בריטניה: קורס הישרדות לטסים במחלקות היוקרה
חברת בריטיש איירוויז מציעה לנוסעיה קורס הישרדות בן 4 שעות תמורת נקודות שצברו בטיסות, שאמור להגדיל את סיכוייהם לשרוד במקרה של תאונה אווירית. צדק חברתי ובריטי
צדק נוסח בריטניה: מי שעשיר - שורד באוויר. חברת התעופה "בריטיש איירווייס" החלה להציע ללקוחותיה המתמידים במחלקות היוקרה קורס שיסייע להם להתמודד על מצבי חירום בטיסה, ואף יגדיל את סיכויי ההישרדות שלהם במקרי התרסקות. התשלום עבור הקורס ייעשה תמורת נקודות שצברו כנוסעים מתמידים.
עוד על בטיחות אווירית בערוץ התיירות:
>>אירלנד: דיילות יחליפו את הטייס במקרי חירום
>>טסים עם ילד קטן? קחו את כסא הבטיחות מהאוטו
>>חברות התעופה מתחילות להתקין כריות אוויר
על פי דיווחים בתקשורת הבריטית, עלותו של הקורס משתווה לטיסה מנמל התעופה גטוויק לרומא (בסביבות 125 ליש"ט), והוא עתיד להימשך כארבע שעות.
על פי מחקר של רשויות התעופה בבריטניה, מרבית הנוסעים שורדים נחיתות חירום והתרסקויות, ופגיעות רבות מתרחשות לאחר ההתרסקות – בשלב שבו על הנוסעים למלט עצמם מהמטוס הפגוע. נוסעים רבים קופאים על מקומם בבהלה, ואינם מסוגלים לשחרר את חגורות הבטיחות שלהם ולהימלט בזמן.
"צפה לבלתי צפוי"
הקורס של "בריטיש" מציע לפיכך לנוסעים לתרגל שיחרור מהיר של חגורות הבטיחות, שימוש במסיכות החמצן שנפתחות במטוס רק במקרי חירום, ולבישת חגורות ההצלה וניפוחן למקרה של התרסקות בים. עוד מתרגלים הנוסעים הימלטות מהמטוס באמצעות מגלשות החירום המיוחדות.
אנדי קלאב, המנהל את הקורס מטעמה של חברת התעופה, אמר ל"אינדיפנדנט" הבריטי כי "הקורס מסייע לבטיחות הנוסעים על ידי כך שהוא נותן להם מיומנויות. לדבריו, הקורס מפריך תיאוריות שונות המסתובבות ברשת בהקשר זה, ומעניק לנוסעים תחושת ביטחון במהלך הטיסה.
"כאשר נוסעים במטוס מגיבים היטב להנחיות הבטיחות, מעט הנוסעים שקופאים מפחד עשויים לפעול כמו אלה שיודעים מה הם עושים", הוסיף.
על פי הדיווחים, ראשיתו של הקורס בבקשה של חברת האנרגיה BP, ששולחת את עובדיה בטיסות למקומות מרוחקים בעולם, שבהם כללי הבטיחות נאכפים באופן פחות קפדני.
גם חברת התעופה "וירג'ין" מעבירה קורס דומה ללקוחותיה – קצר יותר וזול יותר. תמורת 78 ליש"ט ניתן להירשם לקורס "צפה לבלתי צפוי", שבו מתורגלים הנוסעים למקרי חירום.
חברות התעופה הבריטיות נהנות בשנים האחרונות מסטטיסטיקה חיובית למדי בתחום בטיחות הטיסה. זאת, בשל העובדה שמאז 1989 לא היו מעורבים מטוסי נוסעים שלהן בתאונות קטלניות.