המשביר לצרכן: ההפסד גדל ל-10.2 מיליון ש'
זאת לעומת הרבעון המקביל אשתקד בו הפסידה כ-3.6 מיליון ש'. לפי דו"חות הרבעון ה-2, הכנסות הקבוצה עלו ב-37% בעיקר בשל איחוד פעילות אופיס דיפו. הרווח הגולמי עלה ב-36%. רשת המזון של החברה תחל לפעול ב-2012
קבוצת המשביר לצרכן סיימה את הרבעון השני של 2011 עם צמיחה של כ-37% בהכנסות, לכ-786.7 מיליון שקל, לעומת כ-574.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בעקבות העלייה בהוצאות התפעוליות ובהוצאות המימון, רשמה המשביר לצרכן הפסד נקי של כ-10.2 מיליון שקל ברבעון השני - לעומת הפסד של כ-3.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי של המשביר לצרכן גדל בכ-36% ברבעון השני והסתכם בכ-222.15 מיליון שקל. הפדיון בסניפים זהים עלה בכ-10.3% לכ-482.6 מיליון שקל.
למרות שיפור שנרשם במגזר בתי הכלבו, במגזר הקוסמטיקה והדרגסטורים, ובפעילותן של מועדון הלקוחות 365 וחברת סיבוס, הקבוצה רשמה ברבעון השני של השנה הפסד תפעולי בסך של כ-953 אלף שקל, לעומת רווח תפעולי בסך של כ-2.9 מיליון שקל.
לפי המשביר, הגידול בהכנסות נבע בעיקר מאיחוד פעילות אופיס דיפו, שלא נכללה בתוצאות אשתקד, מהתחלת פעילות של סניפים חדשים של המשביר ושל רשת ניו-פארם, מתחולתו של חג הפסח השנה ברבעון השני, וכן מעליה בהכנסות בכל מגזרי הפעילות. הרבעון הושפע משיפור ברווחי המשביר בתי כלבו וניו-פארם, ומהפסדים בגין עונתיות שרשמה אופיס דיפו וקשרי תעופה, שהושפעה ממחירי הדלק, שער הדולר ומהתגברות התחרות.
שביט: ממשיכים בפיתוח מועדון 365
רמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן, מסר: "כפי שהקבוצה מצהירה זה זמן רב, אנו פועלים כיום להמשך פיתוחה של פלטפורמת 'מועדון 365' ומיצובה כמועדון הלקוחות המוביל והמשתלם בישראל. תהליך פיתוח מורכב ויקר זה בא לידי ביטוי בגידול משמעותי בהוצאות הקבוצה בתקופה הנוכחית, ואנו מאמינים כי בטווח הארוך יותר הוא יניב רווחים וערכים משמעותיים.
"במהלך 2011 אנו פועלים להטמעתה של רשת אופיס דיפו בתוך עסקי הקבוצה, קידום שיתופי הפעולה עם רשת סונול, צירופן של רשת 'אייס אוטו דיפו' ו'צומת ספרים' לקבוצת החברות המעניקה הטבות לחברי מועדון 365, וכן אנו ממשיכים בתהליך הקמתה של רשת הסופרמרקטים הארצית הממותגת, שצפויה להתחיל בפעילותה לקראת סוף שנת 2012. היקף הפעילות של החברות המשתייכות לקבוצת המשביר והמשתפות פעולה עם מועדון 365 מגיע כיום לכ-10 מיליארד שקל, ועם השלמת תהליכי ההטמעה השונים, יעניק המועדון למשפחה ממוצעת הטבה חודשית של מאות שקלים בעת ביצוע רכישות של מוצרים ושירותים בקרב חברות הקבוצה.
"בחציון הראשון של 2011 הציגו המשביר בתי כלבו ורשת ניו-פארם גידול בהיקפי הפעילות שלהן ושיפור ברווחיהן. מנגד, עם רכישתה של אופיס דיפו, גובר מרכיב העונתיות המשפיע על תוצאותינו העסקיות, שכן בחברות אופיס דיפו וקשרי תעופה, המחצית השניה של השנה היא התקופה החזקה יותר מבחינה עסקית".