בקשה לייצוגית: הרכב בוטח ללא ידיעת הלקוח
לטענת התובעים, חברת הביטוח IDI הכוללת את "ביטוח ישיר" ו"תשעה מיליון", מחדשת את פוליסות הביטוח באופן אוטומטי ללא ידיעת הלקוח וללא הסכמתו. סכום התביעה: 200 מיליון ש'
לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה היום (ד'') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסכום של 200 מיליון שקל כנגד חברת הביטוח IDI, המוכרת לציבור כ"ביטוח ישיר" ו"תשעה מיליון". לטענת התובעים, בתום תקופת הביטוח, נוהגת החברה לחדש את פוליסות ביטוח רכב-רכוש (מקיף וצד ג') של לקוחותיה באופן אוטומטי, מבלי ליידע את הלקוחות ומבלי לקבל את הסכמתם לכך.
- בקשה לייצוגית: תשלומי ביטוח הבריאות היו מיותרים
- חגיגית חברות הביטוח: אלפי תלונות - קנסות קלים
- כשחברת הביטוח עושה "תספורת" למבוטחת
עוד עולה מהתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אודי הקר, אלי שמעון ודורון קפלינסקי ממשרד פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני, כי במקרים בהם הלקוחות מגלים את דבר חידוש הפוליסה ומביעים התנגדות, היא משיבה מיד את הכספים, אולם ללא הפרשי הצמדה וריבית.
על פי האמור בתביעה, IDI איננה שולחת ללקוחות להם היא מחדשת את פוליסת הביטוח באופן אוטומטי, הודעה על חידוש הפוליסה ואף איננה שולחת להם את הפוליסה החדשה עצמה. זאת בניגוד ללקוחות המחדשים את הפוליסה באופן פוזיטיבי, להם נשלחת הודעה המברכת אותם על חידוש הפוליסה לה מצורפת הפוליסה החדשה.
לטענת התביעה, חידושה של הפוליסה באופן אוטומטי נעשה בניגוד לחוק, שכן החוק דורש הסכמה מפורשת של המבוטח לחידוש. בנוסף, נוהג זה מהווה הפרה של הוראות המפקח על הביטוח, אשר הנחה את החברות באופן מפורש שלא לחדש פוליסות באופן אוטומטי. התובעים טוענים גם, כי בעצם חידוש הפוליסה באופן אוטומטי, נשללת מהלקוח האפשרות לערוך משא ומתן ביחס לתנאי הפוליסה, או להיקשר בעסקה כדאית יותר עם חברה מתחרה.
דוברת IDI, עמית סנדיק, מסרה בתגובה: "תביעה כזו לא הומצאה לחברה ולכן לא ניתן להתייחס אליה. אם וכאשר תומצא, נלמד אותה ונתייחס אליה בערכאות המשפטיות הרלוונטיות".