ליידי די כבר: על הטרחנות של ליידי גאגא
ליידי גאגא הפכה תוך שלוש שנים מהברקת פופ לאשה טרחנית שמוכרת גימיקים מאוסים במקום לעשות מוזיקה טובה. רגע לפני עוד קליפ מיותר, לאבי שושן נשבר ממי שרצתה להיות מדונה, וגמרה בתור חיקוי עלוב לסינדי לאופר
הפרידה שלי מליידי גאגא התחילה לפני למעלה משנה, כשהגיעה לבושה בחתיכות בשר מזוויעות לטקס פרסי MTV וגרמה לי בעיקר לבחילה. זה המשיך עם עריכת חינמון צרפתי ליום אחד, אותו עשתה כשחזייה בלבד על גופה, תוך שהיא ממשיכה לנגן בצורה מעיקה על היותה ילדה דחויה.
זה החמיר כשיצא האלבום הגרוע ונטול הלהיטים, שיישאר כאן מעבר לשתי דקות הבאזז שקיבל, שאינם קשורים אגב למוזיקה, ומסתיים כעת עם קליפ טרחני בן לא פחות מעשר דקות לשיר הכי טוב מאותו אלבום, שגם אותו הצליחה לחרב. מצטער להרוס את המסיבה, אבל נפל לי הגאגא לתחתונים והבנתי סופית: אני כבר לא יכול לסבול את בית החרושת ששמו ליידי גאגא.
מה שבין "Glee" לגאגא
וכך, כשהשטח היה פנוי, גאגא ירדה לעולם בסערה. היא הביאה מוזיקה חדשנית, קליפים שערורייתיים ותלבושות מופרכות שבלב השעמום המוזיקלי שהיה אז, סטפני ג'ואן אנג'לינה ג'רמנוטה, זהו שמה המקורי, לא רק היתה תופעה מרעננת אלא קול חדשני שגרם לנו להאמין שמדובר בתופעה חד פעמית של יוצרת אמיצה. העובדה שהיא לא נרתעה לחשוף עצמה והביאה אמירה אישית של ילדה דחויה, גרמה לאותן נשמות אבודות בעולם למהר ולאמץ אותה לחיקן.
קטע מתוך "Marry The Night". בדיוק מה שקרה ל"Glee"
למעלה משלוש שנים אחר כך, ליידי גאגא נמצאת בדיוק באותה נקודה בה נמצאת "Glee" - הסדרה שערכה לכבודה משום מה, לא פחות מאשר שני פרקי מחווה:
משעממת, בנאלית, ממחזרת את עצמה עד אובדן, לא מרגשת, עושה מוזיקה גרועה.
גאגא התגלתה במערומיה, דבר שהיה אמור להוות עבורנו נקודה אדומה מרגע פריצתה למען האמת, שכן כבר בקליפ הראשון היא היתה חשופה כמעט כביום היוולדה. מרוב הרעש סביבה והעדר המוזיקה הטובה, התברר שהיא לא יותר מאשר מכונת יחצנות משומנת שפורטת לכולנו על הביצים שאין לנו את האומץ לחשוף, וכאן, דווקא היא עם ביצים שלכאורה טענו שיש לה, זכתה לתהילה הרגעית.
האומץ שיש לה ללכת דווקא על האסור, הטאבו, הלא מקובל, פרסם אותה. רק שבסופו של דבר, מרוב הרצון לייצר כל הזמן כותרות סנסציוניות, הפסיקה להיות זמרת טובה עם להיטי פופ אדירים כמו "Bad Romance", והפכה לגימיק משעמם כמו אחד מהשירים האחרונים שהוציאה מהאלבום הנוכחי - "Judas".
ההבטחה שמוסמסה
כשגאגא פרצה, נדמה היה שסוף סוף קמה יורשת למדונה: שחורדינית מרקע נוצרי אדוק, שאף אחד לא רצה לשמוע ממנה בתחילת הדרך, ושבזכות אמביציה מטורפת פרצה והפכה לאשה הכי מדוברת בעולם. ההבדל בין השתיים, עם זאת, התגלה מהר מאוד, למעשה כבר באלבום השני של גאגא. בעוד שמדונה הקפידה להתחדש בראש ובראשונה מבחינה מוזיקלית -כשהמוזיקה היא הנושא וכל השאר הוא רק נלווה, גאגא התעסקה יותר בלהיכנס לתוך ביצה, בטקס פרסים ופחות במופע שהיא צריכה לתת על הבמה. לקהל, בסופו של דבר - נמאס.
קליפ ההשוואה בין מדונה לגאגא. מצאו את ההבדלים
נמאס מהפרובוקציות בשקל, מהעובדה שאין לה אף להיט ענק אחד מהאלבום השני במספר בסך הכל, מהניסיונות המגוחכים להיות אייקון אופנה ובעיקר מהאלטר-אגו הניסיוני בשם ג'ו קלדרון, שהפך לבדיחה הכי עצובה בטקס פרסי MTV האחרון והספיק להיעלם באותה מהירות שבא. מרוב עיסוק בתפל, גילינו את העיקר:
הקול שלה צווחני, הכישרון המוזיקלי האמיתי לא יוצא דופן במיוחד, ואין לה שום אמירה אמנותית אמיתית מלבד היכולת לייצר כותרות בעיתונים. היא ניסתה להיות מדונה - אבל גמרה בתור חיקוי עלוב לסינדי לאופר.
אבל החיים הם גלגל, והנה, בזמן שגאגא מבלבלת את המוח, ריהאנה שוברת שיאי מכירות מאלבומה החדש, כריסטינה מככבת בתור מנטורית אלופה בגרסה האמריקאית המצליחה ל"The Voice", ביונסה גונבת את ההצגה מכולן עם היריון פוטוגני במיוחד ומדונה? במרץ ייצא אלבומה החדש ועמו סיבוב הופעות עולמי שיפתח כאן בארץ הקודש. עזבו את ערכי הקבלה, מדונה לא אחת שתישאר פראיירית ובוודאי תיתן פייט אדיר לחקייניתה. זה ייקח עוד קצת זמן, אבל גאגא בסוף תבין שההתעסקות בקרחות מפוברקות או דמויות ספק גבריות ספק בוצ'יות, לא מחפות על מוזיקה פשוט לא טובה.