מריחים את החורף
בדיוק כמו בכל תחומי האופנה, גם עולם הטיפוח מציג טרנדים חדשים לעונת החורף והניחוחות הקיציים מפנים את מקומם. ההשראות מפתיעות והטכנולוגיה מאפשרת לחקות כל אפשרי. אלה הבשמים שיעלו באפינו בעונה הקרה
את סקירת הטרנדים של החורף הקרוב בתחום הטיפוח, בחרתי להתחיל דווקא בתחום הבישום. נדמה שהאפשרויות הטכנולוגיות ליצירת אינספור ניחוחות ורבדים מפרה את היוצרים. גם כאלה שאינם נמצאים בטבע אלא רק בדמיון ובפנטזיות שלנו.
מה הפנטזיה שלך?
קחו למשל את קארל לאגרפלד שבנוסף להיותו מעצב של כמה מהמותגים הנחשבים ביותר מעבר לים. האיש מחזיק בבעלותו הוצאת ספרים לרבות ספריה פרטית שכוללת כ-30,000 ספרים.
לאגרפלד החליט להפתיע את כולנו ולהשיק בושם בניחוח דיו ונייר. אולי בגלל שניחוח של ספרים ישנים מאיים להיכחד מהעולם. לאגרפלד לא מוותר ושיתף פעולה עם הבשם הברלינאי, גזה שויין. היום ניתן להיכנס למעבדה ולהזמין בושם בכל ריח בזכות התפתחות תחום המחקר של מולקולות ריח סינתטיות המכונות אלדהידיות, המחליפות את התווים הטבעיים.
למעשה, הבושם של לגרפלד מסמן טרנד מרכזי בעולם הבישום: בשמי פנטזיה. בשמים שבהם אנחנו ממש יכולים להריח את הדימיון של המעצב או האמן שהגה את הבושם. בחורף הקרוב נריח בשמים בניחוחות של משקאות אקזוטיים, איים רחוקים, גנים קסומים ואפילו ספריות.
בין טיפות הבושם
זה מתחיל במהדורות הבישום של ז'אן פול גוטייה, סילבר מיי סקין, שעושה שימוש בטרנד הגימורים המטאליים. גוטייה מלביש את העור החשוף אך ורק בניחוחות "קלאסיק" ו"לה מאל", כלומר סקסי וחושני.
בבכורה חורפית, נוכל לראות על המדפים את הבושם של פנדי שמספר את סיפורה של השמש האיטלקית ברומא. לעומת זאת, לבושם החדש של ג'ניפר אניסטון ניחוח נקי של פריחה חורפית, בלאוקסיטן השיקו בושם לנשים בניחוח היסטרי של תה ירוק עם יסמין וכמובן ניחוח התפוח של הבושם הטרי לבית דונה קארן, גולדן דלישיוס.
חזרה לקלאסיקות
נדמה כי הרבה יותר מהריח, בעונה הקרובה הסיפור שמאחורי הבושם מעניין יותר מהמוצר עצמו עצמו; מאז פרסום הידיעה על השקת הבושם בניחוח ספרים, הספיק לאגרפלד חובב השערוריות להכחיש את הידיעה. בין אם יושק הבושם המדובר ובין אם לא, הרי שבשמי הפנטזיה הם הדבר הבא בעולם הבישום. לצד הטרנד הזה, מורגשת מגמה של חזרה לקלאסיקות, שימוש במרכיבים אוריינטליים עמוקים כמו אמבר, פאצ'ולי, טונקה, וניל ואחרים.
מדובר במרכיבים שכיכבו בתחילת המאה ה-20 בפריז העליזה, והם חוזרים במלוא עוצמתם ויוצרים חורף חושני עם נוכחות מתובלת ועצית במיוחד. בהמשך למגמה הזו משיק טומי הילפיגר את HILFIGER Woman, בושם חדש השואב את השראתו מהאישה היוצרת סגנון משלה ומגלמת את הפשטות של הזוהר האמריקאי. מעין סוג חדש של קלאסיקה שבא לידי ביטוי בניחוח פירות נשי במיוחד.גם ריהאנה מצטרפת לחגיגה ומשיקה לראשונה בושם נועז העונה לשם Reb’l Fleur, ניחוח מושך וחושני בהשראת חופשה בברבדוס וסיבוב לילי בניו-יורק, עיר מגוריה של ריהאנה.
גם בגזרת הגברים כדאי לשים לב לכמה בשמים וביניהם טיטניום מטאל לגבר-גבר המקומי שלא מפחד להתחבר לצד הנשי שלו, ויש גם את הסדרה הצבעונית של בשמי זיפו שרק בשביל הבקבוק ההיסטרי (שממש נראה כמו המצית הנוסטלגית של זיפו משנת 1930) שווה לעשות עליו סיבוב. גם בגזרה הגברית חוזרים לניחוחות קלאסיים, למשל In The Mood for Love של המעצב האגדי ג'אנפרנקו פרה; מעבר לבחירה בעיצוב השחור והנקי של הבקבוק, הניחוח משדר משהו מסתורי ומזמין.
ניתן לזהות ניחוחות רבים בהשראת מסעות בעולם, מקומות קסומים ואיים אקזוטיים למיניהם, בסופו של דבר אנחנו חוזרים לבשמים הקלאסיים ולניחוחות המוכרים והעל זמניים. ואפשר להבין גם למה: אחד הטרנדים היותר מעניינים ובולטים בעונה הקרובה הוא העיצוב הפשוט והמינימליסטי; פריטי לבוש נקיים שפחות ניתן לזהות בהם אלמנטים טרנדיים, על מנת שנוכל ללבוש אותם למשך מספר עונות. כך גם בבשמים.
מחירים ואיפה ניתן להשיג:
סילבר מיי סקין לז'אן פול גוטיה:קלאסיק, 633 שקל ל-100 מ"ל,לה מאל 500 שקל ל-125 מ"ל, להשיגברשת המשביר לצרכן
ג'ניפר אניסטון: 229 שקל ל-50 מ"ל, 349 שקל ל-85 מ"ל, להשיג ברשת כל פרפיום
לאוקסטין אה דו טואלט: 259 שקל ל-100 מ"ל, להשיג ברשת לאוקסיטן
טומי הילפיגר: 360 שקל ל-50 מ"ל, להשיג ברשת סופר פארם
רבל פלור לריהאנה: 169 שקל ל-50 מ"ל, 229 שקל ל-100 מ"ל להשיג ברשת המשביר לצרכן, אפריל ורשתות הפארם
פנדי: 330 שקל ל-50 מ"ל, 402 שקל ל-75 מ"ל, להשיג ברשת אפריל, המשביר לצרכן וברשתות הפארם
טיטניום מטאל: 149 שקל ל-100 מ"ל, להשיג ברשתות הפארם
זיפו: 395 שקל ל-50 מ"ל, להשיג ברשת המשביר לצרכן וברשתות הפארם
אין דה מוד פור לאב: 425 שקל ל-50 מ"ל, 575 שקל ל-100 מ"ל, להשיג ברשתות הפארם וברשת המשביר לצרכן