הרכבת תיסע? "גם ככה אי אפשר לסמוך עליהם"
עובדי הרכבת הודיעו כי ישובו לעבודה סדירה, אבל אחרי עיצומים מפתיעים במוצ"ש, הנוסעים מבולבלים. "מקווה להגיע בזמן לעבודה"
מי נוהג בקטר של רכבת ישראל? לאחר שקיבלו צו מניעה להמשך שביתתם, הודיעה הנהלת רכבת ישראל כי גם במוצאי שבת השביתו עובדים קווים. בחוסר הוודאות לקראת שעות השיא השבועיות, הבוקר (יום א') מבטיחים בוועד העובדים לקיים את צווי המניעה שהוציא להם בית המשפט - אבל לא בטוח שהנוסעים מאמינים.
עוד על עיצומי עובדי הרכבת ב-ynet:
- השופטת לעובדי הרכבת: מיציתם, חזרו לעבודה
- דרמה ברכבת: נוסעת בהריון התעלפה עקב מחנק
- מרד נוסעי הרכבת: פתחו הדלתות וצעדו על הפסים
הלילה קבע בית הדין האזורי לעבודה כי על העובדים לפתוח את הקו החדש המחבר בין תל אביב לחולון, לבת ים ולמערב ראשון לציון, אולם לא ברור אם העובדים ימלאו את ההחלטה. לטענתם, מדובר בסכסוך עבודה נפרד.
אמש הושבתו ללא אישור הקווים בין תל אביב לראשון לציון (הראשונים) ולהוד השרון. מוועד עובדי הרכבת לא נמסרה הודעה רשמית, וייתכן כי מדובר בהחלטה נקודתית של עובדים בקווים המדוברים ולא בפעולה מתוכננת נגד צו בית המשפט. דיון בנושא הסכסוך בין ההנהלה לעובדים על הפרטת חלק ממערך התחזוקה נקבע לבוקר.
העיצומים המפתיעים היום והסכסוך הנפרד גורמים לבלבול בקרב הנוסעים. חיילת שאמורה לנסוע הבוקר מתל אביב לראשון לציון אמרה ל-ynet: "אין לי חשש כי עם הרכבות אני גם ככה מגיעה באיחור, אי אפשר לסמוך עליהן. אני מתכוונת לנסוע לבסיס עם אנשים שאני מכירה. אני חוששת מהשביתה ולא נראה לי שאסע ברכבת מחר, בכל מקרה אם הרכבת אגיע הרבה יותר מאוחר".
לעומתה, תושבת פרדס חנה שאמורה להגיע מחר בבוקר להרצליה סיפרה כי בכוונתה לנסות ולהשתמש ברכבת, בתקווה שזו תגיע. "אין בי כעס כלפי עובדי רכבת ישראל, ואני לא מדברת מתוך כעס. אני מקווה שאגיע בזמן לעבודה ואני מקווה שלא אצטרך לנסוע עם האוטו אם יהיו עיצומים".
האשה סיפרה עוד כי נאלצה להסיע אמש מכר לשדה התעופה, שאמור לטוס מחר בשמונה בבוקר, וחשש כי יפספס את הטיסה. "בגלל העיצומים הוא הולך לבלות את הלילה בשדה התעופה", אמרה ל-ynet.
בחמישי בערב הגיעו השיבושים ברכבת לשיא. נוסעים ברכבת מבאר-שבע לנהריה פתחו את הדלתות באזור בנימינה כבמקרה חירום, יצאו באמצע הדרך, והחלו לצעוד על הפסים. אירוע דומה התרחש ברכבת פרברית מחוצות המפרץ לחיפה. איחורים ממושכים נרשמו בכל רחבי הארץ.
עובדי הרכבת מוחים בין השאר על הפרטת מערך התחזוקה. גילה אדרעי, יו"ר הוועד, אמרה כי המשא ומתן התפוצץ משום שבמשרדי ממשלה ובהנהלת הרכבת לא רוצים עוד עובדים שמקבלים קביעות, אלא רק עובדים ארעיים ועובדי קבלן. "אנחנו לא מוכנים לעמוד מנגד מול פירוק העבודה המאורגנת בחברה", אמרה.