ריינאייר: הנוסעים יסתפקו בתא שירותים אחד
איפוק בשחקים: חברת הטיסות המוזלות ריינאייר שלפה רעיון חדש - לפיו היא תשאיר במטוסיה תא שירותים יחיד, כדי להוסיף מקומות ישיבה. פורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות"
>>>> כל המסלולים והאטרקציות בסוכות
מה תעשו אם תעלו על מטוס של חברת ה"לואו קוסט" ריינאייר ותצטרכו ללכת לשרותים? אפשרות אחת היא להביא איתכם למטוס שקית שבה תעשו את הצרכים. אפשרות שנייה היא לעמוד בתור עם עוד 200 נוסעים ואנשי צוות מול תא שירותים אחד, והאפשרות השלישית היא פשוט להתאפק.
ה"שליפות" של ריינאייר:
- אהבת את הדיילת? קנה תמונה שלה בביקיני
- האם נשלם עבור שירותים במטוס?
- ריינאייר: נאפשר הימורים בטיסה, נוזיל את המחיר
- "דיילות יחליפו את הטייס במקרי חירום"
כל זאת אם יבשיל הרעיון החדש של יו"ר החברה, מייקל או'לירי, לבטל שניים משלושת תאי השירותים במטוסי החברה, ובמקומם לשים בכל מטוס שישה מושבים נוספים.
על פי הרעיון, ששת מושבים אלה יאפשרו חסכון של כ-5 אחוזים במחירי כרטיסי הטיסה. זאת משום שהם יעלו את ההכנסות מכל מטוס ומי שירויח הם הנוסעים.
חברת ריינאייר נחשבת לאחת מחברות התעופה הפופולריות באירופה. היא הוקמה באירלנד ב-1985 ויש לה צי של 250 מטוסי בואינג 737-800 עם 189 מושבים. החברה ממתינה לקליטתם של עוד 64 מטוסים שכאלה שכבר הזמינה. ריינאייר מפעילה 1,400 טיסות ביום ל-27 מדינות ובשנת 2010 היא הטיסה מעל 73 מיליון נוסעים, מה שהציב אותה במקום השביעי בעולם בין חברות התעופה.
בעבר פורסם מספר פעמים על כוונתה של ריינאייר לטוס לישראל. אולם כיום הקו הארוך ביותר שלה הוא מאנגליה לרודוס, טיסה של כ-4 שעות וחצי.
ריינאייר: הגימיקים שלא ממריאים
לדברי מייקל או'לירי, סקרים שנעשו בחברה מלמדים כי במקרים נדירים בלבד נעשה שימוש בכל שלושת תאי השרותים במטוסים ולכן יש הצדקה לפירוקם של שניים מתוך שלושת התאים שיש במטוסי הבואינג שמפעילה החברה ולהוזיל בכך את מחירי הכרטיסים. מה שאו'לירי לא הסביר הוא מה יקרה כאשר תא השירותים היחיד שיהיה במטוס יתקלקל.
או'לירי, ראוי לציין הוא אמן בשליפות של רעיונות שנשמעים הזויים ושחלקם הגדול נשארים ככותרת בלבד
בכלי התקשורת. לפני מספר שנים הוא הודיע כי במסגרת הצורך להתייעל ולהגדיל הכנסות ייגבה תשלום מהנוסעים עבור שימוש בשירותים במטוסים. לא מכבר הוא העלה רעיון חדש של הפעלת מטוסי עם "מושבי-עמידה", שיוצבו בהטייה קלה לאחור. בכך, על פי הרעיון שלו, ניתן יהיה להטיס 250 נוסעים במטוסים ולגבות מהם סכום התחלתי לכרטיס של 4 ליש"ט בלבד.
עוד כמה רעיונות שריינאייר היתה הראשונה מבין חברות התעופה שהכניסה הם גביית תשלום עבור רכישת כרטיסי טיסה באמצעות כרטיס אשראי וגביית תשלום גבוה של 20 ליש"ט עבור מי שעושה צ'ק-אין בשדה התעופה במקום באתר האינטרנט.