שתף קטע נבחר

מתי כדאי לעקוף? ג'אנקרלו פיסיקלה

נהג פורמולה 1 לשעבר ומרוצים אחרים בהווה. בן 38, חי ברומא

יציבות, עקביות וזהירות. אלה התכונות הכי חשובות לנהג פורמולה 1.

 

אה, כן. גם מהירות.

 

במהלך מרוץ אני חושב רק על דבר אחד: איך אני מביא את עצמי ואת המכונית שלי לקצה גבול היכולת. כל דבר אחר יאט אותי.

 

התחלתי את הקריירה בגיל שמונה, במרוצי קרטינג. אז אין לי שום מושג מה הייתי אם לא הייתי נהג מרוץ, פשוט כי מעולם לא הייתי שום דבר אחר.

 

בעצם אולי כדורגלן. לנהגי הפורמולה 1 יש קבוצת כדורגל, ואנחנו מקיימים משחקי צדקה כמה פעמים בשנה. אני חייב לומר שאני שחקן לגמרי לא רע.

 

תיקון, תיקון: בטח הייתי עובד במוסך של אבא שלי.

 

"יא אללה, רק בעוד חמש שעות נגמר הצום" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"יא אללה, רק בעוד חמש שעות נגמר הצום"(צילום: רויטרס)

 

יש הרבה נהגים טובים. אבל פרננדו אלונסו וסבסטיאן וטל הם השניים המהירים בעולם נכון להיום.

 

ולא רק בגלל הכישרון שלהם. סבסטיאן וטל וקבוצת רד בול מוכיחים שכדי להיות אלוף העולם ונהג בלתי מנוצח, צריך בעיקר למצוא את עצמך במכונית הכי טובה שיש. היום זה 65% המכונית, והיתר הנהג. פעם זה היה להפך.

 

השמועות נכונות: נהגי פורמולה מאבדים 3־4 קילו במרוץ. זה לא מפליא במיוחד אם לוקחים בחשבון שנהג צריך לעשות 70 הקפות עם לחץ ג'י גבוה על כל הגוף, בחום גבוה מאוד - במיוחד במרוצים כמו במלזיה ובסינגפור - ובדופק ממוצע של 170. בכלל, אם כל מי שחושב שספורט מוטורי הוא לא ספורט היה נוהג פעם אחת במכונית פורמולה 1, הוא היה משנה את דעתו. 

 


 

 

קסדה מול קסדה, במרחק סנטימטרים ספורים. זה הכי קרוב שהגעתי לאלימות במהלך מרוץ.

 

נהגתי בשביל המון קבוצות. מינארדי, ג'ורדן, בנטון, סאובר, רנו ופורס־אינדיה. אבל אני איטלקי, ואיטלקי רוצה לנהוג רק בקבוצה אחת.

 

גם בבית אני נוהג בה. מהעבודה קיבלתי אלפא רומיאו ג'ולייטה, אבל לא יכולתי להתאפק ובשנה שעברה קניתי פרארי 458.

 

גם הארלי דייוידסון יש לי. זה האופנוע היחיד שהיה ויהיה לי.

 

אין נהג מרוצים שלא רוצה לנצח. אם אתה לא רוצה לנצח בכל מרוץ לא תוכל להיות נהג מרוצים מצליח, בטח לא בפורמולה 1. הניצחון הוא מעל הכל, ולשמו אתה נושם, אוכל ועובד כל הזמן.

 

ואחרי כל זה, אם הייתי חייב לבחור בין לנצח במכוניות מרוץ לבין להיות נהג בקבוצת פרארי, הייתי בוחר להיות נהג פרארי.

 

תעקוף בזמן. זאת העצה הכי טובה שקיבלתי אי פעם.

 

המרוץ הכי קצר שאני משתתף בו היום לוקח שש שעות. להשוות בינו לבין מרוץ פורמולה 1 זה כמו להשוות בין ריצת 400 מטר למרתון.

 

ההבדלים בין מרוצי פורמולה 1 למרוצי ראלי הם עצומים. זאת קטגוריה אחרת לגמרי, כמעט ספורט אחר לגמרי. זה רק מדגיש את כמות הכישרון שיש לנהג כמו קימי רייקונן, שעשה את המעבר מפורמולה 1 לראלי והצליח בשניהם.

 

גיבור הילדות שלי? איירטון סנה.

 

הנהג הטוב בהיסטוריה? איירטון סנה.

 

אבל הנהגים של היום דומים יותר לאלאן פרוסט. את סנה לא עניין כלום חוץ מלנהוג, ונהגי המרוץ של ימינו צריכים להיות מאוד טובים בצד הטכני והטכנולוגי, לתת פידבק נכון למכונאים.

 

האבהות שינתה את הגישה שלי לחיים. לא את הנהיגה שלי.

 

אם הייתי רוצה שהבן שלי יהיה נהג מרוצים? כן ולא.

 

אשתי לא.

 

מה אעשה אחרי שאפרוש ממרוצים? כן, גם אני שואל את עצמי לפעמים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"איטלקי רוצה לנהוג רק בקבוצה אחת"
צילום: רויטרס
מומלצים