שתף קטע נבחר

כל מה שרצית לדעת על המועמדות של ים המלח

בחירתו של ים המלח לאחד מ"7 פלאי עולם" קרובה מתמיד. איך הכל התחיל, מה אומרת זכייה עבור ישראל ואיך בדיוק מצביעים - הכל על התחרות והמועמד שלנו שבגמר

>>> ים המלח - פלא עולמי: בואו להצביע ולהשפיע

 

ים המלח מתמודד מול 27 אתרי טבע מהעולם כאתר בינלאומי בגמר תחרות בינלאומית לבחירת 7 פלאי עולם הטבע, ונחשב לאחד המועמדים המבטיחים.

 

מתוך למעלה מ-440 אתרי טבע מכל העולם העפילו לשלב הגמר 28 בלבד, ביניהם: ים המלח, הגרנד קניון, האמזונס, המאלדיבים, הגלפאגוס, מחסום השונית הגדול של אוסטרליה ורבים נוספים.

 

 

ההצבעה מתקיימת באמצעות האינטרנט והטלפונים הניידים, וצפויים להצביע בה כמיליארד איש מרחבי העולם. משרד התיירות יוצא בקריאה לכל הישראלים ולכל אוהבי ים המלח בכל רחבי העולם להתגייס כ"שגרירים" של ים המלח ולקדם את ההצבעה בעדו. מדובר בפרוייקט בעל משמעות כלכלית גדולה, הנושא בחובו גאווה לאומית, רקע היסטורי, מורשת, ערכי סביבה וטבע, מדע, תרבות ועוד.

 

משמעות הזכייה לישראל מבחינה תיירותית וכלכלית:  

ההערכה היא כי כל אחד מ-7 הזוכים בתואר, ייהנה מגידול משמעותי בתיירות הנכנסת. הגידול הצפוי לישראל מוערך בכ-300,000 תיירים בשנה, כ-12,000 מקומות עבודה חדשים ותוספת הכנסה למשק המדינה של כ-300 מיליון שקל בשנה.

 

מה נעשה עד כה:

שר התיירות, סטס מסז'ניקוב, רתם ארגונים יהודיים ונוצרים בארץ ובעולם, תנועות נוער, צה"ל והועד למען החייל, הארגונים הירוקים, משרדי הממשלה השונים, אמנים, יוצרים, ספורטאים, תושבי חבל ים המלח, התאחדות המלונות וגופים נוספים. כל אלה, יחד עם נציגי משרד התיירות ב-17 לשכות המשרד ברחבי העולם כבר נרתמו ומקדמים את בחירתו של ים המלח לאחד מ-7 הפלאים הסופיים.

צפי לגידול של 300 אלף תיירים בשנה, אם יזכה. ים המלח (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
צפי לגידול של 300 אלף תיירים בשנה, אם יזכה. ים המלח(צילום: רויטרס)

 

נתונים כלכליים

הנתונים הבאים לקוחים מתוך 'רבעון סטטיסטי לתיירות ולשירותי הארחה' לחודשים ינואר- מארס 2011:

 

- בים המלח קיימים 15 מלונות ובהם כ-4,000 חדרים בבתי מלון פתוחים.

- בשלושת החודשים הראשונים של 2011 נרשמו באזור כ-157 אלף אורחים ישראלים, אשר שהותם הסתכמה בכ-371 אלף לינות.

- סך התיירים בשפת ים המלח בחודשים אלו כ-46.5 אלפים, סך לינות התיירים עמד על כ-128 אלף לינות.

 

לשם השוואה נתוני תיירות ישראל כולה, בתקופה זו עמדו על כ -815 אלף תיירים ו-962 אלף ישראלים. לינותיהם הסתכמו בכ-4 מיליון, 392 אלף לינות, מתוכן 1.9 מיליון לינות ישראלים.

 

תפוסת החדרים בתקופה זו בשפת ים המלח עמדה על 70.3 אחוז, בתקופה המקבילה אשתקד התפוסה עמדה על 66.2%. ממוצע התפוסה הכללי לשנת 2010 עמד על 73.9 %.

 

פדיון מלונות:

בחודשים ינואר- מארס 2011- פדיון המלונות באזור ים המלח נאמד בכ- 214 מיליון, ו 742 אלף שקלים. עליה של 5.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד שעמדה על 203 מיליון, 400 אלף.

 

סך הפדיון בשנת 2010- מיליארד ו-14 מיליון שקלים. הרבעון החזק ביותר בשנה החולפת היה הרבעון האחרון (אוקטובר- דצמבר) שפדיונו עמד כ-295 מיליון שקלים.

 

הנתונים הבאים מובאים מתוך 'סקר תיירות נכנסת' דוח שנתי 2010:

 

- כ-51% מהתיירים הנכנסים לישראל ביקרו בים המלח, כ-16% מהתיירים הנכנסים לישראל אף לנו באזור לפחות לילה אחד. השהות הממוצעת לתייר באזור הינה שלושה לילות. לשם השוואה – ממוצע הלילות בירושלים עומד על 4 לילות, ת"א- 5 לילות.

- ים המלח הוגדר כיעד עיקרי בישראל אצל 2% מן התיירים הנכנסים, יעדים עיקריים נוספים הם ירושלים (44% מן התיירים), תל אביב (19%).

- בבדיקת מקומות הביקור של תיירים בישראל עולה כי 70% מהאיטלקים המגיעים לארץ ביקרו בים המלח, כ-88% מהפולנים המגיעים לארץ ביקרו באזור, כך גם 86% מהניגרים, וכן 59% מההודים.

 

פדיון המלונות אשתקד עבר את המיליארד שקל (צילום: משה מילנר, לע"מ) (צילום: משה מילנר, לע
פדיון המלונות אשתקד עבר את המיליארד שקל(צילום: משה מילנר, לע"מ)

 

איך עוזרים לים המלח לזכות?

קודם כל מצביעים (בדרכים המפורטות בהמשך) וגם מגייסים: אם כל אחד מאיתנו ייקח על עצמו לגייס "רק" 7 מצביעים נוספים, נוכל לרשת את העולם בימים שנותרו עד לסיום התחרות.

 

מצביעים "ים המלח" בתחרות 7 פלאי עולם הטבע דרך:

אתר משרד התיירות    www.goisrael.gov.il

אתר ים המלח: http://www.votedeadsea.com

ישירות באתר התחרות: www.new7wonders.com

 

או באמצעות מסרון:

שולחים למספר 2244 את המילים: ים המלח או بحر الميتאו DEAD SEA

(מחיר משלוח הודעה: 50 אגורות בישראל, ניתן להצביע ללא הגבלה)

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מטבע ים המלח הושק במיוחד עבור התחרות
צילום: באדיבות החברה הישראלית למטבעות ומדליות
ים המלח - מבט מלמעלה
צילום: lowshot
פוטנציאל תיירותי גדול. תייר בים המלח
צילום: AP
אחד מ-440 מועמדים. ים המלח
צילום: טל אודי
אז יאללה, להצביע!
צילום: עדי אלון
מומלצים