שתף קטע נבחר

 

מהיום אין רכבת לב"ש: "גם כביש 1 היה נסגר?"

לצורך עבודות שדרוג, שאמורות להביא לקיצור זמן הנסיעה בין הדרום למרכז, יושבתו לשבועיים קווי הרכבת בין תל-אביב לבאר-שבע. ראשי ערים בדרום חושבים שמדובר בזלזול בתושביהם, ותוהים אם עורק תחבורה כה חיוני היה מושבת גם במרכז

קווי הרכבת לבאר-שבע וממנה יושבתו החל מהיום (ו') למשך שבועיים, והנוסעים שמבקשים לנסוע למרכז ולצפון או מהם לנגב - ייאלצו למצוא סידורים חלופיים. ראשי ערים בדרום אמנם מברכים על עבודות השדרוג שאמורות להביא לקיצור זמן הנסיעה בין המרכז לדרום, אבל סבורים שצריך היה לעשות זאת מבלי להפסיק את השירות החיוני כל-כך לתושביהם.

 

ראש העיר באר-שבע, רוביק דנילוביץ', קרא לרכבת ישראל להאיץ את העבודות בקו הרכבת, ולהשלימן לאלתר. "קו הרכבת באר-שבע לתל-אביב הוא מרכיב חשוב באיכות חייהם של תושבי הנגב. זו משימה לאומית וכל עיכוב מהווה פגיעה בתושבים שלנו".

 

"כל עיכוב פוגע בתושבים שלנו". מחכים לרכבת (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
"כל עיכוב פוגע בתושבים שלנו". מחכים לרכבת(צילום: עופר עמרם)

 

ראש העיר דימונה, מאיר כהן, חושב שרכבת ישראל הפכה לבדיחה אחת גדולה בעיניהם של תושבי הדרום. "התרגלנו כבר שהשיפוצים ברכבת ישראל הם סאגה אחת גדולה", אמר, "כשבמקומות אחרים בעולם מבינים ששדרוגים ושיפוצים נעשים מהר ככל האפשר כדי לא לפגוע בציבור, אצלנו בארץ הציבור הוא לא נתון שמתחשבים בו. צר לי מאוד שרכבת ישראל לדרום הפכה לבדיחה אחת גדולה".

 

כהן אמר שהוא מקווה שהציבור בנגב יצביע ברגליים, ו"פעם אחת ולתמיד" ימחה על התנהלות רכבת ישראל. "זו חוצפה בלתי רגילה. מדברים על רכבת שמגיעה לבאר-שבע ולדימונה, כשבפועל כבר יותר משנה אנו סובלים משירות לא-סדיר".

 

"אם ניתן היה לבצע עבודות לילה ולשמור על הנתיב פתוח, ראוי היה לעשות זאת", אומר ראש מועצת ירוחם, מיכאל ביטון. "קשה לי להאמין שכביש מספר 1 או נתיבי איילון היו נסגרים לשבועיים. הרכבת היא עורק חיים חשוב לנגב ולפריפריה. השאלה היא אם מדובר בקלות בלתי נסבלת של ויתור על עורק תחבורה ראשי או אילוץ וכורח".

 

התוכנית: רכבת לבאר-שבע ב-52 דקות

על פי הודעת הרכבת, ההשבתה נועדה לקדם את פרויקט "באר שבע ב-50 דקות", שבמסגרתו יתבצעו עבודות תשתית רחבות היקף. במסגרת השיפוצים לא תתאפשר נסיעה ברכבת אל התחנות הבאות ומהן: קריית גת, להבים-רהט, באר שבע, דימונה, בית שמש וירושלים. "בנוסף, תנועת הרכבות מתחנת לוד ואליה תהיה מצומצמת מהרגיל, ויחולו שינויים בתנועת הרכבות מתחנת מודיעין ואליה", נמסר בהודעת הרכבת.

 

תחנת הרכבת בבאר-שבע. יש גם מי שקורא להתאזר בסבלנות (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
תחנת הרכבת בבאר-שבע. יש גם מי שקורא להתאזר בסבלנות(צילום: הרצל יוסף)

 

עוד נמסר כי משרד התחבורה, בשיתוף רכבת ישראל, יתגבר בין הימים ראשון לחמישי את התחבורה הציבורית בין להבים לבין תל-אביב בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים. פירוט שעות הפעילות מפורסם באתר האינטרנט של רכבת ישראל. "החל מלו"ז קיץ 2012, שיפורסם בחודש מאי, תפעיל רכבת ישראל רכבות לבאר-שבע, דרך נתב"ג, לאורך כל שעות היממה", נמסר בהודעת הרכבת, "כמו כן, נגדיל את תדירות הרכבות בין באר-שבע לתל-אביב, ותופעלנה רכבות ישירות שבהן זמן הנסיעה בין באר-שבע למרכז יעמוד על כ-52 דקות בלבד".

 

אבל ראשי רשויות בדרום לא בטוחים שבשם המהלך הזה יש צורך לסבול כל-כך עכשיו. ראש העיר ערד, טלי פלוסקוב, אמרה כי "הרכבת היא ציר מרכזי המקשר את ערד עם מדינת תל-אביב וכל הנגב. יש הרבה אנשים שעובדים במרכז הארץ, וזו פגיעה קשה מאוד בכל תושבי הנגב. רכבת ישראל צריכה לדעת שאנשים במדינה תלויים בהם, וצריך לפתור את הבעיות לא על חשבון תושבי הנגב. היום יש דרכים חכמות ומתורבתות לפתור את הבעיות. צריך למצוא דרכים נכונות לשדרוג המסילה, גם אם זה עולה יותר כסף, כדי שלא לפגוע בתושבים שפרנסתם תלויה בה".

 

ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר, אומר שההשבתה, גם אם היא למטרה טובה, לוקחת יותר מדי זמן. "התושבים שלי זועמים, כועסים, אבל אין מה לעשות. רכבת ישראל צריכה לחזור להיות שירות למען הציבור, במקום שהציבור יהיה

למען הרכבת. תושבי נתיבות, חיילים וחיילות, מסתמכים על הרכבת כמו רבים אחרים. זה חבל. עד שתגיע הרכבת אלינו בעוד שנה וחצי אני מקווה שיתגברו על הבעיות".

 

ראש העיר אופקים, צביקה גרינוולד, אומר כי האי נוחות היא עצומה - אבל רוצה להסתכל על הדברים דווקא באופטימיות: "התלות ברכבת היא גדולה מאוד. התוכנית של ההשבתות הייתה ידועה לנו. בסך הכול היא חיונית כדי לייצר מסילה כפולה בין באר-שבע לתל-אביב, שתאפשר נסיעה מהירה ותשפר את השירות בדרום. אני מקווה שהרכבת תדאג לתגבור האוטובוסים. עברנו את זה בעבר, אני יודע שזה לא נוח, אבל זה לטובה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוביק דנילוביץ'. "זה מרכיב חשוב באיכות החיים שלנו"
צילום: הרצל יוסף
ראש מועצת ירוחם, מיכאל ביטון. "ויתרו או נאלצו?"
צילום: רועי עידן
מומלצים