עיצבו את זה קודם, לפניי. זה לא משנה
חדשות האופנה סוערות סביב השמלה של ורסאצ'ה לרשת H&M, קולקציה מפתיעה לחגית טסה, הקמפיין המעצבן (את מי שמעל גיל 25) של TNT ופרויקט עיצוב עם הרבה כוונות טובת ודלתות מסתובבות. וגם: שבוע האופנה של תל אביב - בחודש הבא
של מי הניטים האלה?
בחודש הבא תוצע למכירה בסניף של רשת H&M בקניון עזריאלי קולקציית הקפסולה של ורסצ'ה למותג השוודי החביב עליי והשמחה בקרב הפאשניסטות רבה. אלא שבניגוד לשיתוף הפעולה בעונה שעברה עם אלבר אלבז ללנווין נראה שכמה מהדגמים בקולקציה בעיצובה של דונטלה ורסצ'ה מזכירים פריטים שנולדו בשיתופי פעולה של מעצבים אחרים.
עוד כתבות באתר לאשה
- מדריך הטרנדים לחורף 2012
- מה הסיכוי למצוא בן זוג אחרי גיל 35
מגיע לך! מדריך לזכויות נשים שאת חייבת לקרוא
ובתוך כך, מדירה שינה מעיניי חשיפת הקולקציה של ורסצ'ה בשבוע שעבר, בה הוצגה שמלת העור הקצרה מדי ומשובצת בניטים, שיותר מדומה לשמלה בעיצובו של הסקוטי המוכשר כריסטופר קיין, לרשת הבריטית טופשופ לפני כשנתיים.
למרות שהפרשנות לשמלה שחורה עם אלמנטים גיאומטריים של ניטים הייתה מוצלחת בהרבה במקרה של קיין, בעיקר הודות לשרוולים הארוכים והגזרה הקצת פחות זולה, לא ניתן להתעלם מהדימיון הרב בין שני הדגמים, במיוחד לאור השימוש הדומה בניטים על גבי שמלת עור שחורה.
בשלב הזה חלק מכם יגידו שייתכן שקולקצית הקפסולה של קיין שימשה כהשראה לשמלה הנוכחית של ורסצ'ה ל-H&M, אבל בינינו קשה לי להאמין שדונטלה בכבודה ובעצמה קיבלה השראה ממעצב צעיר ובעל ניסיון עיצובי מועט משלה. השורה התחתונה היא שזה פשוט מאכזב, והייתי מצפה לקצת יותר יצירתיות מצדה של ורסצ'ה.
למרות שאני לא מזהה את שמלת הניטים של ורסצ'ה כפריטי אייקוני של בית האופנה האיטלקי, מרשת H&M ביקשו למסור כי "שמלת ורסצ'ה ל-H&M נבחרה אישית כמו כל הקולקציה כולה, על ידי דונטלה ורסצ'ה ומרגרטה ואן דן בוש, ישירות מארכיוני ורסצ'ה.
השמלה, שמלת עור אייקונית מעוטרת בניטים, היא חלק מהמורשת המכובדת של ורסצ'ה. מאז הופיעה השמלה לראשונה על מסלולי התצוגות של ורסצ'ה לפני כ- 20 שנה, הפכה השמלה לחלק מזכרון האופנה הקולקטיבי וזכתה לגרסאות שונות במהלך השנים. שמלה זו הפכה מקור השראה בלתי נדלה לרבים מתעשיית האופנה".
טווח מחירים: 99-1,499 שקל
ניתן להשיג: סניף H&M, קניון עזריאלי, החל מה-17 בנובמבר
רוברטו קאוולי בדרך לארץ
לפני מספר חודשים דיווחנו כאן ששבוע האופנה נוחת בעיר הגדולה בחודש נובמבר, במעט סקפטיות. והנה, זה קורה: "שבוע האופנה תל-אביב" יימשך כשלושה ימים, כשבכל יום יתקיימו שש תצוגות אופנה שיציגו את קולקציות אביב-קיץ 2012 של המעצבים ששון קדם, יוסף, דורין פרנקפורט, מירה צבילינגר, גלית לוי, מולי גרד לגוטקס, אלמביקה, אלון לבנה שי שלום, טוב'לה, יניב פרסי ואחרים.
את האיוונט תפתח תצוגת אופנה על המעצב האיטלקי רוברטו קוואלי ובנוסף למעצבים מוכרים, תיערך תצוגת אופנה תחרותית וישתתפו בה כעשרה מעצבי אופנה צעירים שזו תהיה התנסות מסלול ראשונה עבורם.
רוברטו קוואלי עם בר רפאלי. בדרך לשבוע האופנה תל אביב (צילום: MCT)
"ישראל בכלל ותל אביב בפרט הם מהמוקדים המעניינים ביותר בעולם", מתרגשים מוטי רייף ואופיר לב, מיוזמי ומפיקי האירוע. "יש לנו מה להראות ומה להציע, עם כישרונות ישראליים בולטים ויצירתיים ביותר. אנחנו גאים לתת את הבימה וההזדמנות למעצבי אופנה ישראליים, להראות לקהל התקשורת הזרה אשר תגיע מכל העולם, כי האופנה בישראל מלאה ביצירה אמיתית".
"שבוע האופנה תל-אביב" ייערך במתחם "התחנה", נווה צדק, 21/11-23/11
25 זה זקן. עלאק
שמתם לב לשלטי החוצות והפרסומות על המסך הקטן של רשת TNT שבעונה הקרובה מכריזים כי 25 - IS OLD. הקמפיין מציג סיטואציות מחיי היומיום בו בני נוער מתייחסים לבני ה-25 כמבוגרים ואף קשישים סטייל "והדרת פני זקן"; באחת הסצינות אפשר לראות את פליטת ה"אח הגדול" אלין לוי מעבירה צעיר בן 25 את הכביש, באחרת דוגמנית מפנה את מקומה באוטובוס עבור צעיר אחר ועוד.
"הקמפיין משעשע, בועט וצעיר", מנסה להרגיע מיכה רונן, מנכ"ל קבוצת הוניגמן ו-TNT. "מימיה הראשונים של הרשת אנחנו מעלים קמפיינים בצורה משעשעת,
ואנחנו בטוחים שקהל לקוחותינו, שבוודאי חלקם בני 25 ויותר, ניחן בחוש הומור וייהנה מהתשדירים השובבים שאנו מציגים".
עם דבר אחד ניתן להסכים: ברשת TNT אכן עובדים ימים כלילות מדי עונה בניסיון להמציא את עצמם מחדש, אבל רוח הקמפיין והליהוק התמוה של אלין לוי פשוט לא עושים לי את זה. גם בעונה הקודמת היה ניסיון ליצור באז כשהשחקן נמוך הקומה "מינימי" הוטס במיוחד לצילומי הקמפיין.
טיפ ברטלייק לעונה הבאה: פשוט לקחת כוכבת נוער, סטייל דנה פרידר שאף הצטלמה לקמפיין לפני כמה שנים, ולהתרחק מניסיונות תמוהים וסיסמאות שרק מעמיקות לנו את הקמטים. כי 25 זה כבר מזמן לא זקן. גם לא 35.
אז נכון שמדובר במותג שמיועד לצעירים מבינינו, אבל בעיניי כל הסיפור הזה מסתכם בניסיון ליצור פרובוקציה על חשבונם של מי שמזמן סימנו וי על שנות העשרים לחייהם. מה שעוד יותר מרתיח בסיפור הוא, שאנחנו חיים בעידן בו דוגמניות ודוגמנים עדיין נותנים בראש בתעשייה גם במהלך שנות ה-30 לחייהם, ע"ע גלית גוטמן ו שלי גפני ובכלל קמפיין מהסוג הזה יגרום גם לבחור בן 30 לחשוב פעמיים אם להיכנס לאחת החנויות של המותג הצעיר לבית הוניגמן.
כפתור ופרח
אחת הקולקציות המפתיעות שכדאי לשים לב אליהן היא של המעצבת חגית טסה, שבחרה את טרנד שנות ה-70 שישטוף אותנו בעונה הקרה, בעיצוב הפריטים לקולקציית סתיו חורף 2011-2012. אפשר לזהות את ההשפעה בעיקר בבדים שעברו תהליכים מיוחדים שהקנו להם שיק וינטג'י, ובכלל טסה עושה שימוש בהרכבי בדים נעימים ורכים במראה זורם ובצבעוניות הכוללת כחול-רויאל, ירוק-זית, ורוד-עתיק, כתום-בריק, ניוד, גווני אדמה וחמרה, לצד הגוונים החורפיים הקלאסיים של שחור, שמנת, אפור וקאמל.
מה שאותי הפתיע במיוחד הן שלל החולצות המכופתרות ההיסטריות שמגיעות בצבע פודרה, חום ואוליב שהן בגדר פריט חובה מבחינתי לעונה הקרה. אפשר ללכת על בטוח וללבוש אותה בתוך המכנס אבל המיטיבות יבחרו דווקא ללבוש את החולצה "בחוץ" לשיק שנות ה-70. בנוסף לכך, יש גם מספר שמלות פייזלי א-לה בוהו שיק, אוברול אדום לוהט, שרק חבל שלא הוצג כאובר סייז בתמונות הקמפיין.
גם העונה ממשיכה טסה להצדיק את המוניטין שלה בכל הקשור לגזרות מכנסיים ומציעה ג'ינסים בגזרות הקלאסיות שלה לרבות סקיני, בוט קאט, בויפרנד ורגל ישרה לצד גזרות פלייר חדשות, עם רגל מתרחבת מאזור המותניים או הברכיים. כמו תמיד טווח המידות הוא בהחלט נדיב (36-44) ולמעשה גם נשים במידה 46 ואפילו 48 יוכלו להשתחל בהצלחה למכנסיים של טסה.
השורה התחתונה היא שאמנם לא מדובר בבשורה אופנתית חדשה, אבל על גזרות המכנסיים המדויקות והמחמיאות פלוס שלל החולצות המכופתרות בגוונים שהרסו לי את הבריאות אני מעניק לקולקצית סתיו-חורף של חגית טסה את הברטלייק השבועי.
טווח מחירים: מכנסיים, 449-699 שקל, שמלות, 499-689 שקל, חולצות, 199-439 שקל, אוברולים, 739-759 שקל
ניתן להשיג: דיזנגוף 228, תל-אביב, אוסישקין 55, רמת-השרון, קניון שרונים, הוד השרון, טיילת המלך שלמה, אילת, בית טפר, תל גיבורים 5, חוצות המפרץ, חיפה
שבוע האופנה תל אביב
לפני מספר חודשים סיפרתי לכם על שבוע האופנה שנוחת בעיר הגדולה בחודש נובמבר, והייתי סקפטי לגבי מידת ההצלחה של פרויקט שכזה על אדמות ארץ הקודש. אבל מתברר שכל הסיפור קורם עור וגידים והנה כמה פרטים שישביעו את הסקרנות שלכם: "שבוע האופנה תל-אביב" יימשך כשלושה ימים, כשבכל יום יתקיימו שש תצוגות אופנה שיציגו את קולקציות אביב-קיץ 2012 של המעצבים ששון קדם, יוסף, דורין פרנקפורט, מירה צבילינגר, גלית לוי, מולי גרד לגוטקס, אלמביקה, אלון לבנה שי שלום, טוב'לה, יניב פרסי ואחרים.
את האיוונט תפתח תצוגת אופנה על המעצב האיטלקי רוברטו קוואלי ובנוסף למעצבים מוכרים, תיערך תצוגת אופנה תחרותית וישתתפו בה כעשרה מעצבי אופנה צעירים שזו תהיה טבילת אש ראשונה על המסלול עבורם.
"ישראל ותל אביב בפרט, מהוות את אחד מהמוקדים המעניינים ביותר בעולם", מתרגשים מוטי רייף ואופיר לב, מיוזמי ומפיקי האירוע. "יש לנו מה להראות ומה להציע, עם כישרונות ישראליים בולטים ויצירתיים ביותר. אנחנו גאים לתת את הבימה וההזדמנות למעצבי אופנה ישראליים, להראות לקהל העולמי באמצעות התקשורת הזרה אשר תגיע מכל העולם, כי האופנה בישראל מלאה ביצירה אמיתית".
"שבוע האופנה תל-אביב TLVFW" ייערך במתחם "התחנה", נווה צדק, 21/11-23/11
דלתות מסתובבות
ונסיים בתערוכה: במסגרת חודש המודעות לסרטן שמצויין החודש, תוצג השבוע תערוכת דלתות מעוצבות לקראת מבצע "הקש בדלת 2011" לבית האגודה למלחמה בסרטן ובאדיבות חברת רב-בריח. במסגרת הפרויקט המבורך הזה, קיבלו 50 אמנים דלת אותה נדרשו לעצב ברוח הפרויקט.
בין האמנים ניתן למצוא שלל סלבס, סטודנטים לעיצוב אבל גם מעצבי אופנה לרבות מעצבות התכשיטים מיכל נגרין וקרן וולף, המעצבת הותיקה נעמה בצלאל, ירון מינקובסקי, מעצבת התיקים דניאלה להבי, גלית לוי ואחרים. כדאי לעשות סיבוב על הדלת של להבי שנראית ממש כמו יצירת אמנות של ילד וזו של וולף שהפכה את הדלת לחלון בעזרת וילון ופרפרים.
אהבתי במיוחד שחברת רב-בריח נרתמה להתנדבות למיזם לקראת מבצע "הקשת בדלת", ולכן אם תהיו בצפון העיר בשבוע הקרוב, תקפצו להתרשם מהדלתות המעוצבות. הנאה מובטחת. עליי.
תערוכת דלתות מעוצבות: 23/10-30/10, מרכז יצחק רבין, רמת-אביב