אין גבול: דוגמניות בנות 4 להלבשה תחתונה
ירדו נמוך מדי: חברת הלבשה תחתונה צרפתית יצאה בקו של לבנים סקסיים המיועדים לילדות מגיל 4 והשתמשה בדוגמניות שחלקן נגמלו לא מזמן מחיתולים, כך מדווח "ידיעות אחרונות". התגובות חריפות: "לא ראוי להציג ילדות בצורה מינית"
פנינים, תסרוקות גבוהות, אודם בוהק, תחתונים שקופים, חלק עליון שחושף בטן צחורה וחיוכים נבוכים למצלמה. קמפיין ההלבשה התחתונה של חברת "ז'ור אפרה לון" הצרפתית מעורר סערה: הדוגמניות נגמלו לא מזמן מחיתולים, והלבנים המעוטרים בסרטי תחרה ובפפיונים מיועדים לילדות בנות .12–4
מאז שהופץ הקטלוג של החברה מתקיים באתרי אינטרנט של כלי תקשורת גדולים דיון סוער בשאלה מהו הגיל שבו אפשר להתחיל ללבוש בגדים תחתונים ולהצטלם בהם. "ילדות בבגדים תחתונים: האם הקמפיין של 'ז'ור אפרה לון' הלך רחוק מדי"? שאלו אתמול באתר האינטרנט של המגזין הצרפתי "אל," אחד ממגזיני האופנה המובילים בעולם. "הילדות מעוררות ויכוח על הפוזות שלהן ועל התלבושות שלהן. חלק רואים זאת כתחפושת - ואחרים כלבוש לא הולם."
כתבי המגזין מתארים את הוויכוח שהתפתח בקרב גולשי האינטרנט בשאלה אם נכון להציג ילדות קטנות בצורה שכזאת ואם יצרני המותגים יכולים להמשיך "להחפיץ" את גופם של ילדים בפרסומות שלהם.
באתר החברה זוכה הקולקציה המיועדת לבנות 4 עד 12 להגדרה "שיקית" ו"זוהרת." אך נראה שיש לא מעט אנשים שנגעלו מהקטלוג. העיתון הבריטי "דיילי מייל" מיהר לגנות אתמול את הקולקציה: "תעשיית האופנה מזועזעת אחרי שמותג צרפתי השיק הלבשה תחתונה לילדות צעירות כבנות ארבע," נכתב שם, והמילה ארבע הוקלדה בצורה מודגשת. "רוב התמונות נועזות מדי ולא יכולות להופיע באתר האינטרנט של המייל," נכתב בכתבה. גם אנחנו ב"ידיעות אחרונות" החלטנו לחסוך מכם את תצלומי התקריב של ילדות בבגדים תחתונים שקופים.
הגולשים באתר של העיתון האנגלי הביעו שאט נפש מהרגליים החשופות ומהצגת הבטן של הילדות הקטנות. "הדבר המטריד בקטלוג של 'ז'ור אפרה לון' הוא שזו הלבשה תחתונה לאנשים שקרוב לוודאי בכלל לא אמורים להיות מבוגרים מספיק כדי לדעת מהי הלבשה תחתונה," כתבה לאתר אחת הגולשות.
"זה חמוד כשילדה קטנה מתלבשת בבגדים של אמה עם תכשיטים ועקבים גבוהים. אבל התמונות האלה לא חמודות. זה לחלוטין לא הולם לשים ילדה בת 4 בתסרוקת גבוהה כאילו היא בריז'יט ברדו ב'כשאלוהים ברא את האישה.' זה לא ראוי להציג ילדים בצורה מינית," קראה לילד בשמו מאריליסה ראקו, כתבת המתמחה בהלבשה תחתונה.
באתר האינטרנט של חברת ההלבשה הצרפתית מציעים להורים שלוש קולקציות: לתינוקות, לילדות בנות 4 עד 12 ולמתבגרות. באתר נכתב כי המעצבת, סופי מורן, יצרה את הדגמים לאחר כ15- שנות עבודה בתחום הלנז'רה, ההלבשה התחתונה לנשים. המותג מתואר שם כ"פורץ דרך ולא צפוי בנוף העכשווי של האופנה לילדים ולמתבגרים."
החברה מתארת את הבדים שמהם עשויים הלבנים כ"פורצי דרך, שנלבשים כעור שני." כן נכתב כי "הפרטים השאולים מעולם ההלבשה התחתונה הנשי, כמו הסרטים, הפפיונים והתחרה, מכבדים במידה המרבית את הנוחות."