שתף קטע נבחר
 

קיה קונספט GT - גם אתם רוצים אחת

סוף סוף מגיעים אלינו הפרטים הרשמיים אודות מכונית התצוגה המרשימה של קיה - אז כן, היא ממש חזקה ומציעה הנעה אחורית מבטיחה. גם העיצוב לא רע כל-כך

אמרו שלום לדגמים הישנים של קיה, והתחילו להתרגל למראה חדש ודי קיצוני. קיה GT מציגה לראשונה את הקווים העתידיים של כלי הרכב מתוצרתה, כך מבטיחים בכירי היצרנית הקוריאנית בתערוכת פרנקפורט. לדבריהם, הקונספט של קיה מאמץ מספר רעיונות קלאסיים של מכוניות GT, ובמרכזם מנוע גדול וחזק מלפנים, המעביר את הכוח לגלגלים האחוריים. בתקשורת האירופית חלוקים בהערכתם האם GT תגיע לפס הייצור, אך בשני המקרים היא צפויה להעניק השראה לדגמי החברה שיוצגו בעתיד. חשוב מכך, הרעיון שסביב המכונית המרשימה, הכולל כמובן יכולת דינמית גבוהה וביצועים ספורטיביים, אמור למצוא עצמו בקו דגמים חדש בעתיד.

 

 

 

ומה מציעה בכל זאת ה-GT? ובכן, מנוע בנזין V6 מוגדש בנפח 3.3 ליטרים, והספק מרבי של 395 כ"ס עם 54.4 קג"מ של מומנט. את המנוע הזה אתם אולי לא מכירים, אך הוא מהווה בכל זאת פיתוח של סדרת למבדה מבית יונדאי, בעלת הבית. ללא מגדש הוא מספק בדגמים שונים שלא משווקים כאן, הספק מרבי שנע סביב ה-260 כ"ס.

 

לא ברור האם קיה עשתה שימוש בפלטפורמה קיימת של יונדאי כדי להעניק בסיס ל-GT, למשל זו של הג'נסיס קופה. בסיס הגלגלים של זו עומד על 282 ס"מ, זה של ה-GT נמתח לאורך 286 ס"מ. בקיה מציינים כי תודות לבסיס הגלגלים הארוך ודלתות שנפתחות הפוך ומעט כלפי מעלה, ארבעת נוסעי ה-GT יוכלו להיכנס בקלות וליהנות מתא נוסעים מרווח למדי. אגב, אורכה הכולל של מכונית הקונספט עומד על 469 ס"מ, וגובהה 138 ס"מ בלבד.

 

 

מעצב החברה, פיטר שרייר, אמר בפרנקפורט כי הוא מאמין ש"מכונית קונספט זו מהווה הצהרה איתנה מקיה, לפיה אנו מוכנים להתקדם במהירות לקראת עתיד חדש לחלוטין". להזכירכם, שרייר הוא אחד המעצבים הבכירים בתעשיית הרכב העולמית, והגיע לקיה מפולקסווגן, בעיקר כדי לשדרג את מראה דגמי היצרנית, ולהתאימם יותר לטעם אירופי. בינתיים הוא די מצליח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים