.
- למה זה מכוער? כי צריך הרבה מקום בבית לאחסון.
אז נכון שאנחנו הישראלים לא גדולים בלצאת לרחובות ולהפגין, אבל אנחנו יודעים למצוא את כל הדרכים לקניה זולה בלי שידפקו אותנו, ואם ממש צריך אז גם לא נאכל קוטג' לכמה ימים. לא קרה כלום.
היבואן הפרטי
לכל אלה שהאינטרנט זה המגרש הביתי שלהם והם אינם נבהלים מכמה עמודים באנגלית יש שיטה מאוד פשוטה לחסוך בעלויות. החנויות האינטרנטיות הן רבות ומגוונות ואפשר היום להזמין כמעט הכל מהאינטרנט ולחסוך אלפי שקלים.
לדוגמה: אתר שמייבא מוצרים מסין, תוכלו להזמין מדבקה לאייפון וסיליקון מגן ב- 3$ כולל משלוח שמגיע אליכם עד הבית תוך 10 ימים, בעוד בארץ תאלצו להיפרד מכמה עשרות שקלים. ישנם אתרים רבים ומגוונים ולכל אלה שמפחדים להשאיר את הכרטיס אשראי שלהם בכל מיני אתרים לא מוכרים אפשר לפתוח כרטיס PAYPAL שזה אתר מוגן שמזינים אליו את פרטי האשראי ובכל פעם שצריכים לשלם באתרים שונים לוחצים על תשלום דרך PAYPAL והאתר מתבצע דרך האתר המאובטח.
- למה זה טוב? כי זה נוח ופשוט לקנות בבית ולקבל את המוצר עד הבית בעלויות מאוד נמוכות.
- למה זה רע? כי בכל הנוגע לביגוד והנעלה מומלץ למצוא חנות שמוכרת את המוצרים למדוד לפני ולקחת דגם ספציפי ומידה או פשוט להמר.
- למה זה מכוער? כי עדיין אין אתרים כאלה בעברית, צריך להכיר את העולם הזה טוב ומאלו חנויות כדאי לקנות.
הכותבת היא מנהלת פיתוח עסקי בחברת תות תקשורת ותוצאות.