שתף קטע נבחר
 

מנהרת הנת"צ נפתחה, האוטובוס נוסע כרגיל

עשרות מיליוני שקלים הושקעו במנהרה ייעודית עבור הרכבת הקלה בפתח תקווה. מכיוון שרכבת כזו תהיה אולי רק בעוד שנים רבות, חנך שר התחבורה אתמול (ב') את המנהרה עבור אוטובוסים. אז מדוע ממשיכים חלק מהקווים לנסוע בנתיב הרגיל והאיטי?

 

חלם בפתח-תקווה: עשרות מיליוני שקלים הושקעו בהקמת מנהרה באזור בית החולים בילינסון עבור התחבורה הציבורית. היום (ג') סוף סוף נפתחה המנהרה, אבל כעת מתברר כי מקבלי ההחלטות לא כל-כך חשבו על טובת הנוסעים. חלק מקווי האוטובוס ממשיכים לנסוע בנתיב הרגיל, יחד עם כל כלי הרכב הפרטיים העושים את דרכם לכיוון תל-אביב. בנוסף, בעיריית פתח-תקווה ובמשרד התחבורה כנראה לא חשבו על הדרך הארוכה שנאלצים עכשיו תושבי שכונות נווה גן ורמת ורבר, לעשות עד התחנות החדשות.

 

היו תכניות? ודאי שהיו

על-פי התוכנית המקורית, הרכבת הקלה בפתח-תקווה היתה אמורה לפעול כבר מספר שנים, ובמיוחד עבורה הוקמה המנהרה. אלא שרכבת קלה עדיין אין, וסביר להניח שגם בעתיד הנראה לעין לא תהיה. מי שישתמשו לכן בנתיב המיוחד, הם האוטובוסים. שר התחבורה, ישראל כץ, גזר אתמול (ב') את הסרט, מגשים עמוסי אוכל הוגשו לאורחים, וכולם חייכו ברוב אושר למצלמות.

 

אבל מהר מאוד התברר כי מקבלי ההחלטות לא חשבו על הכול. בעוד האוטובוסים המגיעים מהתחנה המרכזית בפתח-תקווה ייסעו במנהרה, ואחר כך בנתיב תחבורה ציבורית לכיוון תל-אביב, אוטובוסים המגיעים ממקומות אחרים בעיר, ייסעו יחד עם אלפי כלי הרכב הפרטיים בנתיב הרגיל, העמוס עד מאוד בשעות הלחץ המוכרות.

 

קווים 82 ו-92, הנוסעים דרך רחוב קפלן, לא יכולים למשל להיכנס כלל למעבר התת-קרקעי. שכן עד כה, כמו יתר הקווים, הם השתלבו לנתיב התחבורה הציבורית בצומת ז'בוטינסקי-משה דיין. אלא שהמעבר בוטל מעתה, ושני הקווים ממשיכים בדרכם בנתיב הרגיל והבעייתי בהרבה. מאותה בעיה סובל אגב גם קו 38, המגיע משכונת אם המושבות. בנוסף, בשל השינוי בוטלו שלוש תחנות שהיו בנתיב התחבורה הציבורית, ושתיים אחרות הוקמו במקום.

 

ומי חשב על הנוסעים?

מי שעוד סובל מפתיחת המנהרה, הם תושבי השכונות הנמצאות מזרחית לבית החולים בילינסון. התחנה בצומת הרחובות ז'בוטינסקי-דנקנר הועתקה לנתיב התחבורה הציבורית החדש, והמשמעות היא הארכה משמעותית של הדרך עד התחנה החדשה. לידיעת קובעי המדיניות, במקום שלוש דקות לתחנה הקרובה, שמונה דקות הליכה בתוספת כ-2-3 דקות המתנה ברמזור.

 

כרגיל, התושבים המתוסכלים, ביניהם חיילים ממהרים, החליטו  לחסוך את המעקף, דילגו מעל גדרות הבטיחות, חצו שלושה נתיבים מסוכנים וחסכו כך כחמש דקות הליכה. מה עם מעבר חציה מרומזר? לא היה כנראה בתכנית. הבוקר תהו הנוסעים להיכן נעלמה התחנה הקבועה, שכן איש לא הסביר להם כי זו הועתקה לנתיב התחבורה הציבורית. חלקם גם ביקש לדעת כיצד קרה שדווקא התחנה ה"מבוקשת" ביותר, היא זו אליה יש לצעוד זמן רב יותר.

 

ואם חשבתם כי זמן ונוחות הנסיעה השתפרו, טעיתם. תדירות האוטובוסים לא השתנתה, אוטובוסים שונים עדיין לא עוצרים כלל בתחנות שכן הם מלאים עד אפס מקום, אפילו בתחנות הראשונות בקו. זמן הנסיעה לתל-אביב זהה, ובקו 51 הידוע לשמצה, והעומס עדיין אותו עומס.

 

מה בכל זאת שונה? יש מנהרה פתוחה, השר גזר סרט וקיבל כותרת. זה כנראה חשוב יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ישראל כץ - גזר את הסרט, אבל מה עם הנוסעים?
צילום: יואב מלכה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים