"פרארי חשמלית? לא יקרה, גם לא בעתיד"
נשיא פרארי החליט להביע דעה נחרצת בנוגע לאפשרות ייצור עתידי של דגם אקזוטי עם מנוע חשמלי בלבד. - "הן לא עוזרות ולא יעזרו לצמצום זיהום האוויר", טוען לוקה די מונטזמולו. דגם עם הנעה היברידית? בהחלט כן
מכונית חשמלית לא תישא את סמל הסוס הצוהל של פרארי. כך לפחות טוען נשיא פרארי, לוקה די מונטזמולו. ומדוע הוא יוצא כנגד הכיוון הברור של כל שאר יצרניות הרכב בעולם המוכר לנו? מכיוון שאינו מאמין כי מכונית חשמלית מסוגלת לסייע בהפחתת הזיהום - דבריו של האיטלקי.
- הגענו לגן עדן: נהיגת מסלול בפרארי
- הכינו את מושב הבטיחות לתינוק: פרארי FF חדשה
- פורשה 918 RSR - היברידית עם 767 כ"ס
"לעולם לא תראו פרארי חשמלית, משום שאני לא מאמין במכוניות חשמליות. איני חושב שהן מייצגות קפיצת דרך משמעותית לפנים בניסיון לצמצם את זיהום האוויר, אם בהקשר של פליטת מזהמים בזמן נסיעה, ואם ביחס לאיכות האוויר שאנו נושמים בכלל", כך אמר די מונטזמולו לאתר "Engadget". נשיא החברה הוסיף ואמר כי למרות זאת, "החברה עובדת מאד קשה על דגם היברידי עתידי. מבחינתי, זה צריך להיות העתיד, וכולי תקווה כי תוכלו לראות זאת בעוד כשנתיים".
כדאי להזכיר כי טכנולוגיית ההנעה ההיברידית מתקדמת כיום בשני כיוונים עיקריים. זו המיוצג על-ידי טויוטה פריוס היפנית, ואילו השנייה על-ידי שברולט וולט. הפריוס נסמכת על מנוע בעירה פנימית רגיל, ומנוע חשמלי המסוגל להניע את המכונית עד למהירות וטווח מסוימים. שברולט וולט לעומתה נסמכת על מנועים חשמליים, כאשר מנוע הבנזין אמור לשמש כמחולל זרם (גנרטור), ומסייע בטעינת המצבר לצורך הנעת המכונית.
אלא שבכל מקרה, כדאי להכניס את דבריו של מונטזמולו לפרופורציות. ראשית, כל יצרנית תיאלץ בעתיד להציג צריכת דלק ממוצעת - של דגמיה השונים - נמוכה ככל האפשר. כדי לעמוד ביעדים ולהמנע מקנסות ואף החרמת מוצרים, תיאלץ פרארי - המייצרת מכוניות ספורט בעלות מנועים גדולים, חזקים ובזבזנים בדלק (מזהמים, במילים אחרות), להוסיף גם דגמים חסכוניים יחסית. מכונית חשמלית או היברידית בעלת ביצועים צנועים יחסית, יעניקו לה אפשרות להשיג את הממוצע הנדרש.
באתר בו מובאים דברי נשיא פרארי, מעריכים כי ההיברידית העתידית באדום, תציג מערכת הנעה דומה לזו של פורשה 918 העתידית, מכונית העל הבאה של פורשה הגרמנית, המשלבת בין מנוע בעירה פנימית המניע את הגלגלים האחוריים, ושלושה מנועים חשמליים האחראים על הנעת הגלגלים הקדמיים ועזרה לאחוריים.