שתף קטע נבחר
 

מרצדס SL חדשה - חזקה, חכמה וקלה יותר

אחת המכוניות היותר מזוהות בעולם הרכב הנוכחי, יוקרתית עם גג נפתח והיסטוריה מפוארת, זוכה בדגם חדש לחלוטין. אלינו היא תגיע בעוד מספר חודשים, כך שאתם מוזמנים להתחיל לחסוך

מתנת חג המולד של מרצדס. יצרנית היוקרה חושפת היום (ה') את ה-SL החדשה, לקראת השקתה הרשמית בשנה הבאה - 60 שנה בדיוק אחרי הצגת ה-SL הראשונה, שהחלה את דרכה כמכונית מירוץ וב-1954 הפכה לדגם סדרתי. המכונית החדשה - שתמונות ריגול ופרטים ראשונים אודותיה פרסמנו בעבר - צפויה להגיע לישראל לקראת מרץ 2012, ובסמוך למועד הגעתה יפורסמו מחירי הגרסאות השונות.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

 

במרצדס מדגישים את ההיסטוריה הארוכה של ה-SL, וטוענים כי הדור החדש (השישי במספר) "חוזר למקורות" - כמו הרודסטר המקורית, גם זו החדשה מבטיחה להיות "קלת-משקל וספורטיבית" (הבטחה שעומדת מאחורי שמה בגרמנית: Sportlich, Leicht). ואמנם, ה-SL החדשה קלה מקודמתה בעד 140 ק"ג, הודות לשימוש נרחב באלומיניום. אלא שבכל זאת, היא עדיין לא ממש קלילה: 1,685 ק"ג לגרסת ה-SL350, ו-1,785 ק"ג ל-SL500.

 

למרות הפחתת המשקל, ה-SL החדשה גדולה מקודמתה: אורכה 4.6 מטר (תוספת של חמישה ס"מ) ורוחבה 1.87 מטר (תוספת של 5.7 ס"מ). ביצרנית אומרים כי הצמיחה בממדים מאפשרת לרודסטר החדשה להציע מרחב פנים משופר לעומת הדגם המוחלף.

 

 

  

את החלק הספורטיבי בהבטחה שנושא שמה, ה-SL מספקת בעזרת שני מנועים חדשים וחזקים מאלו של ה-SL הקודמת: V8 בנפח 4.7 ליטר (435 כ"ס, 71.3 קג"מ), ו-V6 בנפח 3.5 ליטר (306 כ"ס, 37.7 קג"מ). הודות לשיפור בכוח והפחתת המשקל, גם הביצועים של שתי הגרסאות טובים מאלו של המכונית המוחלפת: זמן ההאצה ל-100 קמ"ש של גרסת ה-SL500 קוצץ בקרוב לשנייה, מ-5.4 שניות ל-4.6 שניות.

 

לא פחות חשובים מנתוני הביצועים כיום, הם נתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים. לטענת מרצדס, צריכת הדלק של שתי הגרסאות שופרה בעד 30% לעומת ה-SL הקודמת, כאשר גרסת ה-350 צורכת ליטר בנזין ל-14.7 ק"מ. את השיפור בכל הנוגע לצריכת דלק, מייחסים במרצדס לשיפורים במנועים, הפחתת המשקל והתקנת מערכת "עצור וסע" בשתי הגרסאות.

 

 

נושא שזוכה להתייחסות נרחבת בהודעה שמפרסמת היום מרצדס, הוא הגג הנפתח. לראשונה ב-SL, כך מצהירים במרצדס, מוצעות שלוש גרסאות של הגג הקשיח-חשמלי: האחת עם גג מתכת בצבע הגוף, שנייה עם גג עשוי זכוכית "רגילה", ושלישית עם גג עשוי זכוכית שמשנה את צבעה בלחיצת כפתור - מבהיר (שקוף) לכהה (מוצלל). בשלושת הגרסאות, המסגרת של הגג עשויה ממגנזיום, שחוסך כשישה ק"ג ממשקלו ביחס ל-SL הקודמת.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ה-SL החדשה: קלה יותר, אבל לא קלילה
במרצדס מבטיחים: מרחב הפנים שופר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים